• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

(Код за ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26014 Остриця - Молодія - Валя-Кузьмина на ділянці км 1+700 - км 5+000»

Місцезнаходження замовника: 58002, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. М. Грушевського, 1. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) - 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Торги відмінено

131 812 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 659 060.00 UAH
Період уточнення: 19.11.2024 14:51 - 17.01.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 5077c4f71aaf4ca7a5bf897a33ebb28e
Дата опублікування: 30.11.2024 23:33
Опис: Згідно із п.п. 1.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору» п. 1. Додатку 1 до тендерної документації: «Довідка має містити інформацію про один виконаний в повному обсязі аналогічний договір із капітального ремонту, будівництва або реконструкції автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення, із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, та інші дані згідно Таблиці вище. Вартість робіт за аналогічним договором повинна бути не менше 80% від вартості закупівлі. Договір повинен бути укладений із замовниками протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі.» Вищезазначені вимоги є дискримінаційними до потенційних учасників процедури закупівлі, зокрема і до нашого підприємства. А саме: 1) Дискримінаційна вимога, що довідка повинна містити інформацію «про один виконаний в повному обсязі аналогічний договір» - таким чином, наявна ситуація, за якої у потенційного учасника може бути достатньо досвіду виконання аналогічних робіт і по видам, і по об’ємам робіт, але для підтвердження чого є потреба у подачі кількох аналогічних договорів (така можливість не передбачена умовами тендерної документації), що свідчить про його спроможність виконати належним чином договір по даній закупівлі та належним чином якісно виконати роботи по ньому, однак подати такі договори у складі Пропозиції не є можливим через встановлення цієї дискримінаційної вимоги. Зазначаємо, що зазначена вище умова тендерної документації призводить до неможливості участі у процедурі закупівлі учасників, які мають досвід із капітального ремонту, будівництва або реконструкції автомобільних доріг загального користування державного або місцевого значення за певними видами робіт та обсягами, але в кількості 2-х і більше договорів. При цьому, ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) не передбачає вимоги чи обмежень надання певної кількості договорів на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. 2) Дискримінаційна вимога, що «Договір повинен бути укладений із замовниками протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі.» - слід зазначити, що встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору потягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж протягом 3-ти років від дати оголошення закупівлі. За умови, що аналогічний договір з аналогічним предметом містить підтвердження належного виконання потенційним учасником усього обсягу або частини обсягу основних видів робіт (відповідно до вимоги Замовника), які було прийнято без зауважень замовником по аналогічному договору, є абсолютно не зрозумілим і не законним те обмеження, що такий договір не відповідатиме вимогам Документації тільки з підстави його укладення більше, ніж за 3 роки до дати оголошення закупівлі. Також звертаємо увагу на наступне: Збройна військова агресія рф проти України, введення військового стану на всій території України на початку 2022 року тимчасово унеможливило проведення будівельних робіт на об’єктах автодорожнього господарства. Фактично проведення робіт (в тому числі і з капітального ремонту, будівництва та реконструкції автомобільних доріг) було призупинено з міркувань безпеки працівників багатьох підприємств та з метою збереження матеріально-технічної бази. Після введення на території України воєнного стану 24 лютого 2022 року відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», котрий триває і по цей час, урядом України було запроваджено перерозподіл видатків бюджету (в тому числі і з автодорожнього фонду) на потреби оборони та безпеки. Фінансування робіт з капітального ремонту, будівництва та реконструкції автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів відповідно. Відсутність фінансування прямо вплинула на стан виконання потенційними учасниками укладених договорів з капітального ремонту, будівництва та реконструкції автомобільних доріг загального користування місцевого та державного значення. Тобто велика кількість потенційних учасників не має можливості завершити виконання робіт аналогічних предмету закупівлі, що дало б можливість додатково набути досвід виконання аналогічного договору котрий вимагає Замовник. Згідно статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. У відповідності до статті 42 Конституції України держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускається неправомірне обмеження конкуренції і недобросовісна конкуренція. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зокрема, в частині четвертій цієї статті зазначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей, «тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей». Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, вважаємо, що положення документації торгів (в частині, що стосується кількості аналогічних договорів та періоду, протягом якого аналогічні договори мають бути укладені) є такими, що порушує права та інтереси, як потенційних учасників процедури закупівлі, так і нашого підприємства. Такі вимоги тендерної документації є дискримінаційними та звужують економічну конкуренція. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо замовника ще раз переглянути умови тендерної документації в частині вищезазначених дискримінаційних вимог та внести до неї відповідні зміни, а саме, викласти п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації в наступній редакції: «Довідка має містити інформацію не менше ніж про один виконаний в повному обсязі аналогічний договір із капітального ремонту, будівництва або реконструкції автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення, із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, та інші дані згідно Таблиці вище. Вартість робіт за аналогічним (-и) договором (-ми) повинна бути не менше 80% від вартості закупівлі. Договір повинен бути укладений із замовниками протягом останніх 5-и років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі. Для підтвердження відповідності досвіду виконання аналогічного договору Учасник у складі тендерної документації надає наступні документи: – копію аналогічного (-их) договору (-ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору. У разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) договір (-и) субпідряду/субвиконання, то в такому випадку Учасник додатково надає копію договору (-ів) генерального підряду; – акт(-ти) виконаних робіт (форми КБ-2В) та довідка(-ки) про вартість виконаних робіт (форми КБ-3); – лист-відгук (-и) від контрагента (-ів) згідно з аналогічним(-и) договором (-ми), який (-і) зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього (-их) договору (-ів).»
Відповідь: Не будуть вноситись зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 02.12.2024 14:47
Відповідь надана

МТБ

Номер: e74f3aaae06143a08e38add3c25295ce
Дата опублікування: 28.11.2024 09:28
Опис: Державна установа «Служба розвитку Буковини» UA-2024-11-19-013899-a UA-2024-11-19-011597-a UA-2024-11-19-013232-a UA-2024-11-19-012275-a UA-2024-11-19-014454-a Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що для підтвердження інформації, викладеної в довідці «Інформація про перелік матеріально-технічної бази», учасники повинні надати, зокрема, «завірені копії ДІЙСНИХ ТА ЧИННИХ, ПРОТЯГОМ ВСЬОГО СТРОКУ* ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, ДОГОВОРІВ: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*ДОГОВОРИ, що посвідчують право користування: оренди (лізингу), суборенди та ін. на всі вказані у довідках об’єкти, які не є власністю Учасника, МАЮТЬ БУТИ УКЛАДЕНІ НА СТРОК, ЩО ДОРІВНЮЄ АБО ПЕРЕВИЩУЄ СТРОК ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, АБО МІСТИТИ УМОВИ ПРО МОЖЛИВІСТЬ ЙОГО ПРОЛОНГАЦІЇ, У РАЗІ ЯКЩО ЙОГО СТРОК МЕНШЕ СТРОКУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, НА СТРОК ВИКОНАННЯ РОБІТ (ПОСЛУГ); акти приймання-передачі (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт передачі) Учаснику таких об’єктів до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання). Згідно з абз. першим пункту 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 р. №634, «Договори оренди державного та комунального майна, строк дії яких завершується у період воєнного стану, ВВАЖАЮТЬСЯ ПРОДОВЖЕНИМИ НА ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА ПРОТЯГОМ ЧОТИРЬОХ МІСЯЦІВ З ДАТИ ПРИПИНЕННЯ ЧИ СКАСУВАННЯ ВОЄННОГО СТАНУ, крім випадку, коли балансоутримувач з урахуванням законодавства, статуту або положення балансоутримувача про погодження уповноваженим органом управління, до сфери управління якого належить балансоутримувач, за 30 календарних днів до дати закінчення договору оренди повідомив орендодавцю та орендарю про непродовження договору оренди з підстав, визначених статтею 19 Закону. Норма щодо продовження договору, встановлена цим пунктом, не застосовується до договорів, щодо яких рішення про їх продовження прийнято на аукціоні і аукціон оголошено до дати набрання чинності цією постановою. ДЛЯ ПРОДОВЖЕННЯ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ НА СТРОК, ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ЦИМ ПУНКТОМ, ЗАЯВА ОРЕНДАРЯ ТА ОКРЕМЕ РІШЕННЯ ОРЕНДОДАВЦЯ НЕ ВИМАГАЮТЬСЯ». Крім того, в договорах оренди державного та/або комунального майна, які укладені у період дії воєнного стану на території України, термін їх дії зазначено наступним чином: «Діє з дати укладення договору оренди і протягом 12 місяців після припинення чи скасування воєнного стану». Тобто, такі договори є діючими на момент проведення даної закупівлі, а термін їх дії прив’язаний до терміну дії воєнного стану і не має чітких меж прив’язаних до конкретних дат. Враховуючи вищевикладене та з метою забезпечення належної конкуренції, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме: виключити вимоги, що договори на підтвердження наявності матеріально-технічної бази повинні бути ДІЙСНІ ТА ЧИННІ, ПРОТЯГОМ ВСЬОГО СТРОКУ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (МАЮТЬ БУТИ УКЛАДЕНІ НА СТРОК, ЩО ДОРІВНЮЄ АБО ПЕРЕВИЩУЄ СТРОК ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, АБО МІСТИТИ УМОВИ ПРО МОЖЛИВІСТЬ ЙОГО ПРОЛОНГАЦІЇ, У РАЗІ ЯКЩО ЙОГО СТРОК МЕНШЕ СТРОКУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, НА СТРОК ВИКОНАННЯ РОБІТ (ПОСЛУГ)).
Відповідь: Замовник перегляне питання щодо вимог тендерної документації.
Дата відповіді: 01.12.2024 16:54
Відповідь надана

Вимога

Номер: 5c62adc46b5f4c40ad1cce82cb0ea3aa
Дата опублікування: 25.11.2024 15:53
Опис: Оскільки у своїх відповідях на аналогічні запитання замовник не надав законодавчо обґрунтованої відповіді, ще раз вимагаємо від замовника переглянути питання щодо вимог тендерної документації стосовно підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів). Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що «Довідка має містити інформацію про один виконаний в повному обсязі аналогічний договір із КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення, із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, та інші дані згідно Таблиці вище. Вартість робіт за аналогічним договором повинна бути не менше 80% від вартості закупівлі. ДОГОВІР ПОВИНЕН БУТИ УКЛАДЕНИЙ ІЗ ЗАМОВНИКАМИ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ 3-Х РОКІВ ВІД ДАТИ, ЩО ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ДАНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ.» Вищезазначені вимоги є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію. А саме: 1) Вимога щодо надання лише виконаного договору із КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення – роботи, які виконуються під час будівництва та реконструкції автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ НІЧИМ НЕ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ ВІД РОБІТ З КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ, а обсяги та види робіт є більшими та складнішими. Отже, договори на виконання робіт з будівництва та реконструкції автомобільних доріг теж МОЖУТЬ БУТИ НАЛЕЖНИМ ПІДТВЕРДЖЕННЯ щодо виконання аналогічних предмету закупівлі договорів. Встановивши вищезазначену вимогу замовник значно ОБМЕЖИВ КОНКУРЕНЦІЮ таким чином, що взяти участь у процедурі закупівлі ЗМОЖУТЬ ТІЛЬКИ СУБ’ЄКТИ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЯКІ МАЮТЬ ПОВНІСТЮ ВИКОНАНИЙ АНАЛОГІЧНИЙ ДОГОВІР НА ВИКОНАННЯ РОБІТ З КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання (в тому числі і до нашого підприємства). 2) Вимога, що аналогічний договір ПОВИНЕН БУТИ УКЛАДЕНИЙ ІЗ ЗАМОВНИКАМИ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ 3-Х РОКІВ ВІД ДАТИ, ЩО ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ДАНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ (тобто в період після 19.11.2021) – З врахуванням того, що згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами) на території України з 24.02.2022 та на момент проведення закупівлі діє воєнний стан, багато договорів після 24.02.2022 було або призупинено, або розірвано. Зазначений замовником період захоплює ЛИШЕ 3 МІСЯЦІ ДОВОЄННОГО ПЕРІОДУ! Крім того, в період з 24.02.2022 і до сьогоднішнього дня по переважній більшості договорів, які все ж таки продовжують діяти, замовники не мали або не мають змоги розрахуватися за виконані роботи, а дія таких договорів подовжується. У зв’язку з цим, учасники (в тому числі і наше підприємство), по незалежним від них причинам, не мають змоги надати повністю виконані аналогічні договори ЩОДО ВИКОНАННЯ РОБІТ З КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення. Зазначений факт значно обмежує коло учасників, які зможуть прийняти участь у даній закупівлю, а отже і ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ. Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У зв’язку з вищезазначеним та з метою забезпечення належної конкуренції, ПРОСИМО ЗАМОВНИКА: 1) РОЗШИРИТИ перелік договорів, якими учасники можуть підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів), а саме додати можливість підтвердження досвіду договорами на виконання робіт з будівництва та реконструкції автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення; 2) РОЗШИРИТИ ПЕРІОД, протягом якого ПОВИНЕН БУТИ УКЛАДЕНИЙ АНАЛОГІЧНИЙ ДОГОВІР, а саме: ДОГОВІР ПОВИНЕН БУТИ УКЛАДЕНИЙ ІЗ ЗАМОВНИКАМИ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ 5-ТИ РОКІВ ВІД ДАТИ, ЩО ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ДАНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ. У випадку відмови, просимо надати належне законодавче обґрунтування.
Відповідь: Замовник перегляне питання щодо вимог тендерної документації.
Дата відповіді: 28.11.2024 12:44
Відповідь надана

досвід

Номер: 9ec04f7d337949269fedf248220bdbd2
Дата опублікування: 24.11.2024 20:01
Опис: Шановний замовник! У додатку 1 до тендерної документації Вами встановлена вимога «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору», яка містить дискримінаційний характер. Зокрема, Учасник має надати лише ОДИН договір, який в повному обсязі підтвердить ряд вимог: виконаний в повному обсязі аналогічний договір із капітального ремонту автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення; вартість робіт повинна бути не менше 80% від вартості закупівлі; укладений протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі. Але, метою кваліфікаційного критерія «Підтвердження досвіду виконання аналогічного договору» є встановлення того, що учасник закупівлі має досвід виконання аналогічних видів робіт, щоб задовольнити потреби закупівлі, а не штучно звузити коло потенційних учасників. Враховуючи наведене та стало позитивну практику АМКУ з цього питання, просимо Вас внести зміни до тендерної документації та надати можливість учасникам закупівлі підтверджувати досвід виконання аналогічного договору шляхом підтвердження такого досвіду декількома договорами СУМАРНО або зменшити відсоток вартості робіт до 50%.
Відповідь: Не будуть вноситись зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 25.11.2024 12:55
Відповідь надана

цілком підтримуємо попереднє зауваження

Номер: 15059a9f66a54efcb851d799b7b6a356
Дата опублікування: 23.11.2024 16:30
Опис: В зв'язку із затриманням фінансування багато об'єктів фактично виконані, проте документальне підтвердження не всякий учасник зможе надати. або ж розширити кваліфікаційний критерій, надавши можливість підтверджувати поточним ремонтом, реконструкцією, будівництвом та/або виконанням договору не менше ніж 50%.
Відповідь: Не будуть вноситись зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 25.11.2024 12:56
Відповідь надана

Щодо кваліфікаційних вимог

Номер: 4c33010763614d86bc2ee3778f988636
Дата опублікування: 22.11.2024 16:15
Опис: Шановний Замовнику. Відповідно до умов Додатку 1 тендерної документації Аналогічним вважається договір, який повинен бути укладений із замовниками протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі. Звертаємо Вашу увагу що з початку 2022 року в Україні іде повномасштабна війна. Враховуючи наведене, просимо внести зміни в тендерну документацію та надати учасникам можливість підтверджувати досвід виконання аналогічного договору шляхом надання аналогічного договору укладеного із замовником протягом останніх п'яти років. Дякую
Відповідь: Не будуть вноситись зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 25.11.2024 12:56