-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
код за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія для адмінбудинків)
Завершена
30 240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 302 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 302 400.00 UAH
Період уточнення:
24.10.2024 14:57 - 30.10.2024 10:00
Відповідь надана
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Номер:
845b09e6a2b649a79669199576c82304
Дата опублікування:
25.10.2024 11:09
Опис:
Доброго дня. Шановний Замовнику, Вважаємо, що тендерну документацію розроблено з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель, відповідно до Тендерної документації: «На підтвердження виконання вимог підпункту 8 пункту 2.2. глави 2 Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу», щодо забезпечення функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату системи ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», Сертифікат, окрім інших видів, має включати: веб-портали ДКПП 63.12, Сертифікат повинен бути, виданий на ім‘я учасника закупівлі, бути дійсним на момент подання пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Код 63.12 повинен бути включеним у перелік видів економічної діяльності Учасника, що підтверджується Витягом з ЄДРПОУ. На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ) на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» на кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії. Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати: - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14). Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію. Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію. Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 1400:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» за кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії. Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати:- передача електроенергії (ДКПП 35.12); - торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14); Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію.Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про що повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію.». Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупів лі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014 немає жодної згадки про надання зазначеного вище сертифікату ДСТУ ISO. Отже, керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей. Також, звертаємо Вашу увагу, що наявність таких дискримінаційних вимог в складі ТД спрямована на забезпечення участі та перемоги в цій процедурі одного, учасника. Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги ТД, спрямовані на досягнення єдиного результату – забезпечення участі і визнання переможцем конкретно визначеного Учасника. У випадку не внесення змін до тендерної документації, а саме - прибирання завідомо дискримінаційних вимог (сертифікату ISO) ми будемо змушені звернутися до АМКУ. Практика АМКУ з питань сертифікатів ISO незмінна та нашу скаргу буде задоволено. Просимо розглянути Рішення АМКУ від 02.04.2024 №5922, яке зазначено у закупівлі під ідентифікатором № - UA-2024-03-19-008889-a. В якому було встановлено - порушення Замовника щодо встановлення вимог до учасників з приводу надання таких сертифікатів. Цитуючи рішення: "Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть вищезазначені сертифікати, видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним (чинним) на момент його подання до участі у закупівлі зі сферою акредитації саме "постачання електроенергії" та нададуть документ про право використання вищезазначених документів в складі пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають необхідності надання вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.". Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначої дискримінаційної вимоги. Також до вище зазначеного є роз'яснення НКРЕКП, ознайомитись із яким можна по посиланню нижче. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги. https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
Відповідь:
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого рішенням уповноваженої особи від 24.10.2024 № 538, розроблено відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», з дотриманням вимог порядку здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (із змінами та доповненнями) (далі – Постанова 1275).
Згідно з положеннями частини третьої статті 14 вищевказаного Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, а саме в пунктах - 17, 20, 21, 22, Додатку № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі від учасників вимагається надання сертифікатів: ДСТУ ISO/ІЕС.
Враховуючи, що предмет закупівлі за ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія (електрична енергія), яка наразі перебуває на межі дефіцитності, замовник сформулював базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили мінімальну стабільність її постачання.
Сертифікати є гарантією надійності постачальника та необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару. Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» у статті 1 встановлено, що сертифікація – це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Постійно діючої адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель підтверджена правомірність наявності вищевказаних ISO-сертифікатів. Зокрема, у рішенні від 10.06.2021 № 13161-р/пк-пз (щодо сертифіката ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), рішенні від 15.07.2021 № 16218-р/пк-пз (щодо сертифіката ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»); від 27.08.2021 № 19485-р/пк-пз (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги»); від 09.08.2022 № 5362-р/пк-пз (щодо сертифіката ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»). Також згідно з позицією Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, викладеної у Постанові від 24.06.2020 по справі № 826/15639/17, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів) заявник не позбавлений можливості отримати зазначений сертифікат.
Таким чином, встановлення замовником у тендерній документації умови надання учасником у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційним та не обмежує конкуренції. Метою замовника є співпраця з добросовісним учасником, який у своїй діяльності керується міжнародними стандартами.
З огляду на вищевикладене та враховуючи, що замовником викладені базові вимоги до постачальника електричної енергії з метою забезпечення стабільності її постачання, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до спрощеної закупівлі, яка складена відповідно до вимог законодавства.
Дата відповіді:
28.10.2024 14:30