Номер:
1ec5f46dfda44da0b6f385a24afa2d26
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
20.11.2024 12:12
Опис:
Шановний замовнику. При перегляді документації, а саме в Додатку №2 до тендерної документації в п. 5 виявлено дискримінаційні вимоги до Учасників закупівлі, а саме: там прописано все під компанію "Екофлоу Україна" та їх офіційних представників таких, як - ТОВ "Роботікс Дістрібьюшин". Прошу внести зміни до тендерної документації шляхом приведення її до вимог згідно чинного законодавства України, оскільки подані Вами умови створюють нерівність всіх Учасників.
Відповідь:
Що стосується дискримінаційних вимог в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників, пояснюємо наступне:
відповідно до частини 22 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку №708, який встановлює правила визначення замовником
предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг та «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082), який визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель.
Отже, замовник самостійно визначає предмет закупівлі, виходячи із власних потреб, з дотриманням вище зазначених норм законодавства.
Відповідно до частини 3 статті 23 Закону, технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент*".
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону, Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент*".
Під «еквівалентом*» розуміється рівноцінний та рівнозначний Товар, такий що повністю відповідає встановленим технічним характеристикам (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими (нижчими)).
Указом Президента України від 24.02.2024 №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні» у зв’язку з військової агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п.20 ч.1 ст.106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану в Україні» введено воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24.02.2022 року строком на 30 (тридцять) діб (зі змінами), котрий діє по теперішній час.
Для ефективного виконання бойових завдань спец підрозділами поліції в зоні активних бойових дій, Замовнику необхідно закупити Зарядні станції, відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі», де зазначено, що до усіх зазначених в даній документації комплектуючих елементів та/або обладнання, що містять посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його
походження або виробника, застосовується вираз «або еквівалент*». Це використовується для зручності наведення характеристик і не є вимогою постачання (використання) даної конкретної торгівельної марки, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Учасником може пропонуватись еквівалент комплектуючого (их) елементу (ів), відносно кожної окремої позиції, яка містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Усі показники, функціональні можливості, якісні та фізико-хімічні характеристики еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у зазначеного матеріалу (товару).
*Обґрунтування вимогам та потребам замовника:
Посилання на конкретного виробника, тип та конкретну модель товару є необхідним, оскільки за основними якісними та технічними характеристиками товар цієї компанії є таким, що оптимально відповідає вимогам та потребам замовника. Предмет закупівлі використовуватимуть як додаткове обладнання до вже наявного, а тому дуже важливо для сумісності із таким обладнанням чітко дотримуватись зазначених технічних вимог. Для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності, замовник прийняв рішення провести закупівлю саме даного товару.
Крім того, аналіз ринку, моніторинг електронної системи закупівлі та електронної мережі Інтернет, вказує на досить широке коло потенційних учасників, які спроможні запропонувати товар, що буде відповідати вимогам предмету закупівлі. Вимоги, до предмету закупівлі не є дискримінаційними, та такими, що дають змогу прийняти участь в закупівлі не лише одному учаснику.
Дата відповіді:
25.11.2024 17:21