• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 09310000-5 — “Електрична енергія”

Торги не відбулися

598 475.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 992.38 UAH
Період уточнення: 25.11.2024 10:52 - 01.12.2024 00:00
Відповідь надана

не відповідність чинному законадаства

Номер: 8c6427c9d55d41c689de7c77f00f6aa1
Дата опублікування: 28.11.2024 17:16
Опис: Шановний Замовнику, Відповідно до Тендерної документації було встановлено наступні вимоги до тендерної пропозиції (розділу 3 додатку 6): Учасник зобов’язаний надати на підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам до предмета закупівлі учасник має надати копію ліцензії з постачання електричної енергії споживачу завірену у порядку відповідному до чинного законодавства та лист від НКРЕКП щодо сертифікації електричної енергії; Згідно з офіційним веб-порталом НКРЕКП (посилання: https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/sertifikaciya/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel) зазначено: у зв’язку з численними зверненнями до НКРЕКП постачальників електричної енергії та споживачів електричної енергії з питання отримання підтвердження сертифікації електричної енергії з метою долучення цієї інформації до тендерної документації для участі у процедурі здійснення публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зазначаємо. Функції та повноваження НКРЕКП визначено Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», серед яких відсутні повноваження з питань сертифікації електричної енергії. Водночас зазначаємо, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норми щодо сертифікації електричної енергії. Тобто електрична енергія в Україні не підлягає сертифікації. Також предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. Тому, цей документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням п. 29 Особливостей в цій частині. Також, просимо при розгляді даного повідомлення врахувати наступне. Згідно з п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог також порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Разом з цим, ч. 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (далі — дискримінаційні вимоги або дискримінаційні умови). Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях учасників всіх форм власності та організаційно правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 1 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію. Отже, головна ознака умов ТД, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, вимоги тендерної документації, які прямо протирічать положенням чинного законодавства, є неправомірними, незаконними та такими, що автоматично вважаються дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, дана вимога не є неможливою для виконання та жодним чином не порушує права чи законні інтереси замовника та не перешкоджає взяти участь у процедурі закупівлі. Враховуючи вище викладене, ПРОШУ: внести зміни до тендерної документації у частині виключення обов’язку надання інформації, передбаченої розділу 3 додатку 6 до Тендерної документації. У разі не внесення змін до тендерної документації будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дискримінаційні вимоги замовника.
Відповідь: Шановний учасник. Тендерну документацію змінено.
Дата відповіді: 29.11.2024 10:04
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: 0d024e123004496d948ff52d5e7ba775
Дата опублікування: 27.11.2024 12:32
Опис: Відповідно до Тендерної документації було встановлено наступні вимоги до тендерної пропозиції (розділу 3 додатку 6): Учасник зобов’язаний надати на підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам до предмета закупівлі учасник має надати копію ліцензії з постачання електричної енергії споживачу завірену у порядку відповідному до чинного законодавства та лист від НКРЕКП щодо сертифікації електричної енергії; Згідно з офіційним веб-порталом НКРЕКП (посилання: https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/sertifikaciya/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel) зазначено: у зв’язку з численними зверненнями до НКРЕКП постачальників електричної енергії та споживачів електричної енергії з питання отримання підтвердження сертифікації електричної енергії з метою долучення цієї інформації до тендерної документації для участі у процедурі здійснення публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зазначаємо. Функції та повноваження НКРЕКП визначено Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», серед яких відсутні повноваження з питань сертифікації електричної енергії. Водночас зазначаємо, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норми щодо сертифікації електричної енергії. Тобто електрична енергія в Україні не підлягає сертифікації. Також предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. Тому, цей документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням п. 29 Особливостей в цій частині. Також, просимо при розгляді даного повідомлення врахувати наступне. Згідно з п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог також порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Разом з цим, ч. 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (далі — дискримінаційні вимоги або дискримінаційні умови). Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях учасників всіх форм власності та організаційно правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 1 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію. Отже, головна ознака умов ТД, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, вимоги тендерної документації, які прямо протирічать положенням чинного законодавства, є неправомірними, незаконними та такими, що автоматично вважаються дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, дана вимога не є неможливою для виконання та жодним чином не порушує права чи законні інтереси замовника та не перешкоджає взяти участь у процедурі закупівлі.
Відповідь: Шановний Учасник. Відповідно до ч.3ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ст.17, ст.20 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" та Положення про Національну комісію, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженої Указом Президента України № 715/2014 від 10.09.2014р.,питання встановлення та дотримання вимог щодо надійності та безперебійності електро-,тепло-,водо-,газопостачання, стандартів та вимог до якості, відноситься до сфери повноважень НКРЕКП. Таким чином, наше підприємство як Замовник вимагає зазначену в тендерній документації інформацію у відповідності до положень вищезазначеної статті Закону.
Дата відповіді: 28.11.2024 08:49
Відповідь надана

Клас

Номер: b88c7522159a452ba7fe0a62b751636d
Дата опублікування: 26.11.2024 19:21
Опис: Шановний Замовник. Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175. Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги. Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги. Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання. Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару. Дякуємо!
Відповідь: Шановний учасник. Підприємство Комунальне некомерційне підприємство "Петропавлівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Петропавлівської селищної ради" є споживачем 2-го класу напруги.
Дата відповіді: 27.11.2024 14:45
Відповідь надана

Група

Номер: 6bbf2b17f25a419cb9dc3d49d5d5dc9d
Дата опублікування: 26.11.2024 19:21
Опис: Шановний Замовник. Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/ група «Б»). Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК. Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а». Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи «А» врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118. Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку. Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б». Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору. Дякуємо.
Відповідь: Шановний учасник. Підприємство Комунальне некомерційне підприємство "Петропавлівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Петропавлівської селищної ради" є споживачем групи "Б".
Дата відповіді: 27.11.2024 14:43