• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015 - 09310000-5 ‒ Електрична енергія (Лот №1 – Електрична енергія для навчальних корпусів МДУ; Лот №2 - Електрична енергія для гуртожитків МДУ).

Закупівля за двома лотами проводиться за процедурою відкриті торги з особливостями, відповідно пункту 10 Постанови № 1178 від 12.10.2022 р. “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Термін постачання електричної енергії з 01 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року (включно).

Завершена

4 492 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 10 800.00 UAH
Період уточнення: 21.11.2024 13:54 - 15.12.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінація

Номер: a7b33ea09a3c43daadeb72edc2a542bf
Дата опублікування: 21.11.2024 17:11
Опис: Просимо вилучити дискримінаційні умови, а саме: - пункт 5.9 Додатку 4 Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Згідно з пп. 2 п. 1.7.2 та пп. 2 п. 1.7.5 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №307, на період існування статусу «Переддефолтний» або «Дефолтний» адміністратор розрахунків (АР) публікує на офіційному вебсайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний» або «Дефолтний» із зазначенням дати набуття такого статусу. Вказана інформація відкрита і міститься за посиланням https://wservice.ua.energy/entsoe/getdefault Отже, Замовник встановив умову надати інформацію від НЕК «Укренерго», яка є загальнодоступною. Отримання офіційної відповіді від ОСП НЕК «Укренерго» може тривати певний час, що, зазвичай, є більшим, ніж строк для подання тендерних пропозицій. А тому, учасники будуть об’єктивно позбавлені можливості виконати таку умову тендерної документації. - пункти 5.12 - 5.15 Додатку 4. Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії. - пункт 5.23 Додатку 4 та інші положення тендерної документації про забезпечення тендерної пропозиції, оскільки, заповнюючи електронні поля на майданчику закупівель, замовник не вказав про необхідність внесення забезпечення.
Відповідь: Шановний Учасник! Надаємо відповідь на Ваше звернення від 21 листопада 2024 року. Відповідно до частини 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною четвертою цієї ж статті Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 28 Особливостей передбачено -підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Таким чином, Особливостями передбачено, що Замовник не має права вимагати надання у складі тендерної пропозиції інформації щодо підтвердження відсутності підстав згідно з пунктом 47 Особливостей, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Зауважуємо, що інформація про наявність у учасника статусу "переддефолтного" не відноситься до підтвердження відсутності підстав згідно з пунктом 47 Особливостей та не відноситься до інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Також зауважуємо, що відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). З огляду на це, слід констатувати висновок, що наразі не існує законодавчих перешкод для Замовника для визначення в документації саме такої вимоги, зважаючи ще й на те що такого роду інформація необхідна Замовнику, адже він прагне укласти договір із добросовісним учасником, який вчасно виконує свої зобов'язання, як учасника роздрібного ринку електричної енергії. Замовник наголошує, що наявність в учасника статусів "переддефолтний"/«дефолтний» несуть в собі ризик розірвання договору постачання електричної енергії та подальшого переходу бюджетної установи на постачальника останньої надії, що завдасть певних матеріальних збитків у формі необґрунтованих витрат бюджетних коштів. Замовник повідомляє також, що скаржником не надано жодного документального підтвердження неможливості виконання зазначеної вимоги та не надано обґрунтування яким чином зазначена вимога тендерної документації дискримінує саме його, адже інші потенційні учасники спроможні надати таке підтвердження.
Дата відповіді: 22.11.2024 16:24