-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція будівлі № ___/____ (їдальня)
Завершена
79 243 622.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 396 218.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 396 218.11 UAH
Період уточнення:
19.10.2024 16:38 - 31.10.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо аналогічного досвіду
Номер:
997d99fd61834744a0b4c5550d3faa8e
Дата опублікування:
29.10.2024 16:36
Опис:
Учасником закупівлі, відповідно до вимог ТД, до довідки про наявність виконаних аналогічних за предметом закупівлі договорів додаються сканкопії листів відгуків, які видані суб’єктами господарювання (з якими були укладені договори, сканкопії яких надані) із обов’язковим зазначенням: дати і номеру договору та інформації про належне виконання договору щодо якості та строків виконаних робіт, із зазначенням інформації стосовно загальної вартості виконаних робіт згідно даного договору. Прошу уточнення, чи буде виконано дану вимогу ТД у разі надання листів відгуків, які видані суб’єктами господарювання (з якими були укладені договори, сканкопії яких надані) із зазначенням: дати і номеру договору та інформації про належне виконання договору щодо якості та строків виконаних робіт, та із зазначенням інформації стосовно загальної вартості робіт що була передбачена умовами даного договору, так як інформація стосовно загальної вартості виконаних робіт згідно даних договорів буде надана учасником Закупівлі у складі сканкопій документів що підтверджують повне виконання цих договорів ?
Відповідь:
Відповідь на запитання:
Для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати:
- довідку, складену в довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи Учасника, яка містить інформацію про наявність виконаних аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів). Довідка повинна містити наступну інформацію про аналогічний договір: дату укладення договору; номер договору; предмет договору; суму договору; інформацію щодо повного виконання договору; найменування контрагента (підприємства, організації, установи, тощо), на замовлення якого здійснювались роботи за таким договором, із зазначенням коду ЄДРПОУ контрагента, його адреси та контактних телефонів контрагента;
- сканкопії виконаних договорів, зазначених у довідці;
- сканкопії документів що підтверджують повне виконання цих договорів (які повинні містити інформацію про номер/-и та дату/-и укладання договору/-ів, сканкопія/-ї якого/-их надана/-ні);
- сканкопії листів відгуків, які видані суб’єктами господарювання (з якими були укладені договори, сканкопії яких надані) із обов’язковим зазначенням: дати і номеру договору та інформації про належне виконання договору щодо якості та строків виконаних робіт, із обов’язковим зазначенням інформації стосовно загальної вартості виконаних робіт згідно даного договору.
Дата відповіді:
30.10.2024 16:23
Відповідь надана
Щодо аналогічного досвіду
Номер:
464d69d0ff684a9690b5b547fcc1796d
Дата опублікування:
29.10.2024 16:23
Опис:
Учасником закупівлі, відповідно до вимог ТД, до довідки про наявність виконаних аналогічних за предметом закупівлі договорів додаються сканкопії документів що підтверджують повне виконання цих договорів (які повинні містити інформацію про номер/-и та дату/-и укладання договору/-ів, сканкопія/-ї якого/-их надана/-ні). Які саме документи що підтверджують повне виконання договорів можуть бути надані Учасником ?
Відповідь:
Відповідь на запитання:
За договорами, в яких джерелом фінансування є державні або комунальні кошти, у якості документів що підтверджують повне виконання цих договорів (які повинні містити інформацію про номер/-и та дату/-и укладання договору/-ів, сканкопія/-ї якого/-их надана/-ні) учасник повинен надати сканкопії актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в) і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (примірна форма КБ-3), за договорами, в яких джерелом фінансування є інші кошти, учасник повинен надати сканкопії документів згідно із чинним законодавством.
Дата відповіді:
30.10.2024 14:35
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
907e41816a7d42de836e52add3944e3f
Дата опублікування:
25.10.2024 12:17
Опис:
Учасник повідомляє, щодо вимог Замовника, а саме:
1. Копію діючого сертифіката на систему екологічного управління, виданого Учаснику органом сертифікації, та зміст такого сертифікату повинен підтверджувати відповідність системи екологічного управління Учасника (згідно видів діяльності, що належать до сфери будівництва) вимогам ДСТУ та ISO «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (сертифікат має бути чинним; виданими органом з сертифікації (далі – ОС) (органом з оцінки відповідності, далі - ООВ), який акредитований в установленому порядку Національним агентством з акредитації України (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену органом з оцінки відповідності);
2. Копію діючого сертифіката на систему управління якістю, виданого Учаснику органом сертифікації, та зміст такого сертифікату повинен підтверджувати відповідність системи управління якостю Учасника (згідно видів діяльності, що належать до сфери будівництва) вимогам ДСТУ EN ISO «Системи управління якістю. Вимоги» (сертифікат має бути чинним; виданими ОС, ООВ, який акредитований в установленому порядку НААУ та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС, ООВ, завірену органом з оцінки відповідності);
3. Копію діючого сертифіката на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, виданого Учаснику органом сертифікації, та зміст такого сертифікату повинен підтверджувати відповідність системи управління охороною здоровя та безпекою праці Учасника (згідно видів діяльності, що належать до сфери будівництва) вимогам ДСТУ ISO «Системи управління охороною здоров´я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (сертифікат має бути чинним; виданими ОС,ООВ, який акредитований в установленому порядку НААУ та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС, ООВ, завірену органом з оцінки відповідності;
4. Копію діючого сертифікату на систему управління щодо протидії корупції, виданого Учаснику органом сертифікації, та зміст такого сертифікату повинен підтверджувати відповідність системи управління щодо протидії корупції Учасника (згідно видів діяльності, що належать до сфери будівництва) вимогам ДСТУ ISO «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» ”(сертифікат має бути чинним);
5. Копію посвідчення внутрішнього аудитора систем управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO, з метою підтвердження відповідності якості робіт;
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Учасника. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Учасник додає, що отримав ліцензію на провадження даного виду діяльності, яка поширюється на всю територію України, здійснює свою діяльність, дотримуючись ліцензійних вимог та вимог чинного законодавства. Даних сертифікатів Учасник він не отримував і законодавчий обов’язок на його отримання відсутній. Надання його у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною».
Учасник, просить внести зміни у тендерну документацію та прибрати дискримінаційні вимоги.
Відповідь:
Відповідь на запитання:
Під час проведення процедур закупівель товарів, робіт та послуг Південне управління замовника робіт (надалі – Замовник) керується Законом України «Про публічні закупівлі» (із змінами й доповненнями) (надалі – Закон), постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 (із змінами й доповненнями) (надалі – Особливості) та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють даний вид діяльності. Метою Замовника при проведенні закупівель є забезпечення ефективного та прозорого їх здійснення, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції і недискримінація учасників, рівне ставлення до них та дотримання всіх вимог передбачених Законом.
Статтею 1 Закону визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Положеннями статті 5 Закону серед основних принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників виділяють запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації серед іншого зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Додатково вважаємо за необхідне зазначити, що реконструкція об’єкту передбачена Планом будівництва, реконструкції та капітального ремонту об'єктів загальновійськового та спеціального призначення Збройних Сил України на 2024 рік за бюджетною програмою КПКВ 2101020/27/1, затвердженого Міністром оборони України від 10.01.2024 року №197/уд.
Разом з цим зазначаємо, що об’єктом реконструкції є будівля їдальні (заклад громадського харчування), яка буде забезпечувати потребу військовослужбовців, ветеранів та інвалідів під час виконання робіт з реконструкції, в умовах воєнного стану внаслідок агресії російської федерації, у зв’язку з чим замовник зобов’язаний забезпечити повною мірою належні умови експлуатації цього закладу, зокрема, щодо дотримання вимог екології, санітарії, охорони праці, управління якістю тощо.
В зв’язку із вищезазначеним, Замовник вимушений встановлювати додаткові вимоги до потенційного виконавця робіт.
Пояснюємо застосування наступних вимог.
Відповідно до статті 1 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності” акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Згідно із статтею 4 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності” акредитація здійснюється національним органом України з акредитації. Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність. Положення про національний орган України з акредитації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національне агентство з акредитації України, затвердженого наказом Мінекономіки від 21.08.2023 року №11549, Національне агентство з акредитації України (далі – НААУ) є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності. НААУ є державною організацією, яка належить до сфери управління Міністерства економіки України та провадить некомерційну господарську діяльність.
Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг.
Так, оскільки об’єктом реконструкції є будівля їдальні (заклад громадського харчування), яка розташована на території санаторію, де знаходяться джерела радонової води, з метою запобігання погіршення екологічних показників території та залучення до виконання робіт організацій, які здатні виконувати поставлені завдання з урахуванням екологічних стандартів, а також зважаючи що роботи будуть виконуватись без припинення експлуатації об’єкта реконструкції та додатково буде розроблятись проєкт з охорони праці, в зв’язку з неможливістю в умовах воєнного стану повною мірою перевірити ліцензії, Замовником прийнято рішення отримати додаткову інформацію про відповідність потенційного виконавця робіт необхідним стандартам, а саме:
- ISO «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», який установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Цей стандарт призначено для застосування організацією, яка прагне керувати своїми екологічними зобов’язаннями на систематичній основі, що сприятиме екологічному складникові сталого розвитку.
- ISO «Системи управління якістю. Вимоги» - стандарт допомагає підприємствам систематизувати та оптимізувати свої процеси, підвищуючи якість кінцевого продукту і як наслідок показує забезпечення високої якості продукції та послуг.
- ISO «Системи управління охороною здоров´я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» - підтверджує, що в організації впроваджено систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка дозволяє організації забезпечити безпечні та здорові робочі місця, запобігти травмам і захворюванням, пов’язаним із виробництвом, і постійно покращувати свої показники з OЗіБП та дозволяє призначити кваліфікованого координатора з охорони праці.
- ISO «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» - показує здатність організації запобігати, виявляти та реагувати на хабарництво, а також дотримуватись законів і зобов'язань щодо боротьби з хабарництвом.
- Копію посвідчення внутрішнього аудитора систем управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO – підтверджує, що в організації впроваджено систему внутрішнього аудиту, яка є складовою впровадження систем управління якістю підприємств.
Вимога є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання, тобто якщо вона не переслідує законної мети або відсутня розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети.
Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Слід зазначити, що будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів.
Враховуючи вищевикладене, оскільки Вами не доведено та документально не підтверджено неможливість виконати наведені вище умови, зазначені у тендерній документації, а також не надано документального підтвердження, яким чином наведені вище умови порушують Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у даній процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умові тендерної документації, у зв’язку з чим у Замовника відсутні підстави для задоволення Вимоги (звернення) в цій частині.
Дата відповіді:
28.10.2024 20:07
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
21aaeb472d5c4628b23c737c328a2020
Дата опублікування:
22.10.2024 14:03
Опис:
ЗГІДНО ДО ВИМОГ ДО БАНКІВСЬКИХ ГАРАНТІЙ ЯК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ, ЩО НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ ДЛЯ УЧАСТІ У ЗАКУПІВЛЯХ –РОЗДІЛ 1 ДОДАТКУ 10 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ТА ВИМОГ ДО БАНКІВСЬКИХ ГАРАНТІЙ ЯК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ ЗА ДОГОВОРАМИ ЗАКУПІВЛІ РОЗДІЛУ 2 ДОДАТКУ 11 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ :
Банківська гарантія має бути надана:
банком-резидентом України, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку, або
банком-резидентом України, який має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче “uaAАA” (у разі відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)), або
іноземним банком, який має кредитний рейтинг однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий),
та щодо банку не застосовані санкції держав чи міждержавних організацій, які повністю або частково обмежують та/або забороняють та/або можуть негативно вплинути на виконання банком зобов’язань із забезпечення процедури закупівлі та/або із забезпечення виконання договору, зокрема відповідні санкції Ради національної безпеки і оборони України (згідно з Законом України “Про санкції”), Управління з контролю за іноземними активами Міністерства фінансів Сполучених Штатів Америки (OFAC) та Європейської комісії Європейського Союзу.
Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації щодо можливості взяти участь у закупівлі учасниками, які мають відкриті рахунки у банку, в якому буде оформлена банківська гарантія, який ПОВИНЕН МАТИ довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче “uaAАA” або рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)) або таким, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку.
Зазначена вимога є необґрунтованою, незаконною та такою, що порушує права учасників з огляду на наступне:
1.1. щодо довгострокового кредитного рейтингу Банку за національною шкалою не нижче “uaAАA”:
Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними уповноваженого НКЦПФР НАЦІОНАЛЬНОГО РЕЙТИНГОВО АГЕНСТВА "РЮРІК" прийняти участь у закупівлі можуть лише учасники, які мають відкриті рахунки у обмеженому переліку банків з переліку за наступним посиланням: https://www.rurik.com.ua/uk/credit-ratings3-ua/bank-ratings-ua .
Варто звернути увагу на той факт, що п. 10 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Згідно статті 561 Цивільного кодексу України За гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником.
Таким чином, законодавством України передбачено, що гарантія, як забезпечення тендерної пропозиції, може бути надана не лише банками, а й іншими фінансовими установами та страховими організаціями.
Банк, в якому обслуговується наше підприємство та має відкритий банківський рахунок, має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою нижче “uaAАA” , що позбавляє нас можливості взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено обмеження щодо кредитнного рейтингу за національною шкалою не нижче “uaAАA” .
1.2. щодо рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)):
Також, звертаємо увагу Комісії на той факт, що згідно Закону України “Про рейтингування” одним з головних принципів здійснення рейтингової діяльності є ДОБРОВІЛЬНІСТЬ прийсвоєння рейтингу об’єкту рейтингування банку.
Дана вимога позбавляє можливості взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено обмеження щодо рівня інвестиційного класу А- або вищий.
1.3. щодо Банку, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку:
Порядок надання/отримання гарантій регулюється Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, що затверджене Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (надалі – Положення).
Згідно пункту 3 цього Положення № 639 від 15.12.2004 року, банк-гарант - банк, який надає гарантію на користь бенефіціара. Жодних вимог до банку-гаранту, зокрема в частині частки володіння держави в статутному капіталі, резидентства, кредитного рейтингу, згідно Положення або будь-якого іншого чинного нормативно-правового акту – не встановлено.
Таким чином, в Замовника відсутні будь-які підстави обмежувати коло учасників виключно до тих, які нададуть гарантію видану однією з наступних фінансових установ:
- банком, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 (сімдесят п’ять) % статутного капіталу банку.
Замовник обмежує та дискримінує учасників, які обслуговуються в банках, де держава не володіє понад 75 % статутного капіталу банку. Через встановлення зазначеної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі, незважаючи на свою відповідність вимогам тендерної документації.
З урахуванням вищезазначених вимог щодо ОБМЕЖЕННЯ вибору банку учасника, Замовник встановлює обмеження щодо можливості взяти участь у закупівлі учаснику, оскільки Банк, який здійснює свою діяльність у відповідності до вимог ЗУ «Про банки та банківську діяльність» НЕ ПІДХОДИТЬ Замовнику через наступні умови:
1) Банк НЕ МАЄ догостроковий кредитного рейтингу за національною шкалою не нижче “uaAАA” ;
2) Банк НЕ МАЄ рейтингу материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий));
3) Банк НЕ Є таким, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку.
Дана обставина ставить учасників, зокрема нас як потенційного учасника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які мають можуть надати банківську гарантію від інших банків.
У зв’язку із вище викладеним, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні вимоги. Дискримінація таких вимог в тендерної документації підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України, в тому числі: РІШЕННЯ № 7083 -р/пк-пз від 22.04.2024
Відповідь:
Відповідь на запитання:
Під час проведення процедур закупівель товарів, робіт та послуг Південне управління замовника робіт (надалі – Замовник) керується Законом України «Про публічні закупівлі» (із змінами й доповненнями) (надалі – Закон), постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 (із змінами й доповненнями) (надалі – Особливості) та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють даний вид діяльності.
Метою Замовника при проведенні закупівель є забезпечення ефективного та прозорого їх здійснення, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції і недискримінація учасників, рівне ставлення до них та дотримання всіх вимог передбачених Законом.
Статтею 25 Закону визначено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції та розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт.
Статтею 27 Закону визначено, що Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
14 грудня 2020 року Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України був виданий наказ № 2628 (надалі – Наказ), яким було затверджено Форму і Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Вимоги цього Наказу складені із урахуванням постанови Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та Уніфікованих правил для гарантій за вимогою Міжнародної торговельної палати у редакції 2010 року, публікація №758 (ICC Uniform Rules for Demand Guarantees, Publication No. 758).
З метою ефективного використання Замовником банківських гарантій, як інструменту зниження фінансових ризиків, спрямованого на забезпечення належного виконання умов базових відносин (закупівлі, договори, вимоги законодавства), неможливості відмови банківської установи (фінансової установи) у виплаті забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпеченні виконання договору з причини банкрутства або будь-якої іншої причини та на виконання положень Закону, Особливостей та Наказу у тендерній документації було визначено вимогу до банківських установ, а саме:
банку-резиденту України, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку, або
банком-резидентом України, який має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче “uaAAА” (у разі відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)), або
іноземним банком, який має кредитний рейтинг однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-або вищий).
Замовником за інформацією з відкритих джерел (офіційних сайтів банків та рейтингових агентств) складено станом на 21.10.2024 року орієнтовний перелік таких банківських установ та до якого входить, що найменше 28 банків: державні банки: АТ "Ощадбанк" (00032129) - AA(ukr) - Fitch Ratings; АТ КБ "ПриватБанк" (14360570) - uaАА, AA(ukr) - Стандарт-Рейтинг, Fitch Ratings; АТ "СЕНС БАНК" (23494714) - uaAАА - Експерт-Рейтинг; АБ "УКРГАЗБАНК" (23697280) - uaAА+ - Експерт-Рейтинг, ІВІ-Рейтинг; АТ "Укрексімбанк" (00032112) - AA(ukr) - Fitch Ratings; високонадійні комерційні банки: ПуАТ "КБ "АКОРДБАНК" (35960913) - uaAAА, uaAA+ - Стандарт-Рейтинг, Експерт-Рейтинг; АТ "АЛЬТБАНК" (19358784) - uaAАА, uaAA - НРА "Рюрік", Кредит-Рейтинг; АТ "АСВІО БАНК" (09809192) - uaAАА - НРА "Рюрік"; АТ "БАНК АВАНГАРД" (38690683) - uaAAA - Кредит-Рейтинг; ПАТ "БАНК ВОСТОК" (26237202) - uaAAA - НРА "Рюрік", Кредит-Рейтинг; АТ "БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ" (33695095) - uaAАА - НРА "Рюрік"; АТ "БАНК КРЕДИТ ДНІПРО" (14352406) - uaAAA - Стандарт-Рейтинг, ІВІ-Рейтинг; АТ "КБ "ГЛОБУС" (35591059) - uaAАA - Експерт-Рейтинг; АТ "Дойче Банк ДБУ" (36520434) - uaAAА - Експерт-Рейтинг; АТ "ЄПБ" (ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПРОМИСЛОВИЙ БАНК) (36061927) - uaAАА - Експерт-Рейтинг; АТ "ІНГ Банк Україна" (21684818) - uaAAA - Кредит-Рейтинг; АТ "КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК" (14361575) - uaAAA - Стандарт-Рейтинг; АТ "КРЕДИТВЕСТ БАНК" (34575675) - uaAAA - НРА "Рюрік", ІВІ-Рейтинг; АТ "КРЕДОБАНК" (09807862) - uaAAA - Експерт-Рейтинг, Стандарт-Рейтинг; ПАТ "МТБ БАНК" (21650966) - uaAАА- , uaAA+ - НРА "Рюрік", Кредит-Рейтинг; АТ "ОТП БАНК" (21685166) - uaAAА - Кредит-Рейтинг; Акціонерний банк "Південний" (20953647) - uaAAА, uaAA - НРА "Рюрік", Кредит-рейтинг; АТ "Полтава-банк" (09807595) - uaAAА - Експерт-Рейтинг; АТ "ПРАВЕКС БАНК" (14360920) - uaAAА - Стандарт-Рейтинг; АT "ПУМБ" (14282829) - uaAAА - Кредит-Рейтинг; АТ "АБ "РАДАБАНК" (21322127) - uaAAА - НРА "Рюрік"; АТ "Райффайзен Банк" (14305909) - uaААА - Стандарт-Рейтинг; АТ "СЕБ КОРПОРАТИВНИЙ БАНК" (37515069) - АА-, Aa3 - Fitch Ratings, Moody’s; АТ "СІТІБАНК" (21685485) - uaAАА - Експерт-Рейтинг; АТ "ТАСКОМБАНК" (09806443) - uaAAА - Кредит-Рейтинг; АТ "УКРСИББАНК" (09807750) - uaAАА - Експерт-Рейтинг; АТ "УНІВЕРСАЛ БАНК" (21133352) - uaAAА - Кредит-Рейтинг; АТ "ЮНЕКС БАНК" (20023569) - uaAАА - Стандарт-Рейтинг (перелік не є вичерпним, може змінюватися та/або доповнюватися), а таким чином дана вимога не може бути дискримінаційною.
Окремо звертаю увагу, що дані або аналогічні вимоги використовуються у топових компаніях України, таких як НАК «Нафтогаз України», АТ «Укрпошта», АТ «Укрзалізниця» та інші.
Враховуючи вищевикладене, Вами не доведено та документально не підтверджено неможливість виконати наведені вище умови, зазначені у тендерній документації, яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від «19» жовтня 2024 року № 139 (надалі – ТД), а також не надано документального підтвердження, яким чином наведені вище умови порушують Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у даній процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову ТД, у зв’язку з чим у уповноваженої особи Замовника відсутні підстави для задоволення Вимоги (звернення) в цій частині.
Дата відповіді:
25.10.2024 11:48
Відповідь надана
щодо аналогічного досвіду
Номер:
07e2864391bd4fc0a865646acd63e798
Дата опублікування:
22.10.2024 13:59
Опис:
В п. 2.3. Наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Додатку №8 ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, ТА ВИМОГИ ДО НИХ, в тому числі вказано що: на підтвердження аналогічного досвіду надається не менше двох договорів
Під аналогічними договорами в контексті даної закупівлі необхідно розуміти договори, відповідно до яких учасником (одним з учасників об’єднання учасників) виконувались будівельні роботи (будівельні роботи – це роботи з нового будівництва об'єкта будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, які мають наступний перлік робіт: заміну покрівля, металопластикових вікон, підлоги, роботи з опорядження внутрiшнього, утеплення фасаду, заміну та/або встановлення пандусу, опалення, системи кондицювання та вентиляції, електромонтажні робот, заміну або встановлення водопроводу та каналізації, покрівлі та пожежної сигналізації). Договори з поточного ремонту не вважаються аналогічними договорами в контексті даної закупівлі.
ПИТАННЯ: виконання всіх вказаних видів робіт повинні бути в рамках одного договору або сумарно в договорах?
Відповідь:
Відповідь на запитання:
У зв’язку з тим, що один договір може не містити всього переліку робіт, учасник має право надати декілька договорів, які сумарно підтверджують виконання всіх вказаних видів робіт.
Дата відповіді:
24.10.2024 09:50