-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
4 071 091.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 355.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 355.46 UAH
Період уточнення:
12.10.2024 13:05 - 18.10.2024 00:00
Відповідь надана
неазконні вимоги ТД, встановлені п. 1.2.1. Додатку 4 ТД
Номер:
3b1d64dba8634029bca7cdf67b3d6ce6
Дата опублікування:
15.10.2024 12:08
Опис:
Шановний Замовнику! Просимо вилучити з тексту тендерної докуменнтації наступну незаконну дискримінаційну вимогу, передбачену Додатком № 4 ТД:
"Відповідно до Розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 № 73, Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції звітність за останній звітний період, а саме:
- Баланс (Звіт про фінансовий стан) та Звіт про фінансові результати підприємства (Звіт про сукупний дохід) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий;
- Або Фінансову звітність малого підприємства (мікропідприємства) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий."
У зв'язку з тим, що відповідно до п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419 «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності» квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2, не пізніше 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року. Повідомляємо, що станом на 15.10.2024 року ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» ще не формувало і не подавало квартальну звітність за 3 квартал 2024 рік, тому станом на день подання пропозиції, в тому числі на день подання звернення, останнім звітнім кварталом для ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» є 2 квартал 2024 року, а останнім звітнім роком – 2023 рік.
Одже так, як строк подання фінансової звітності за 3 квартал 2024 року ще не закінчився і не закінчиться до кінцевого строку подання тендерних пропозицій ми можемо надати у складі тендерної пропозиції фінансову звітність за 2 квартал 2024 року (перше півріччя 2024 року), тому просимо Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, аби не ставити потенційних учасників процедури закупівлі в тому числі ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" в дискримінаційне становище щодо тих учасників, які вже сформували і подали до контролюючого органу фінансову звітність за 3 квартал 2024 року.
Очікуємо на відповідні зміни до тендерної документації!
Відповідь:
П. 1.2.1 Додатку № 4 до тендерної документації від учасників вимагається звітність за останній звітний період, що згідно Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” є рік.
Вимога щодо надання проміжної звітності (І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) стосується учасників (новостворенх підприємств), які почали свою діяльність після останнього завершеного звітного періоду для складання фінансової звітності. Як зазначено в тендерній документації, такі учасники “мають надати передбачену вище фінансову звітність за кожний завершений звітний період, встановлений для подання такої проміжної фінансової звітності, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув.”
Граничний термін подання звітності за 9 місяців 2024 року станом на дату оголошення закупівлі (12.10.2024) не минув. Відповідно новостворені підприємства не подають у складі тендерної пропозиції проміжну звітність за 9 місяців 2024 року.
Відповідно відсутні підстави внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
16.10.2024 14:46
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги; внесення змін до тд
Номер:
e2717704a5814c3a9dfc442a342c86ae
Дата опублікування:
14.10.2024 16:11
Опис:
Доброго дня! Відповідно до вимог Додатку 4 до тендерної документації учасник у складі пропозиції повинен надати: - «Комерційна якість послуг з постачання електричної енергії (вчасне та повне інформування замовника про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються замовнику, надання роз'яснень щодо положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини між замовником та електропостачальником, ведення точних та прозорих розрахунків із замовником, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання) має відповідати вимогам ДСТУ ІSO 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги, IDT), що підтверджується сертифікатом про відповідність, наданим учасником у складі тендерної пропозиції. Учасник закупівлі в своїй діяльності повинен використовувати систему управління щодо протидії корупції. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції діючий сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) “Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування”, виданий на ім’я учасника, що засвідчує використання ним системи управління щодо протидії корупції у сфері торгівлі електроенергією. Учасник закупівлі в своїй діяльності повинен використовувати систему енергетичного менеджменту. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції діючий сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) “Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання”, виданий на ім’я учасника, що засвідчує використання ним системи енергетичного менеджменту у сфері торгівлі електроенергією.». Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечить постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних вимог не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність таких документів в учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні (відповідно до затверджених Правил сертифікації однорідних видів продукції (послуг). Також додатково повідомляємо, що чинним законодавством не передбачено такого документу, як “паспорт якості/сертифікат відповідності електричної енергії”. Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначої дискримінаційної вимоги. Також до вище зазначеного є роз'яснення НКРЕКП, ознайомитись із яким можна по посиланню нижче. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги. https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
Відповідь:
Згідно п. 28. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону).
Водночас відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Ураховуючи викладене, вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Вимога щодо надання сертифікатів відповідності ДСТУ ІSO 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) “Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування”, ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) “Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання”, передбачені для підтвердження відповідності учасників відповідним стандартам в руслі подій, що відбуваються в державі у сфері закупівель та звинувачень учасників, зокрема, у корупційній діяльності.
Запитувач зазначив, що законодавством не передбачений обов’язок отримання зазначених вище сертифікатів.
Вимога надання сертифікатів не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та обумовлена специфічним характером закупівлі.
Наявність в учасників процедури закупівлі відповідних сертифікатів є додатковою гарантією надійнішого використання коштів за призначенням. Впровадження систем управління якістю, з протидії корупції та енергетичного менеджменту наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління має можливість впровадити у себе ці стандарти та отримати відповідні сертифікати.
Відсутність обов’язкової сертифікації не позбавляє учасника можливості отримати сертифікати в добровільному порядку.
Зазначене підтверджується як практикою Антимонопольного комітету України (рішення № 9047-р/пк-пз від 03.09.2018, № 4925-р/пк-пз від 23.05.2018 тощо), так і судовою практикою (постанова Верховного Суду від 24.06.2020 справа № 826/15639/17).
Відповідно відсутні підстави внесення змін до тендерної документації в частині виключення вимог щодо надання сертифікатів.
Дата відповіді:
16.10.2024 14:45