-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кондиціонери
Торги відмінено
225 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 125.00 UAH
Період уточнення:
24.10.2024 16:16 - 29.10.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
e1c734d16c4b4db5b9ebd350cc9d4b1a
Дата опублікування:
25.10.2024 15:05
Опис:
Шановний замовник!
Нами було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку та суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі.
Це підтверджує "Додаток 2 до оголошення", п.7, в якому зазначено наступне: "Враховуючи те, що до вартості тендерної пропозиції входить вартість з монтажних робіт, Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати місце монтажу кондиціонерів і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Підписаний акт обстеження надати в складі тендерної пропозиції".
Просимо вилучити з тендерної документації дану вимогу, оскільки Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з роз'яснювальною поїздкою. Беручи участь в тендерній закупівлі учасник розуміє свою відповідальність та шляхом укладання договору зобов'язується виконати роботи в терміни та якісно беручи на себе всі ризики, які можуть виникнути в процесі роботи. Вважаємо, що данний пункт включено до тендерної документації з метою не допущення до участі учасників ринку з інших регіонів і є дискримінаційним фактором.
Також, в п. 2, вами зазначена наступна вимога: "Сертифікат експертизи типу на побутові спліт-системи, що підтверджує відповідність продукції вимогам, що визначені у пункті 1 додатка 1 до Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, згідно ДСТУ EN 55014-1:2019; ДСТУ EN 55014-2:2017; ДСТУ EN 61000-3-2:2016; ДСТУ EN 61000-3-3:2017". Ми ознайомилися з суттю кожного із ДСТУ і не бачимо абсолютно ніякого зв'язку з предметом закупівлі та вашою необхідністю в наданні Вам ДСТУ EN 55014-1:2019, ДСТУ EN 66000-3-3:2017. А в п. 5, вами вказано вимогу: "Чинний на момент подання сертифікат відповідності на побутові спліт-системи, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ EN 60335-1:2017; ДСТУ EN 60335-2-40:2014; ДСТУ EN 55014-1:2019; ДСТУ EN 55014-2:2017; ДСТУ EN 61000-3-2:2016, ДСТУ EN 61000-3-3:2017 (у документі може бути конкретно зазначено пункти чи розділи відповідних нормативних документів або лише їх назви, так як зазначено у цій вимозі)." Дані ДСТУ ми також детально проаналізували і побачили, що ДСТУ EN 61000-3-2:2016 немає ніякого відношення до предмета закупівлі і ніяким чином не впливає на вашу необхідність відносно предмета закупівлі. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дана вимога тендерної документації не має безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо її протиправною та дискримінаційною. У випадку, якщо Замовником на дану вимогу не будуть усунуті дані порушення, ми будемо вимушені звертатися до Антимонопольного комітету України.
Додатково хотіли б зазначити, що виходячи з вище викладеного, ми також маємо підозру, що дані вимоги вказані вами не для необхідності, а для дискримінації інших учасників закупівлі на користь якогось конкретного учасника. Запевнитися в цьому нам допомогає ваша минула закупівля на точно такий самий товар і в такій же кількості за ідентифікатором: UA-2024-09-19-013463-a. Хотіл б нагадати вам, що це є кримінальним правопорушенням, оскільки згідно статті 369-2 Кримінального кодексу України:
1. Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування - караються штрафом від однієї тисячі до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від двох до п’яти років, або позбавленням волі на строк до двох років.
2. Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди для себе чи третьої особи за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або пропозиція чи обіцянка здійснити вплив за надання такої вигоди - караються штрафом від двох тисяч до п’яти тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до п’яти років.
3. Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди для себе чи третьої особи за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поєднане з вимаганням такої вигоди, - караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна.»
ТОМУ ПРОСИМО:
1. Усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію.
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Відповідь:
Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, згідно ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Згідно п. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Враховуючи зазначене, встановлення зазначених Вами вимог, що стосуються технічної специфікації, ніяким чином не порушують чинне законодавство України, оскільки на підтвердження якості Замовник торгів може вимагати відповідні документи.
Щодо акту обстеження, то варто зазначити наступне: відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, згідно п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Ч. 2 ст. 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації, зокрема у п. 3 зазначено, у тендерній документації зазначаються такі відомості, окрім іншого, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Ч. 3 статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи відсутність будь-яких заборон в чинному законодавстві, Замовником була встановлена вимога задля щоб уникнення непорозумінь і правильної оцінки обсягів монтажних робіт, кожен Учасник повинен безпосередньо виїхати на об’єкт і разом з представником Замовника скласти і підписати акт обстеження об’єкта.
Необхідно зазначити, що вимога щодо попереднього огляду об’єкта спрямована на те, щоб потенційні Учасники в першу чергу мали змогу в реальному часі на місці оглянути об’єкт, на якому будуть здійснюватися відповідні монтажні роботи, і мати можливість максимально точно скласти свою тендерну пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування чи розірвання угоди, що безумовно відповідає принципам максимальної економії та ефективності.
Крім цього, дана вимога жодним чином не дискримінує Скаржника та не перешкоджає в його участі в даній процедурі закупівлі. При цьому, Вами як потенційному Учаснику не надано жодних документальних підтверджень неможливості виконати дану вимогу, в тому числі неможливості отримання такого акту обстеження, чи зловживань зі сторони Замовника, тим паче відмови Замовником щодо проведення огляду об’єкта.
Враховуючи зазначене, Замовник торгів не вбачає необхідності у внесені зазначених Вами змін.
Дата відповіді:
28.10.2024 16:00