Номер:
ebcbe68f7e0d4f97bead3089dd5f3c92
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
07.11.2024 17:21
Опис:
У пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вказано таке: «Банківська гарантія повинна бути оформлена в Державному банку…».
Відповідно до абзацу першого пункту 28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Таким чином вимога щодо забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії оформленій в державному банку є дискримінаційною, що прямо суперечить частині четвертій статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Наголошуємо, що регулювання відносин власності закріплено в Конституції України, яка визначила рівність усіх суб'єктів права власності (стаття 13).
Ураховуючи положення абзацу четвертого частини першої статті 2 частини четвертої та п’ятої статті 47 Закону України «Про банки і банківську діяльність» надання гарантій, як вид банківських послуг, дозволяється надавати виключно банку – юридичній особі, яка діє на підставі банківської ліцензії.
Таким чином, вимога щодо забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії оформленій в державному банку є дискримінаційною та не відповідає ані законодавству у сфері публічних закупівель, ані Закону України «Про банки і банківську діяльність», більше того прямо суперечить статті 13 конституції України.
А отже, вимога щодо забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії оформленій в державному банку, передбачена серед іншого у пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», має бути видалена як дискримінаційна.
Відповідь:
Доброго дня!
Дана закупівля проводиться з метою реалізації проектів у рамках Програми з відновлення України, що реалізується на підставі Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України №1645-IX від 14 липня 2021 року, та постанови Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2021 року №1324 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів у рамках Програми з відновлення України». Вимоги до закупівлі визначені відповідно чинних нормативно-правових актів та з урахуванням розробленого проєкту, який отримав позитивний ЕКСПЕРТНИЙ № 1001Є-06/23 від 26.06.2023 року. Тендерна документація (в тому числі розрахунок очікуваної вартості, обсяги та вимоги) схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєктів «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України» та «Програма з відновлення України» від 16.10.2024 року (лист Міністерства розвитку громад та територій України 12752/31/14-24 від 16.10.2024 та витяг з протоколу №13 від 16.10.2024 року). У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX), та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель та передбачені в ПОСІБНИКУ Національні процедури закупівель (для Субпроєктів всіх Пулів ПВУ та НКПВУ). Метою цього Посібника є визначення правил та процедур закупівель робіт та послуг, що будуть здійснюватися Кінцевими Бенефіціарами за національними процедурами закупівель в рамках Кредитної Програми з відновлення України (далі – ПВУ), що реалізується на підставі Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 14 липня 2021 року № 1645-ІХ 1. Цей Посібник також застосовується для закупівель в рамках завершення Надзвичайної кредитної програми для відновлення України (далі – НКПВУ), реалізованої відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом від 22.04.2015 р. № 346-VIII. Відповідно до статті 6 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922- VIII (далі – Закон 4 ) та з урахуванням Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 14 липня 2021 року № 1645-ІХ та Фінансової угоди Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 22.04.2015 р. № 346-VIII, у разі розбіжностей між положеннями Керівництва із закупівель ЄІБ та національним законодавством, перевагу матимуть положення Керівництва із закупівель ЄІБ, зокрема викладені у Посібнику. Пунктом 4.2. даного Посібника передбачені Гарантії, саме банківські (страхові даним посібником не передбачені). Вимоги до оформлення банківської гарантії прописані задля зменшення ризиків у процесі закупівель.
Дата відповіді:
10.11.2024 20:16