-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Морфологічний аналіз біопсійного матеріалу; Морфологічне дослідження малого операційного матеріалу (лапараскопічпі, гістерологічні і nun.), (фіброматизованші вузол, кіста яєчника, утвори шкір:: і nun.); Морфологічне дослідження великого операційного матеріалу (органокомнлекс - матка з додатками, резектат кишки, доля легені і т.п.) з лімфовузлами
Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мови, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не встановлене тендерною документацією. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. * з особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)
Завершена
1 768 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 842.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 842.50 UAH
Період уточнення:
20.11.2024 11:56 - 25.11.2024 00:00
Відповідь надана
Про усунення дискримінаційної умови тендерної документації
Номер:
b68b638794db400eba7df19283a6b18c
Дата опублікування:
21.11.2024 12:35
Опис:
Шановний Замовнику!
Додатком 2 до тендерної документації встановлено, що (1). Забір біологічного матеріалу здійснює Замовник у власних маніпуляційних кабінетах та надає їх Виконавцю для здійснення відповідного лабораторного дослідження. Транспортні витрати по транспортуванню біологічного матеріалу від місця забору до пунктів прийому досліджень на території міста Івано-Франківськ покладаються на Замовника. (2). Матеріал на дослідження Виконавець отримує на своїй території. Всі витрати, пов’язані із переміщенням матеріалу на дослідження, здійснюються Виконавцем, (3). Режим прийому передачі біоматеріалу - з 08.00 до 17.00 в робочі дні на території м. Івано-Франківськ. З метою дотримання критеріїв точності та достовірності не допускається тривале зберігання біоматеріалу пацієнта для запобігання його діагностичної неінформативності.
Вбачається, що вказана умова має дискримінаційні ознаки і надає можливість приймати участь у закупівлі тільки учасникам, які знаходяться в м. Івано-Франківську та обмежує можливість брати участь у тендерній закупівлі решті Учасникам, які знаходяться в інших регіонах України, зокрема і в прилеглих областях до Івано-Франківської області.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, дії Замовника в частині встановлення наведених вимог порушують вимоги статті 5 ч.4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація Учасника.
Просимо усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
У разі невиконання цієї вимоги змушені будемо оскаржити зазначені умови Додатку 2 тендерної документації в Антимонопольному комітеті України, практика якого склалась не на Вашу користь. Для прикладу, Ви можете ознайомитись з рішенням Колегії № 4403-р/пк-пз від 11.03.2024 (закупівля UA-2024-02-27-004176-a).
Відповідь:
Комунальне некомерційне підприємство Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради ознайомилось з Вашим питанням щодо закупівлі «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Морфологічний аналіз біопсійного матеріалу; Морфологічне дослідження малого операційного матеріалу (лапараскопічпі, гістерологічні і nun.), (фіброматизованші вузол, кіста яєчника, утвори шкір:: і nun.); Морфологічне дослідження великого операційного матеріалу (органокомнлекс - матка з додатками, резектат кишки, доля легені і т.п.) з лімфовузлами)» та повідомляє наступне.
Згідно пункту 3.6.2. частини 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації технічні, якісні та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону. Технічні, якісні, кількісні характеристики зазначені у Додатку №2 до тендерної документації.
Згідно пунктів 1,2,3 забір біологічного матеріалу здійснює Замовник у власних маніпуляційних кабінетах та надає їх Виконавцю для здійснення відповідного лабораторного дослідження. Транспортні витрати по транспортуванню біологічного матеріалу від місця забору до пунктів прийому досліджень на території міста Івано-Франківськ покладаються на Замовника. Матеріал на дослідження Виконавець отримує на своїй території. Всі витрати, пов’язані із переміщенням матеріалу на дослідження, здійснюються Виконавцем,
Режим прийому передачі біоматеріалу - з 08.00 до 17.00 в робочі дні на території м. Івано-Франківськ. З метою дотримання критеріїв точності та достовірності не допускається тривале зберігання біоматеріалу пацієнта для запобігання його діагностичної неінформативності.
Акцентуємо увагу, що вимоги Додатку № 2 до тендерної документації розроблені виходячи із об'єктивних потреб пацієнтів Замовника, а не потенційних учасників закупівлі, а також для суворої звітності про прийом-передачу біологічного матеріалу та збереження медичної таємниці відповідно до чинного законодавства України (прийом-передачу біологічного матеріалу фіксується в журналах «прийому біологічного матеріалу» довільної форми та віддається суворо під підпис відповідальних осіб).
Згідно умов тендерної документації жоден Учасник не обмежений в подачі пропозиції та може виконувати гістологічне дослідження в лабораторії яка розташована в будь-якому регіоні України.
Згідно з частиною другою статті 20 Закону, під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником встановлених статтею 5 принципів Закону України «Про публічні закупівлі».
Звичайно, будь-які вимоги тендерної документації можуть обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням потреб Замовника та критеріїв надання якісного товару.
Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Категорично не погоджується з твердженням, що вимоги встановлені є надмірними та надає можливість приймати участь у закупівлі тільки учасникам, які знаходяться в м. Івано-Франківську та обмежує можливість брати участь у тендерній закупівлі решті Учасникам.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень на провадження господарської діяльності з медичної практики, таких обмежень немає і у тендерній документації Замовника.
Згідно пунктів 1 та 2 розділу VII «Порядок проведення патологоанатомічного дослідження біопсійного і операційного матеріалів» Порядку проведення патологоанатомічного розтину, що затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України 06 вересня 2021 року № 1877 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 вересня 2021 р. за № 1239/36861 у разі відсутності патологоанатомічного відділення у складі ЗОЗ, дослідження біопсійного і операційного матеріалів проводиться на підставі укладених договорів у іншому ЗОЗ, у складі якого є патологоанатомічне відділення, або у патологоанатомічному бюро (центрі, лабораторії).
Весь обсяг операційного і біопсійного матеріалу (в тому числі, зішкріби) має зберігатись в операційних чи інших клінічних відділеннях ЗОЗ впродовж не більш, ніж 24 годин після відбору матеріалу.
Матеріал доставляється до патологоанатомічного відділення ЗОЗ, а за відсутності у ЗОЗ такого відділення - до іншого ЗОЗ, в складі якого є зазначене відділення, або у патологоанатомічне бюро (центр) не пізніше, ніж 24 години після відбору матеріалу.
Умовами Додатку № 2 передбачено тільки необхідність прийому матеріалу для дослідження на території міста Івано-Франківськ (що узгоджується з положеннями Порядку проведення патологоанатомічного розтину), умовами тендерної документації не передбачено, що лабораторія, що буде забезпечувати надання послуг повинна знаходитись на території Івано-Франківської області.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Комунальне некомерційне підприємство Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає
Дата відповіді:
22.11.2024 16:36