-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
1 560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 600.00 UAH
Період уточнення:
07.11.2024 10:34 - 12.11.2024 00:00
Відповідь надана
сертифікати ISO
Номер:
70b2959183424803a1beb79c854a1102
Дата опублікування:
08.11.2024 14:05
Опис:
Шановний замовнику! Згідно пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). А оскільки, національним стандартом згідно чинного законодавства і нормативно-правових актів України, електрична енергія (код ДК 021:2015-09310000-5 "Електрична енергія" обов'язковій сертифікації не підлягає, тому просимо Вас видалити з тендерної документації вимоги щодо сертифікатів ISO.
До того ж, просимо Вас ознайомитися з рішенням АМКУ від 05.11.2024 № 17923 по закупівлі UA-2024-10-24-004000-a, яким Замовника зобов'язали видалити всі сертифікати ISO, оскільки відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з
Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального,
природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для
комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення
пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники
не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним
національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета
закупівлі).
Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають
наявності вищезазначених документів.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне: згідно з пунктом 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Зазначені у Вашому зверненні нормативні документи (ДСТУ), є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь-яких суб’єктів господарювання. Враховуючи, що електрична енергія перебуває на межі дефіцитності та для задоволення наявних потреб відбувається її імпорт, з метою забезпечення мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Також, варто зауважити, що Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та можуть виступати гарантією надійності постачальника. Частиною 1 статті 1 Закону України від 15 січня 2015 року № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками у тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною. В свою чергу, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісними учасниками, які керуються у своїй діяльності міжнародними стандартами.
Дата відповіді:
11.11.2024 12:32