-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги за програмою автострахування КАСКО (передача Страхувальником за плату ризику, пов’язаного з Об’єктами страхування)
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період уточнення:
19.11.2024 14:23 - 24.11.2024 00:00
Відповідь надана
уточнення інфо
Номер:
f2e3ab022d2543a9a72421d41a96d103
Дата опублікування:
20.11.2024 10:11
Опис:
В Технічній специфікації (Додаток 2 до ТД) вказана страхова сума на кожне авто, яке підлягає страхуванню. Чи вірно буде розуміти що це вказана ринкова вартість авто? Просимо надати розяснення. Просимо також Замовника надати ринкову вартість авто.
Відповідь:
Добрий день. Повідомляємо Вам, що кожен Учасник має право визначити ринкову вартість транспортних засобів самостійно згідно з Методикою товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, а також нормативних документів Учасника. Додаткове обладнання не встановлювалось.
Дата відповіді:
20.11.2024 15:09
Відповідь надана
дискримінаційна вимога щодо наявності сертифікату на систему управління якістю
Номер:
ad055c404acb46c3a71523362435f2a2
Дата опублікування:
19.11.2024 16:53
Опис:
Доброго дня! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, згідно Додатку 1 до ТД п.3.2 Замовник встановив обов’язкову вимогу наявності сертифікату на систему управління якістю. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн. та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, час оформлення такого сертифіката може становити близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 8 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимогу щодо надання Сертифікату на систему управління якістю. Заздалегідь вдячні.
Відповідь:
Добрий день.
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 30.11.2018 № 454 прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року, в тому числі ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги
Надання у складі Пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону.
Наявність сертифікату ISO сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг. Отримання даного сертифікату надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту та міжнародному рівню. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільній формі. Отримати сертифікат ISO може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів.
Замовником встановлено, що сфера сертифікації має бути надання послуг за програмою автострахування КАСКО (передача Страхувальником за плату ризику, пов’язаного з Об’єктами страхування).
Тобто, Замовнику досить важливо отримати якісні послуги та в терміни зазначені Замовником, тому сертифікат ISO гарантуватиме Замовнику, що послуги будуть наданні у відповідності до вимог Замовника та, що потенційний Виконавець відповідає міжнародному стандарту щодо системи управління якістю.
Замовник зазначає, що ним проведено аналіз, згідно якого виявлено про наявність сертифікату ISO у таких провайдерів, а саме: СК «ВІДІ-Страхування», ПрАТ «УАСК АСКА», СК «БРОКБІЗНЕС», ПрАТ «Страхова група «ТАС», ПрАТ «СК «Ультра Альянс» тощо.
Згідно ч.ч. 1-2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Оскільки законодавством передбачено право замовника самостійно визначати у тендерній документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників процедури закупівлі, а також встановлювати інші вимоги, які спрямовані на забезпечення отримання послуги, яка є предметом закупівлі, отже не може вважатись дискримінаційними умовами.
Закон України "Про публічні закупівлі" не надає вичерпного переліку документів, які можуть вимагатися замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 цього Закону.
Вимога, є цілком достатньою для проведення конкурентних торгів, що дадуть змогу Замовнику отримати Послуги за програмою автострахування КАСКО (передача Страхувальником за плату ризику, пов’язаного з Об’єктами страхування) від Учасників, які мають достатні ресурси та досвід для організації якісного сервісу та врегулювання майбутніх страхових подій.
Тому, документи, які подаються учасником на підтвердження таких вимог повинні свідчити про спроможність учасників виконання взятих на себе зобов’язань по договору страхування в майбутньому.
З урахуванням вищевикладеного, приймаючі до уваги послуги, що є предметом закупівлі, дана вимога повністю відповідає чинному законодавству.
Окрім того, Замовник керувався практикою АМКУ з розгляду скарг по аналогічному питанню, згідно якої умова документації щодо надання учасниками сертифікатів систем управління якості не вважається такою, що обмежує учасників на участь у закупівлях. (рішення АМКУ у закупівлях: UA-2024-08-08-003030-a, UA-2024-02-19-013654-a, UA-2023-12-13-007802-a, UA-2023-05-25-004784-a, UA-2023-04-26-011646-a, UA-2021-10-22-002955-c тощо).
Дата відповіді:
20.11.2024 13:13