-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія
Завершена
4 740 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 700.00 UAH
Період уточнення:
01.11.2024 14:56 - 07.11.2024 00:00
Відповідь надана
порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
db53ac9a47fc4a58946765e252f7d2e6
Дата опублікування:
05.11.2024 11:12
Опис:
Тендерна документація суперечить п. 29 Особливостей, оскільки для закупівлі саме електроенергії заборонено вимагати будь-які документи щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Заборона вимагати ці документи у закупівлях електроенергії відповідно до п.29 Особливостей є імперативною нормою, що має виконувати замовник при складанні тендерної документації, та не вимагати дані документи, незалежно від того чи повинен мати постачальник їх чи ні.
Зазначені документи незаконно вимагаються вами у п.п.1, п.п.2, п.п.3(3.3) Форма 6 Додатку №1 до тендерної документації, що є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства. На підставі вищезазначеного, вимагаємо ПОВНІСТЮ вилучити п.п.1, п.п.2, п.п.3(3.3) Форма 6 Додатку №1 до тендерної документації. Ще раз наголошуємо, що п.29 Особливостей ЧІТКО та ПРЯМО ЗАБОРОНЕНО вимагати будь-які (!) документи щодо матеріально-технічної бази, обладнання, технологій, працівників саме у закупівлях електроенергії без будь-яких виключень, також документів, що не передбачені національним стандартом. Саме це вимагається вами в п.п.1, п.п.2, п.п.3 (3.3) Форма 6 Додатку №1 до тендерної документації (підтвердження наявності центрів, кол-центру, певних співробітників, нерухомості, документів на них та щодо сайту, інформації щодо технологічних та інших внутрішніх документів тощо), що є прямим порушенням законодавства. Це не залежить від ваших бажань чи від того, що постачальник повинен мати певні технології, обладнання, працівників тощо згідно ліцензійних вимог, а є прямою забороною законодавства вимагати у закупівлях електроенергії ці документи взагалі. Зазначене також підтверджуються моніторингами Державної аудиторської служби України, наприклад, UA-M-2023-12-21-000002, оголошення UA-2023-12-11-019833-a; UA-M-2023-12-27-000027, оголошення UA-2023-12-11-006590-a; UA-M-2023-12-20-000015, оголошення UA-2023-12-11-005694-a тощо, а також рішення АМКУ №3062 -р/пк-пз від 19.02.2024 (UA-2024-02-07-009838-a), № 9915-р/пк-пз від 04.07.2023 (UA-2023-06-13-010888-a), № 13539-р/пк-пз від 28.08.2023 (UA-2023-08-14-014436-a), № 14088-р/пк-пз від 05.09.2023 (UA-2023-08-17-012915-a), № 7313-р/пк-пз від 24.04.2024 (UA-2024-04-08-005328-a) тощо. На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити незаконні вимоги з п.п.1, п.п.2, п.п.3(3.3) Форма 6 Додатку №1 до тендерної документації
Відповідь:
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", а також до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг під час правового режиму воєнного стану, встановлюються обмеження на вимоги щодо матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу та інших параметрів, що стосуються учасників закупівель. Вказані обмеження, згідно із законодавством, забороняють у тендерній документації встановлювати критерії, які стосуються:
1. Наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
2. Наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Наша тендерна документація повністю відповідає цим вимогам, оскільки жодна з вищезазначених умов не встановлюється для учасників. Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є електрична енергія (код ДК021:2015:09310000-5), і вимоги до характеристик саме електричної енергії регламентуються відповідним національним стандартом. Відповідно до п. 29 Особливостей, вимоги до предмета закупівлі не можуть виходити за рамки, встановлені цим стандартом.
Наша умова щодо наявності центру обслуговування споживачів на території Миколаївської області є винятково операційною вимогою, що не стосується ані матеріально-технічної бази, ані кваліфікації персоналу.
Висновки Державної аудиторської служби України мають зобов’язуючий характер лише для тих суб’єктів, до яких вони адресовані. Ці висновки не є обов’язковими для інших суб’єктів та не можуть використовуватись як підстава для застосування норм до закупівельних процедур інших замовників. Таким чином, рішення ДАСУ, додані у якості прикладів по іншим закупівлям, не мають безпосереднього відношення до нашої закупівлі та не можуть бути підставою для внесення змін у тендерну документацію, якщо вони прямо не стосуються даної процедури закупівлі електричної енергії (код ДК021:2015:09310000-5).
Дата відповіді:
06.11.2024 14:24
Відповідь надана
Щодо створення ЦОС на території Миколаївської області
Номер:
1846baa88d5e439f885c6a16286577e9
Дата опублікування:
04.11.2024 19:11
Опис:
Відповідно до форми 6 додатку 1 до тендерної документації ви вимагаєте:
Довідку про створення Учасником «на території Миколаївської області» власного структурного підрозділу – Центру/відділу обслуговування споживачів (клієнтів)
Учасники для яких створення центрів/відділів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Миколаївської області або посадової особи, з робочим місцем «на території Миколаївської області»
Повідомляємо, що чинним законодавством не обумовлюється необхідність створення в конкретно визначених областях власного центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного окремого структурного підрозділу на яких покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
У зв’язку з вище зазначеним постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в кожній області України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно з якою мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів в конкретних областях, як це вимагається тендерною документацією.
Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити «на території Миколаївської області».
Відповідь:
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем.
Наша умова щодо наявності центру обслуговування споживачів на території Миколаївської області є винятково операційною вимогою, що не стосується ані матеріально-технічної бази, ані кваліфікації персоналу.
Дата відповіді:
06.11.2024 11:02
Відповідь надана
ПЕРЕДДЕФОЛТ
Номер:
a1120d83981547c1934307b290b44fd2
Дата опублікування:
04.11.2024 09:34
Опис:
Добрий день! Замовнику ви вимагаєте: Учасник повинен надати гарантійний лист, про те, що він протягом 2023-2024 року не знаходився в статусі «переддефолтний», відповідно до Розділу 1.7 «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Тобто, така інформація є публічною, знаходиться у відкритому доступі та Замовник має можливість ознайомитись, чи не перебуває та чи не перебував учасник в статусі "дефолтного" за посиланням https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/. Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною виходячи з наступного. "Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відповідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на вебсайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Переддефолтного" за період 2023-2024 року. Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати гарантійного листа. Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу. Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний". Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки. Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача. Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань. Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Відповідно до скарги тендерної документації № UA-2022-08-12-008230-a, яку Антимонопольний комітет задовільнив, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за ваше звернення та за висловлені коментарі щодо тендерної документації. Ми уважно розглянули ваші аргументи, включаючи посилання на рішення Антимонопольного комітету України за закупівлею № UA-2022-08-12-008230-а. Однак звертаємо увагу,
що кожна закупівля має свої унікальні умови, і рішення щодо аналогічних вимог в інших тендерах не можуть бути взяті за основу для внесення змін
або вилучення положень у нашій тендерній документації. Специфіка нашої закупівлі потребує саме такої вимоги.
Крім того, нам незрозуміло, у чому саме, на вашу думку, полягає дискримінаційний характер вимоги про відсутність статусу "переддефолтний".
Дане положення стосується лише підтвердження фінансової стійкості учасника та не містить ознак дискримінації. Якщо ваша компанія не має
вказаного статусу, надати відповідний гарантійний лист не становитиме складності.
Просимо надати розгорнуте пояснення, у чому саме ви бачите дискримінацію, а також яким чином ця вимога обмежує вашу участь, якщо у вас є належний фінансовий стан.
Дата відповіді:
06.11.2024 09:02
Відповідь надана
ДСТУ
Номер:
75bc092ec31f40c1b7c7a03febc1151c
Дата опублікування:
04.11.2024 09:05
Опис:
Шановний Замовник! У Формі 1 додатку №1 до тендерної документації "Технічна специфікація, а саме в пункті 2 зазначено: Параметри якості електричної енергії в точках приєднання Споживача у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014. Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT). Звертаємо увагу, що ДСТУ EN 50160:2014 втратив чинність, зараз дійсний ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Внесіть зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Відповідні зміни внесені до тендерної документації
Дата відповіді:
04.11.2024 14:04