• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 (талони)

Відкриті торги з особливостями - на підставі п.10 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10 2022 №1178 зі змінами

Завершена

553 625.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 768.13 UAH
Період уточнення: 11.10.2024 14:11 - 26.10.2024 00:00
Відповідь надана

Шановний Замовник! Внесіть будь ласка зміни до ТД

Номер: f4c11dbed894427a9eadd33ad4256e7f
Дата опублікування: 21.10.2024 12:49
Опис: Згідно з пунктом 5 Додатку 3 до ТД Строк дії талонів на видачу Товару має становити не менше 18 місяців з дня їх видачі. У разі закінчення строку дії талонів, Учасник повинен мати можливість провести їх обмін на інші. У разі, якщо Учасник здійснює перехід на талони нового зразку, він повинен здійснити рівноцінний обмін талонів старого зразку, що залишилися у Замовника та не були реалізовані, на талони нового зразку, в тому числі талонів, що залишились у Замовника після закінчення строку їх дії (надати гарантійний лист в довільній формі). Кінцевий строк поставки у рамках Закупівлі Замовником самостійно визначено до 31.12.2024 включно (п. 4.4. Розділу 1 ТД). Означений термін передбачений і в проекті договору у ТД. Зазначена вимога не узгоджується з вимогами законодавства та є дискримінаційною, адже фактично строк дії талонів значно перевищує строк договору та строк поставки товару встановлений самим Замовником. Замовником відсутнє доведення необхідністі встановлення наведеної вище умови у ТД. За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які запропонують талони, строком дії не менше ніж 18 (вісімнадцять) календарних місяців з дня їх видачі (активації) з подальшим рівноцінним обміном невикористаних талонів на нові талони. Тобто, взяти участь у Закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть зберігати прийнятий за Талонами Товар до моменту відпуску Товару Покупцю на АЗС (фактичної заправки автотранспорту Покупця), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Аналогічних висновків дійшов Антимонопольний комітет України у рішенні від 24.09.2024 № 15739 Також відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.  Отже вимагаємо змінити таку вимогу з Тендерної документації. Замовник має змогу ознайомитися з практикою АМКУ стосовно таких вимог і має розуміти що вони є дискримінаційними та обмежують право великої кількості потенційних Учасників взяти Участь. Якщо Замовник відомо не буде видаляти таку вимогу розуміючи що така вимога \ дискримінаційною та враховуючи всі рекомендації Мінекономіки та практику АМКУ по даному питанню ми будемо розуміти, що це робиться свідомо під певних Учасників, і будемо змушені направляти скарги в АМКУ стосовно оскарження таких вимог. Також будемо звертатися щодо притягнення до відповідальності уповноваженої особи, яка свідомо зазначає дискримінаційні вимоги. Будемо змушенні направляти звернення в Головне Управління Стратегічних розслідувань поліції що до перевірки даної Закупівлі на аналіз даної документації та встановлення в документації свідомо дискримінаційних вимог. Просимо внести зміни до ТД , і встановити строк дії талонів не менше 6 місяців з дня їх видачі з можливістю подальшого обміну на нові. Для забезпечення чесної справедливої конкуренції на ринку. Дякуємо завчасно.
Відповідь: Шановний Учаснику, на ваше звернення, повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Частина 3 статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, згідно частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вимоги замовника формуються виходячи зі специфіки предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі у Додатку 3 тендерної документації зазначені характеристики.Виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників. Варто також наголосити, що Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв .Відтак, дана вимога жодним чином не дискримінує та не обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Вимоги замовника формуються виходячи зі специфіки предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі. Отже, Замовник вважає, що зазначені вище вимоги Тендерної документації не є дискримінаційними, та дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог не порушують положення п. 4 ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» . Для максимальної економії та ефективності здійснення закупівлі буде внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 23.10.2024 23:03
Відповідь надана

Дискримінаційна умова

Номер: 3fd4563c5224478f9b0fcbc418e852be
Дата опублікування: 17.10.2024 17:25
Опис: Шановний замовнику! Згідно з вимогами п. 10 Додатку № 3 до Тендерної документації, а також п. 18 Додатку № 6 до Тендерної документації, Учасник у складі пропозиції повинен надати, зокрема, кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». З цього приводу слід заначити, що формулювання даної вимоги у такий спосіб обмежує участь потенційних учасників у даній закупівлі, отже є дискримінаційним. Звертаємо увагу, що ми не заперечуємо проти вимоги щодо підтвердження відповідності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги». Разом з цим, звертаємо увагу на те, що станом на зараз в Україні є чинними, зокрема: - Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»; - Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05.12.2018 ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Зазначені національні стандарти мають ідентичну сферу застосування - «Системи управління якістю. Вимоги». Наявність в учасника сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) свідчить про відповідність його системи управління якістю вимогам, які також можуть бути підтверджені сертифікатом відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Згідно з усталеною практикою Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, подібні вимоги є необґрунтованими та дискримінаційними. Враховуючи наведене, просимо внести зміни до Додатків 3 та 6 Тендерної документації, доповнивши їх можливістю підтвердити відповідність учасника вимогам ДСТУ ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» не лише сертифікатами ДСТУ ISO 9001:2015, а і сертифікатами ДСТУ ISO 9001:2018.
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за звернення, замовником буде внесено зміни до тендерної документації
Дата відповіді: 18.10.2024 14:31