Номер:
e0136a2052334bbfb507c921a93cda9f
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
20.11.2024 14:15
Опис:
Просимо розглянути вимогу на усунення дискримінаційних вимог, що унеможливлюють пропозицію будь-якого варіанту обладнання.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При цьому , під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників…
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним…
Ми плануємо взяти участь у зазначеній публічній Закупівлі , проте вважаємо, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь, з огляду на наступне:
В тендерної документації « ДОДАТОК 2 Технічна специфікація (Вимоги)» замовник визначає технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі, яким у сукупності відповідає лише одна модель, яка знята з виробництва і не може бути поставлена, а запропонувати еквівалент, через надмірну деталізацію вимог до характеристик неможливо…
Ми з задоволенням візьмемо участь в тендерній закупівлі, але жодна модель кондиціонерів, представлена на офіційному ринку України на 100% не відповідає вимогам Вашої тендерної документації « ДОДАТОК 2 Технічна специфікація (Вимоги)…
До параметрів, що унеможливлюють нашу участь, а також участь інших учасників, а отже є дискримінаційними, відносяться наступні: :
1.Кондиціонер (тип 1)- /Рівень звукової потужності (внутрішній блок)-«не більше 40Дб», прохання змінити на «не більше 42дБ»/ Вага зовнішнього блоку- «не менше 26 кг», прохання змінити на «не менше 25кг» / Вага внутрішнього блоку- «не більше 9кг», прохання змінити на «не більше 10,5кг». Також прохання прибрати габаритні розміри внутрішнього та зовнішнього блоків, так як ці характеристики унеможливлюють підбір обладанння, а на якість роботи техніки не впливають…
2.Кондиціонер (тип 2)- /Рівень звукової потужності (внутрішній блок)-«не більше 41Дб», прохання змінити на «не більше 44дБ» / Вага зовнішнього блоку- «не менше 27 кг», прохання змінити на «не менше 25кг» / Вага внутрішнього блоку- «не більше 9кг», прохання змінити на «не більше 10,5кг». Також прохання прибрати габаритні розміри внутрішнього та зовнішнього блоків, так як ці характеристики унеможливлюють підбір обладанння а на якість роботи техніки не впливають …
3. Кондиціонер (тип 3)-/ / Потужність обігріву «не менше 8,0 кВт», прохання змінити на «не менше 7,8 кВт» / …
З метою забезпечення можливості учасникам надати свої пропозиції та обрати для Вас найбільш економічно вигідну- рекомендуємо переглянути вище зазначені показники, змінити їх на загальноприйняті для кондиціонерів даного преміум сегменту (на що вказують очікувані функції та тех.характеристики) і викласти їх в новій редакції.
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 р. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Тендерна документація повинна містити, зокрема: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі.
Якісні та технічні характеристики встановлені виходячи з вимог законодавства України щодо якості товарів. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Також, повідомляємо що на ринку в Україні зареєстровано понад 50 різних брендів кондиціонерів. Як правило, в лінійці кожного бренду є кілька варіантів інверторних моделей, які призначені для експлуатації в умовах нашого клімату. Вважаємо, що кліматичний ринок країни дозволяє підібрати необхідне обладнання під технічні вимоги.
Крім цього, превалюючою метою здійснення публічних закупівель є задоволення суспільних потреб (як суспільства загалом, так і конкретної територіальної громади чи окремої групи населення).
Так, інтересами держави у здійсненні публічних закупівель виступають: економія публічних коштів та ефективність їх використання; забезпечення виконання програм економічного і соціального розвитку.
При цьому, кондиціонери встановлюватимуться в приміщенні ЦНАП (що передбачено Тендерною документацією) тому створення комфортних умов для відвідувачів та персоналу є головною метою закупівлі. Низький рівень шуму одна з умов. Крім цього більш високий рівень звукової потужності як правило свідчить про більш низьку якість обладнання. Та з метою зменшення навантаження на гіпсокартонні конструкції приміщення - вага та розміри внутрішнього блоку має бути мінімальною. Враховуючи, що приміщення, в яких постійно працюють наші співробітники, доволі невеликі. Тому важливу роль відіграє розмір внутрішніх блоків та рівень шуму. Щодо потужності, зазначаємо наступне нижчий показник роботи на обігрів говорить про нижчий коефіцієнт SCOP. Відповідно обладнання є менш енергоефективним. Тому обрано оптимальні показники сезонних коефіцієнтів роботи обладнання на охолодження та обігрів. Також слід зазначити, що крім охолодження кондиціонери будуть виконувати функцію обігріву. Тому нашу увагу буде спрямовано на обладнання з більшим показником потужності обігріву з прийнятним рівнем споживання електрики. Тобто, різниця 200 Вт на чотирьох кондиціонерах дає додатково майже 1кВт теплової потужності.
Крім цього, Додатком № 2 до тендерної документації передбачено наступне: «Всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент». Еквівалентом вважається еквівалентний товар, який є за своїми описовими, кількісними, технічними та іншими характеристиками є ідентичним товару, у цьому Додатку, зокрема має ідентичні наступні характеристики (ознаками): (a) сфера (галузь) застосування; (b) призначення; (c) методи/способи застосування; (d) склад (матеріал), комплектація, фізичні характеристики, форма випуску/ пакування».
Частина друга статті 158 Митного кодексу України визначає, що під еквівалентними товарами розуміються українські та іноземні товари, які є ідентичними за описовими, кількісними і технічними характеристиками іноземним товарам, які вони замінюють, ввезеним для операцій з переробки на митній території України.
Тобто, Замовник передбачив можливість участі у процедурі закупівлі учасників, які б надали йому еквівалент.
На виконання вимог законодавства, Замовником оприлюднено Додаток №2 до Тендерної документації. Тобто, розміщений Додаток № 2 до тендерної документації не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року (зі змінами), Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 та включає в себе технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію та жодним чином не спрямовані на те, що з боку учасників унеможливлюють виконання умов тендерної документації, не порушують права та законні інтереси учасників, пов’язані з участю у даній процедурі закупівлі та не перешкоджають учасникам взяти участь у відкритих торгах й подати свою тендерну пропозицію.
Дата відповіді:
22.11.2024 12:26