Номер:
1b6a9738ec53487b82493f99566ab9d3
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
24.10.2024 22:03
Опис:
СКАРГА
На дії замовника щодо включення до Тендерної документацій вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
16 жовтня 2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу було опубліковано закупівлю за ідентифікатором UA-P-2024-10-16-011698-a про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі код ДК 021:2015 – 42670000-3 Частини та приладдя до верстатів, до Тендерної документації якої Замовником закупівлі, внесено вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
А саме, в порушення п.4 ст.5, п.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі — Особливості), Замовником зазначено до предмету закупівлі вимоги, які є не достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся, в контексті підтвердження його якості за методами, непередбаченими нормами діючого законодавства України.
Так, відповідно до п. 3.7 розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги на закупівлю Частини та приладдя до верстатів код за ДК 021:2015 – 42670000-3 Частини та приладдя до верстатів (далі за текстом Тендерна документація) ….. « Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.
В свою чергу, в додатку 1 до тендерної документації в більш ніж третині позицій специфікації наведено інформацію про предмет закупівлі, яка суперечить загальним принципам опису. Зокрема, вказано маркування пластин, яке не відповідає загальноприйнятій системі позначень прийнятій на міжнародному рівні за системою ISO, що не дає можливості потенційному учаснику процедури закупівлі (крім достеменно обізнаного учасника –«переможця процедури) визначити який саме ріжучий інструмент має н а увазі замовник процедури закупівлі.
Крім того, у вимогах до технічних характеристик предмету закупівлі Замовником наводиться загальна інформація до виробів, як то перелік фізико-механічних властивостей сплавів, які застосовуються при виготовлені інструменту однієї лінійки, але різного призначення. Тобто, наводиться перелік фізико-механічних властивостей, які в тій чи іншій мірі можуть належати декільком сплавам, які однак відрізняються за своїми властивостями, ціновою категорією, а в решті решт і за призначенням до використання виготовленого з нього інструменту.
Поряд з неоднозначними технічними вимогами до предмету закупівлі, у п.п. 1.1 п. 1 Додатку 2 до Тендерної документації визначена вимога подання документів, обов’язковість складання яких не визначена на законодавчому рівні, потребує часу більшого ніж визначено процедурою закупівлі та має значні вартісні показники, що вплине на вартість предмету закупівлі. А у разі відхилення пропозиції учасника, до нанесенню йому збитків в частині спонукання виготовлення документації, обов’язкова наявність якої, у вигляді що вимагається Замовником, не передбачено нормами діючого законодавства України.
Зокрема, в п.1 Додатку 2 визначено «… На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності заявленим вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність:
- декларації (у тому числі декларації про відповідність);
- протоколу (у тому числі протоколу випробувань);
- звіту;
- висновку;
- сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності);
- атестату;
- іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Оцінка відповідності, зазначена вище (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою.
Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.
Звертаю вашу увагу, що вимога складання декларації із посиланням на документи складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України є не що інше, як вимога документів, обов’язковість складання яких не передбачена нормами діючого законодавства і є порушенням вимог п. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п.2 ст. 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» - добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом.
В свою чергу, п. 4 ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 визначено, що призначеністю декларації про відповідність є гарантування відповідності ідентифікованого об'єкта встановленим вимогам, на які є посилання у декларації, а також чітке зазначення відповідальних за цю відповідність і декларацію.
З огляду на те, що стандартом передбачено проведення декларування однією, другою або третьою сторонами, ( в тлумаченні ISO/IEC 17000 Словник термінів і загальні принципи» діяльність з оцінювання відповідності першою стороною – це дії щодо оцінювання відповідності постачальником), вимога посилання на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України є недоцільною, та порушує законні інтереси потенційного учасника в частині дискримінації.
Враховуючи вищевикладене, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей ВИМАГАЮ:
виключити з Тендерної документації положення, що суперечать нормам діючого законодавства у сфері закупівель:
-У описі предмету закупівлі ( додаток А до Тендерної документації) по кожній позиції зазначити конкретну мету його використання, маркування вказати у відповідності до вимог ISO, виходячи з мети застосування вказати конкретну марку сплаву, з якого потрібно виготовити предмет закупівлі.
- З п.1 Додатку 2 виключити вимоги щодо складання декларації відповідності із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за звернення та увагу до даної закупівлі. Повідомляємо про розгляд Вашого звернення відповідно до затвердженої в АТ «Укрзалізниця» процедури щодо надання відповіді за суттю порушеного питання. У разі прийняття позитивного рішення будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Дата відповіді:
25.10.2024 14:35