-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання)
Завершена
4 307 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 535.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 535.00 UAH
Період уточнення:
22.10.2024 16:25 - 27.10.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
71435236bcdd4492b995fc0b71f1d1e7
Дата опублікування:
23.10.2024 11:03
Опис:
Доброго дня. В тендерній документації вами встановлено дискримінаційні вимоги а саме:
- Вимагаєте наявність сертифікатів ISO, які не стосуються предмета закупівлі, та які мають бути акретитовані ННАУ (дискримінаційність вимог підтверджена [рішення Комісії: від 18.10.2023 № 16676-р/пк-пз; від 01.08.2023 № 11846-р/пк-пз (UA-2023-07-11-011322-a)
- Вимагаєте Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, Сертифікат визнання вимірювальних можливостей виданий МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ або договір на проведення лабораторних досліджень з відповідними додатками, наявність даних документів не передбачено Ліцензійними умовами.
22 лютого 2024 року АМКУ було опубліковано Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii
В даній статті передбачено, що ваші вимоги документації є дискримінаційними, просимо внести зміни до ТД
Відповідь:
Доброго дня, Шановний учаснику.
Ваші зауваження розглянуті та прийняті до уваги.
Розглянувши наведені вами питання, а саме надання Учасником в тендерній пропозиції сертифікатів ISO, що стосуються предмета закупівлі, а також надання Учасником свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки/сертифікату визнання вимірювальних можливостей виданий МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ або договору на проведення лабораторних досліджень з відповідними додатками, зазначаємо, що відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
До основних нормативно-правових актів, які регулюють питання провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, належать: ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги», зазначена вимога наявна в тендерній документації.
З наведеної Вами статті вбачається, що прикладом сертифікатів, що не стосуються предмета закупівлі є ДСТУ ISO 27001:2015 «Система управління інформаційною безпекою» (ISO 27001:2015, IDT)» Також учаснику пропонується надати копії сертифікатів для підтвердження того, що Учасник здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства, що не заперечується наведеною Вами статтею:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління»
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці
• ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту».
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтверджуючих документів, що додаються для отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Наголошуємо, що запропоновані для подачі Учасником Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, Сертифікат визнання вимірювальних можливостей виданий МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ або договір на проведення лабораторних досліджень з відповідними додатками подаються на вибір, тобто один підтверджуючий документ із трьох на вибір Учасника.
Подача зазначених свідоцтва/сертифікату/договору необхідне для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Також ми, як замовник вимагаючи зазначені сертифікати, ISO, намагаємось залучити до надання послуг за предметом закупівлі надійних та кваліфікованих учасників, які підтвердили свою кваліфікацію у відповідних державних органах та мають позитивний досвід надання аналогічних послуг. такі сертифікати є демонстрацією відповідності діяльності підприємства - учасника на українському ринку послуг.
За даними Національного агентства з акредитації України в Україні працюють понад 50 діючих органів з сертифікації систем менеджменту відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, що акредитовані НААУ та уповноважені видавати сертифікати відповідності, зокрема і ті, що вимагається умовами тендерної документації.
Аналіз відкритих даних аналогічних закупівель за державні кошти підтверджує наявність у багатьох учасників ринку відповідних сертифікатів, виданих органами оцінки відповідності.
Закон України «Про захист економічної конкуренції» визначає правові засади підтримки та захисту економічної конкуренції і спрямований на забезпечення ефективного функціонування економіки України на основі розвитку конкурентних відносин.
Статтями 1, 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що конкуренція - це змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Суб`єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно- господарського управління та контролю зобов`язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Тому, вимоги тендерної документації щодо надання сертифікатів ISO не свідчать про порушення замовником Закону і не є дискримінаційними по відношенню потенційних учасників закупівлі.
Вимоги, які були зазначені в тендерній документації є такими, що повністю відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанові №1178 від 12.10.2022 року, та є типовими для процедури тендерної закупівлі.
Отже у замовника відсутні підстави для внесення змін в документацію в цій частині.
Дата відповіді:
25.10.2024 15:24