• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія) на потреби 2024 року

Завершена

1 096 031.05 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 480.16 UAH
Період уточнення: 08.11.2024 09:44 - 13.11.2024 00:00
Відповідь надана

ЦОК

Номер: a58a15ea42014d7e96480e9fe3f037e0
Дата опублікування: 11.11.2024 14:29
Опис: Шановний замовнику! Відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, всі електропостачальники зобов’язані створити центри обслуговування споживачів або окремий структурний підрозділ для розгляду звернень/скарг/претензій споживачів. Також п. 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Вважаємо наявність вимоги в ТД про центр обслуговування споживачів або окремий структурний підрозділ кваліфікаційним критерієм про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що суперечить п. 29 Особливостей. Наполягаємо на вилученні з Тендерної документації вимоги про центр обслуговування споживачів або окремий структурний підрозділ.
Відповідь: Шановний Учасник! Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником не вимагаються документи згідно пунктів 1 і 2 частини 16 Закону "Про публічні закупівлі" щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Для учасників, для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, тендерною документацією передбачено надання довідки про наявність власного окремого структурного підрозділу на території України або посадової особи (осіб), з робочим місцем на території України, на яку (яких) покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Вказані Вами в зверненні вимоги передбачені Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу і є обов’язковими для всіх електропостачальників, а в рамках проведення закупівлі мають на меті підтвердження надійності потенційних учасників.
Дата відповіді: 13.11.2024 15:14
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 81ae8c10ad174ec78e162b5744fdc943
Дата опублікування: 11.11.2024 13:55
Опис: Доброго дня! Шановний Замовнику відповідно Додатку до ТД: Учасник у складі тендерної пропозиції має надати наступні документи: - Гарантійний лист про те, що Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Тобто, така інформація є публічною, знаходиться у відкритому доступі та Замовник має можливість ознайомитись, чи не перебуває та чи не перебував учасник в статусі "дефолтного" за посиланням https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/. Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною виходячи з наступного. "Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відповідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на вебсайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" за період 2019-2023 року. Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати гарантійного листа. Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу. Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний". Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки. Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача. Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань. Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Відповідно до скарги тендерної документації № UA-2022-08-12-008230-a, яку Антимонопольний комітет задовільнив, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення. Набуття статусу «переддефолтний» набувають постачальники, трейдери та виробники за невиконання своїх зобов’язань на ринку електричної енергії, зокрема з підстави прострочення оплати або несплати за дисбаланси та/або за послуги з передачі електричної енергії, а також через проблеми з фінансовою гарантією. Тому вимога, яка міститься в тендерній документації: «З метою доведення своєї надійності та спроможності Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку/гарантійний лист у довільній формі проте, що Учасник у період з 2021 року по день подання пропозиції не набував статусу "переддефолтний" та "дефолтний" та відповідна інформація не була опублікована на сайті НЕК «Укренерго» не є дискримінаційною та прописана задля зниження ризику оплати та убезпечення замовника від укладення договору з ненадійним постачальником. , який надалі може не виконувати свої зобов'язання з постачання електричної енергії, яка дійсно є важливою роль у функціонуванні об’єктів Замовника. Ваше звернення розглянуто і не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 13.11.2024 15:12