• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

195 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 977.00 UAH
Період уточнення: 21.10.2024 16:05 - 26.10.2024 00:00
Відповідь надана

Вимоги з ознаками дискримінаційних

Номер: 8cfe426357e54ebd8f51d89ef71d99d7
Дата опублікування: 22.10.2024 14:26
Опис: Шановний Замовнику, за результатами ознайомлення з тендерною документацією закупівлі № UA-2024-10-21-012069-a, виявлено наступне - в Технічній специфікації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» (Додаток 2 до Тендерної документації), що є дискримінаційними, можуть стати підставою для маніпуляцій сторін укладеного договору, а також порушення норм чинного законодавства України, які полягають у такому. В додатку 2 до Тендерної документації Вами викладена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі (далі – Додаток 2). В абзаці 3 пункту2 Додатку 2 зазначено, що Учасник у складі пропозиції зобов’язаний надати сертифікат якості (відповідності) на електричну енергію, а у випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, або електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації, учасники надають у складі пропозиції відповідний документ (чинний на дату подачі пропозиції), виданий від державного підприємства, що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, із зазначенням обставин, що електрична енергія, як товар, не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. У такому випадку зазначений сертифікат учасником не надається. Станом на 2023 рік електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, відповідно до чинного та діючого законодавства. Згідно з п.4 ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципами недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Як передбачено частиною 4 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних та надмірних вимог до учасників. Згідно з ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Електрична енергія, як товар, не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, що підтверджується чинним законодавством України і не потребує додаткового підтвердження жодним державним органом. Враховуючи викладене, просимо внести зміни до Тендерної документації та вилучити вищезазначені вимоги.
Відповідь: Шановний Учаснику, повідомляємо Вам, що у ч. 2 ст. 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» зазначено, що дія цього Закону поширюється на всі види продукції. Такий товар, як електрична енергія, має встановлені державою показники якості згідно Стандарту ДСТУ EN 50160:2023. Також спеціальним законодавством у сфері постачання та контролю якості товару визначено якісні показники такого товару як електрична енергія та передбачено можливість перевірки такої якості вимогам ДСТУ EN 50160:2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності". Окрім цього, частиною 1 статті 3 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" передбачено: "До сфери законодавчо регульованої метрології належать такі види діяльності: торговельно-комерційні операції та розрахунки між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі під час надання транспортних, побутових, комунальних, телекомунікаційних послуг, послуг поштового зв’язку, постачання та/або споживання енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо)". Тобто якість електричної енергії встановлена та її можливо виміряти і перевірити. Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертифікацію" № 46-93 від 10.05.1993 на Державний Комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики (далі -Держстандарт України) покладено створення та забезпечення функціонування державної системи сертифікації. В країні існують акредитовані метрологічні лабораторії, що здійснюють перевірку відповідності та випробування такого товару як електрична енергія з оформленням відповідних документів. Отже для електричної енергії як товару існують усі ознаки для можливості сертифікувати вказаний товар згідно поняття "сертифікація" - процедура, за допомогою якої визнаний в установленому порядку орган документально засвідчує відповідність продукції, систем якості, систем управління якістю, систем управління довкіллям, персоналу встановленим законодавчим вимогам. Крім того, перелік уповноважених органів з сертифікації продукції, товарів та послуг наявний у публічному доступі в Реєстрі акредитованих органів оцінки відповідності на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства https:// naau.org.ua./reyestr-akreditovanix-oov/ Таким чином, Замовником вмотивовано передбачена можливість надання учасниками документів, що засвідчують якість товару (сертифікати якості), а у випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, або електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Замовником жодним чином не порушено принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, та відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 23.10.2024 16:08
Відповідь надана

Додаток 2 до ТД - строк поставки

Номер: f3e721c59dfe49ee9183aee2c27fc3b3
Дата опублікування: 22.10.2024 13:39
Опис: Шановний Замовнику, виправте, будь ласка Строк поставки – з 01 жовтня 2024 по 31 грудня 2024р, зазначений в Додатку 2, оскільки відповідно до строків даної закупівлі термін оскарження результатів аукціону припадає на початок листопада, електрична енергія не може бути поставлена з 01.1.0.2024, а це означає що наявне порушення Закону.
Відповідь: Шановний Учаснику, помилку в Додатку 2 буде виправлено.
Дата відповіді: 23.10.2024 15:06