-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання багатофункціональних пристроїв А4 ч/б LJ (код за ДК 021:2015 - 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)
Завершена
1 225 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 250.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 250.00 UAH
Період уточнення:
18.11.2024 15:04 - 23.11.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
81ea3a5db68d4888b00ef630e27c5d8f
Дата опублікування:
21.11.2024 16:34
Опис:
Шановний Замовнику.
18.11.2024р було оголошено закупівлю UA-2024-11-18-010887-a за предметом: Придбання багатофункціональних пристроїв А4 ч/б LJ (код за ДК 021:2015 - 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)
Як потенційний учасник, незважаючи на спроможність запропонувати якісні товари всесвітньовідомого виробника, ми не маємо можливості подати свою тендерну пропозицію та стати переможцем, з огляду на необґрунтовані, дискримінаційні та незаконні вимоги до предмету закупівлі, встановлені Замовником у Тендерній документації (Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та технічна специфікація»), які у сукупності відповідають продукції лише одного виробника багатофункціональних пристроїв - Xerox.
Зауважимо, що вимоги до предмета закупівлі порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами й доповненнями).
Встановлені Замовником вимоги Документації не відповідають Закону, порушують принципи проведення публічних закупівель за державні кошти, та спрямовані на штучне обмеження конкуренції при здійсненні закупівлі. Відповідно до ч.4 ст.23 Закону «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".». Додаток 3 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» дійсно не містить прямих посилань на найменування конкретного виробника, проте вимоги Замовника у сукупності специфічних, штучних та застарілих характеристик Товару складені таким чином, що можливо запропонувати тільки Xerox , а саме модель БФП Xerox B315 (B315V_DNI). За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників.
Замовником штучно та необґрунтовано обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі шляхом включення до складу вимог обладнання загального призначення, яке має в Україні сталий та достатній ринок пропозицій, вимог до специфічних показників обладнання певного виробника, що обмежує можливість інших потенційних учасників в участі у закупівлі та призводить до дискримінації учасників.
17.09.2024р комісією Антимонопольного комітету України розглянуто скаргу в закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-03-011879-a, де замовник вказав подібні (дискримінаційні) технічні вимоги щодо предмета закупівлі та було встановлено, що «частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
З огляду на вказане, просимо зобов’язати Замовника видалити з Документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, зазначивши такі технічні характеристики, які б дозволили учасникам запропонувати обладнання іншого виробника, аніж тільки виключно продукцію виробництва Xerox.
У разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь:
Шановний Учаснику. Наведені в Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД закупівлі за номером оголошення на ПРОЗОРРО UA-2024-11-18-010887-a за предметом закупівлі «Придбання багатофункціональних пристроїв А4 ч/б LJ (код за ДК 021:2015 - 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)» не містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Технічним вимогам щодо предмета закупівлі відповідають наступні багатофункціональні пристрої доступні на ринку України, а саме: Xerox B315, Canon i-SENSYS MF465DW та Canon i-SENSYS MF463DW, Kyocera ECOSYS MA5500ifx, Lexmark MX431adn.
Таким чином наведені технічні вимоги в Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» дозволяють запропонувати пристрої чотирьох виробників, що ніяким чином не дискримінує учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Дата відповіді:
22.11.2024 16:54