-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Труби поліетиленові, фітинги поліетиленові
Завершена
154 339.85
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 771.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 771.70 UAH
Період уточнення:
08.11.2024 14:20 - 13.11.2024 00:00
Відповідь надана
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ!!!!!!
Номер:
e37293f51df94755a49ee676c55a48da
Дата опублікування:
12.11.2024 16:53
Опис:
Відповідно до вимог Тендерної документації Замовника встановлено вимогу про надання в складі тендерної пропозиції наступних документів, а саме:
«Учасник у складі пропозиції повинен надати протоколи приймально-здавальних випробувань за поточний календарний рік кожного типорозміру труб згідно предмету закупівлі за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку, проведених та виданих акредитованою в НААУ лабораторією».
«Протокол вхідного контролю на партію поліетилену, з якого виготовляється аналогічна до предмету закупівлі продукція. Дані випробовування повинні бути проведені акредитованою в НААУ лабораторією (надати атестат та сферу акредитації лабораторії)»
«Учасник у складі пропозиції повинен надати протоколи періодичних випробувань за поточний календарний рік одного типорозміру з кожної групи представлених труб згідно п.6.1.2. ДСТУ CEN/TS 12201-7:2018 за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку, проведених та виданих акредитованою в НААУ лабораторією.»
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною та такою, що порушує принципи публічних закупівель, а саме пункт 3 постанови КМУ №1178 від 12.10.2022: відповідно до якої Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Вважаємо, що дана вимога є надмірною та дискримінаційною, оскільки:
1. Не є належним чином обґрунтованою та необхідною (підтвердження якісних показників може бути надано іншими документами, які є менш обтяжливими для учасників і не потребують несення додаткових витрат на проведення нових випробувань, якщо продукція вже відповідає встановленим стандартам якості).
2. Призводить до дискримінації учасників (вимога надання протоколів для кожного типорозміру труб створює штучні бар'єри, що обмежують участь у тендері для постачальників, у яких хоча продукція проходить випробування в сертифікованих лабораторіях, але не акредитованих в НААУ).
Відповідно до ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо надання протоколів випробувань є такою, що звужує коло учасників, позаяк учасник вимушений буде витрачати час та кошти на отримання не передбаченого законом як обов’язкового документу якості, що призводить до дорожчання вартості пропоновано товару. Також ця вимога обмежує конкуренцію і надає перевагу підприємствам, які вже мають такі документи, що не відповідає принципам проведення публічних закупівель.
Відповідно до статті 24 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» Здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Тобто, у даному випадку Замовник всупереч вимогам та умовам Технічного регламенту вимагає проводити випробування та надавати протоколи приймально-здавальних випробувань, які є не обов’язковими згідно вимог чинного законодавства України.
Відповідно до частини 5 статті 25 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» Забороняється вимагати видачу протоколів випробувань та документів про відповідність, зазначених у технічних регламентах та передбачених ними процедурах оцінки відповідності, виключно акредитованими органами з оцінки відповідності, якщо законодавством не встановлені вимоги щодо акредитації таких органів.
Крім того, відповідно до висновків АМКУ у схожій закупівлі (UA-2024-05-17-010388-a), учаснику необхідно надати в складі пропозиції протокол випробування або аналогічний документ, що підтверджує відповідність пропонованого товару вимогам ТУ (в повному обсязі) (Рішення АМКУ № 9969-р/пк-пз від 06.06.2024 року). Тобто, в даному випадку учасник має надати протоколи випробувань або інший аналогічний документ, що повинен видаватися на всі технічні вимоги ТУ.
Отже, вважаємо, що технічна частина тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, які обмежують коло учасників прийняти участь в тендерній процедурі закупівлі. У зв’язку з цим,
просимо внести зміни до технічної частини ТД, а саме.
«2.Учасник у складі пропозиції повинен надати протоколи приймально-здавальних випробувань за поточний календарний рік кожного типорозміру труб згідно предмету закупівлі за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку,
на підтвердження права проведення випробувань випробувальної лабораторії виробника або третіх осіб, в яких наявна дана лабораторія та послугами яких користується Учасник (сертифікат про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 та/або Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії)»
«3.Учасник у складі пропозиції повинен надати протоколи періодичних випробувань за поточний календарний рік одного типорозміру з кожної групи представлених труб згідно п.6.1.2. ДСТУ CEN/TS 12201-7:2018 за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку, на підтвердження права проведення випробувань випробувальної лабораторії виробника або третіх осіб, в яких наявна дана лабораторія та послугами яких користується Учасник (сертифікат про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 та/або Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії)».
«Протокол вхідного контролю на партію поліетилену, з якого виготовляється аналогічна до предмету закупівлі продукція на підтвердження права проведення випробувань випробувальної лабораторії виробника або третіх осіб, в яких наявна дана лабораторія та послугами яких користується Учасник (сертифікат про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 та/або Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії)».
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за увагу до наших закупівель. Тендерною документацією до закупівлі передбачено надання учасником у складі своєї пропозиції протоколів приймально-здавальних та періодичних випробувань на партію раніше виготовленої труби, проведених акредитованою в НААУ лабораторією. Належним підтвердженням даного факту є атестат про акредитацію такої випробувальної лабораторії
Оскільки Комунальне підприємство, як замовник, хоче при закупівлі отримати продукт найвищої якості, вважаємо, що вимога про проведення випробувань у лабораторіях з найвищим рівнем довіри - акредитованих в НААУ та надання протоколів приймально-здавальних і періодичних випробувань акредитованої лабораторії є правомірною та обгрунтованою. Звертаємо Вашу увагу, що акредитованих у визначеному законодавством порядку лабораторій в Україні на сьогоднішній день є декілька. З детальним реєстром акредитованих випробувальних лабораторій можна ознайомитись на офіційному сайті НААУ. Наше Підприємство має право на придбання якісної продукції, яка відповідає усім необхідним вимогам. Відповідно, ми маємо право перевірити якість продукції в акредитованій випробувальній лабораторії у випадках, коли вважатимемо за потрібне.
Згідно ст.23 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник має право вимагати сертифікати, протоколи, свідоцтва тощо для підтвердження відповідності запропонованого Учасниками товару чинним стандартам.
Із Вашого питання не вбачається факту не можливості отримання протоколів випробувань. Наголошуємо, що кожен потенційний виробник товару або дистриб’ютор такого товару може безперешкодно отримати протоколи випробувань, звернувшись у ту чи іншу акредитовану лабораторію. Зважаючи на вищевикладене та на той факт, що у питанні не наведено аргументів, що саме не дозволяє Учаснику отримати протоколи випробувань, не вбачаємо доцільності вносити змінити до тендерної документації і Додатку 4 зокрема, оскільки нами не порушено норм чинного законодавства.
Дата відповіді:
15.11.2024 16:03
Відповідь надана
Час індукції окиснення
Номер:
169528c0cdbc4d83b6aa2cc9f9c51ec9
Дата опублікування:
12.11.2024 16:38
Опис:
Нам як учаснику незрозуміло чим керувався Замовник, коли писав такі вимоги. А саме щодо протоколів приймально здавальних випробувань. В зазначеному протоколі має бути вказаний "Час індукції окиснення(термічнастабільність);" . Взалі показники згідно ДСТУEN12201-2:2018 є добровільні. Але ми хочем зрозуміти для чого вам саме зазначений показник, можливо тільки хтось один має зазначені випробування, тому і такі вони важливі? Якщо окремо робити випробування в лабалаторії акредитованій НААУ дана послуга коштує приблизно 16 000 грн, для тендеру з такою сумою це недоцільні витрати та збільшує ціну пропозиції, а паралельно збільшує витрати Замовника, що призводить до нераціонального вкористання коштів. Вимагаємо забрати цей пункт у Приймально-здавальних випробуваннях а саме " п.5. Часіндукціїокиснення(термічнастабільність);
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Учаснику дякуємо за увагу до наших закупівель. Документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовник має право вимагати сертифікати, протоколи, свідоцтва тощо для підтвердження відповідності запропонованого Учасниками товару чинним стандартам. Комунальне підприємство, як замовник, хоче при закупівлі отримати продукт найвищої якості, який відповідає усім технічним вимогам, які передбачені чинним законодавством до такого типу подукції.
Зважаючи на на той факт, що у питанні не наведено аргументів, що саме не дозволяє Учаснику отримати той чи інший документ, не вбачаємо доцільності вносити змінити до тендерної документації і Додатку 4 зокрема, оскільки нами не порушено норм чинного законодавства.
Також звертаємо увагу, що у разі якщо учасник торгів не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства України не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в положеннях документації документ ( в тому числі стосовно вимог Додатку 4 ТД ) то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників у складі тендерної пропозиції не буде підставою для її відхилення замовником.
Дата відповіді:
15.11.2024 16:02
Відповідь надана
Технічні вимоги
Номер:
bf322e3642a148fb8d374247d1fc2388
Дата опублікування:
12.11.2024 16:23
Опис:
Замовник згідно Додатку 4 до тендерної документації, вимагає від Учасника надати « у складі пропозиції повинен надати протоколи приймально-здавальних випробувань за поточний календарний рік кожного типорозміру труб згідно предмету закупівлі за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку, проведених та виданих акредитованою в НААУ лабораторією» та «Учасник у складі пропозиції повинен надати протоколи періодичних випробувань за поточний календарний рік одного типорозміру з кожної групи представлених труб згідно п.6.1.2. ДСТУ CEN/TS 12201-7:2018 за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку, проведених та виданих акредитованою в НААУ лабораторією» Встановлення вимоги, що випробувальна лабораторія має бути виключно акредитованою в НААУ лабораторією є дискримінаційним по відношенню до Учасника, як і до дистриб’ютора, так і по відношенню до інших Виробників, в яких чи власні лабораторії, чи залучені незалежні (сторонні) лабораторії на підставі договорів надання послуг (проведення випробувань) не акредитовані в НААУ лабораторії проте мають інші документи згідно правових норм на право проведення зазначених випробувань. Також хочем зазначити що є ВЕЛИКІ ВИРОБНИКИ в яких є свої лабораторії проте не акредитовані в НААУ. Зазначена вимого суттєво обмежує коло учасників. Виглядає що ЗАМОВНИК ціле направлено зазначив таку вимогу, знаючи що тільки один виробник, зможе виконати зазначені вимоги. ВИМАГАЄМО внести зміни в тендерну документацію. Та викласти в такій редакції « 2.Учасник у складі пропозиції повинен надати протоколи приймально-здавальних випробувань за поточний календарний рік кожного типорозміру труб згідно предмету закупівлі за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку,
на підтвердження права проведення випробувань випробувальної лабораторії виробника або третіх осіб, в яких наявна дана лабораторія та послугами яких користується Учасник (сертифікат про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 та/або Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії)» та
«3.Учасник у складі пропозиції повинен надати протоколи періодичних випробувань за поточний календарний рік одного типорозміру з кожної групи представлених труб згідно п.6.1.2. ДСТУ CEN/TS 12201-7:2018 за показниками, наведеними в таблиці 1 даного Додатку, на підтвердження права проведення випробувань випробувальної лабораторії виробника або третіх осіб, в яких наявна дана лабораторія та послугами яких користується Учасник (сертифікат про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 та/або Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії)».
В іншому випадку ми будем змушені подати скаргу в антимонопольний комітет.
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за увагу до наших закупівель. Документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Тендерною документацією до закупівлі передбачено надання учасником у складі своєї пропозиції протоколів приймально-здавальних та періодичних випробувань на партію раніше виготовленої труби та Протокол вхідного контролю на партію поліетилену, з якого виготовляється аналогічна до предмету закупівлі продукція, проведених акредитованою в НААУ лабораторією. Належним підтвердженням даного факту є атестат про акредитацію такої випробувальної лабораторії (Звертаємо Вашу увагу, що акредитованих у визначеному законодавством порядку лабораторій в Україні на сьогоднішній день є декілька. З детальним реєстром акредитованих випробувальних лабораторій можна ознайомитись на офіційному сайті НААУ ). Згідно ст.23 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник має право вимагати сертифікати, протоколи, свідоцтва тощо для підтвердження відповідності запропонованого Учасниками товару чинним стандартам.
Із Вашого питання не вбачається факту не можливості отримання протоколів випробувань. Наголошуємо, що кожен потенційний виробник товару або дистриб’ютор такого товару може безперешкодно отримати протоколи випробувань, звернувшись у ту чи іншу акредитовану лабораторію. Зважаючи на вищевикладене та на той факт, що у питанні не наведено аргументів, що саме не дозволяє Учаснику отримати протоколи випробувань, не вбачаємо доцільності вносити змінити до тендерної документації і Додатку 4 зокрема, оскільки нами не порушено норм чинного законодавства.
Також звертаємо увагу, що у разі якщо учасник торгів не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства України не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в положеннях документації документ ( в тому числі стосовно вимог Додатку 4 ТД ) то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників у складі тендерної пропозиції не буде підставою для її відхилення замовником.
Дата відповіді:
15.11.2024 16:02