-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин та дизельне пальне за талонами
Завершена
5 703 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 57 030.00 UAH
мін. крок: 1% або 57 030.00 UAH
Період уточнення:
10.10.2024 14:44 - 20.10.2024 00:00
Відповідь надана
ВИМОГА
Номер:
c11dfee40e624e0fbe0bd31e87fa3c3b
Дата опублікування:
16.10.2024 10:23
Опис:
Умовами Розділу ІV Додатку № 1 до ТД Замовником визначено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, серед яких наявна вимога щодо надання Довідки згідно із встановленою формою № 3 цього додатка, яка підтверджує, що учасник має власну та/або таку, що використовується на договірних умовах (партнерську) мережу автозаправних станцій (надалі – АЗС), на яких здійснюватиметься відпуск Товару (отоварювання талонів на Товар) (для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам пункту 4 технічних вимог до предмета закупівлі (додаток 3 до тендерної документації)), а саме Вимоги щодо необхідної кількості та розташування обслуговуючих АЗС, на яких здійснюватиметься відпуск Товару (отоварювання талонів на Товар):
- не менше 5 (п’яти) у м. Київ (не менше 2 (двох) у міській смузі на лівому березі Дніпра та не менше 2 (двох) на правому березі Дніпра);
- не менше 2 (двох) в м. Одеса;
- не менше 2 (двох) в м. Миколаїв;
- не менше 2 (двох) в м. Черкаси,
- не менше 2 (двох) в м. Запоріжжя;
- не менше 1 (однієї) в м. Нікополь (Дніпропетровська обл.) або поблизу в радіусі 30 км;
- не менше 1 (однієї) в м. Ізмаїл (Одеська обл.);
- не менше 2 (двох) вздовж автотраси Київ-Одеса;
- не менше 2 (двох) вздовж автотраси Київ-Запоріжжя;
- не менше 1 (однієї) вздовж автотраси Одеса-Миколаїв.
Звертаємо увагу, що потенційний учасник закупівлі може здійснити постачання Товару через мережу АЗС, яка відповідає вимогам в частині місцезнаходження (розташування обслуговуючих АЗС) АЗС, на яких здійснюватиметься відпуск Товару (отоварювання талонів на Товар).
Але, при цьому Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині підтвердження учасником, що він МАЄ МЕРЕЖУ АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що «ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ на договірних умовах (партнерську)».
Право «використання мережі АЗС» (тобто, згідно Тлумачного словника – має під собою значення користування чужим майном, поняття та ознаки якого передбачені ст. 401 ЦКУ), - передбачає право ВИКОРИСТАННЯ УЧАСНИКОМ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХННІЧНОЮ БАЗОЮ, що суперечить п. 29 Особливостей (Постанова).
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Згідно з пунктами 1-2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
ОТЖЕ, при закупівлі пального, замовники для підтвердження наявності в учасників процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій – не можуть вимагати подання інформації про наявність автозаправних станцій та встановлювати вимогу щодо права володіння/оренди/користування(використання).
Також звертаємо увагу Замовника, що Усталена правктика КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (далі - Комісія), підтверджує викладене.
При встановлені вимог тендерної документації в частині наявності права “використання” учасниками АЗС, Комісія приймає рішення (Далі – цитата із рішення Комісії при розгляді Скарги за аналогічною дискримінаційною умовою тендерної документації):
«За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають саме не менше трьох АЗС в радіусі до 12 кілометрів від фактичної адреси замовника та зможуть надати документи, які підтверджують право користування учасника АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального,
природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення
пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним
національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної
інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення
до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи інформацію, викладену в мотивувальній частині цього рішення, Комісією встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив
порушення, які на момент прийняття Комісією цього рішення можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести відповідні зміни до Документації.»
Отже, з урахуванням вищезазначеного, вимагаємо Замовника для забезпечення принципів згідно ст. 5 Закону та на відповідність п. 29 Особливостей, - виключити вимогу щодо наявності учасників Власних АЗС / використовуються на договірних умовах (Довідку, яка підтверджує, що учасник має ВЛАСНУ та/або ТАКУ, що ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ на договірних умовах (партнерську) мережу автозаправних станцій (надалі – АЗС), на яких здійснюватиметься відпуск Товару (отоварювання талонів на Товар) (для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам пункту 4 технічних вимог до предмета закупівлі (додаток 3 до тендерної документації)), в частині – права ВЛАСНОСТІ та/або права ВИКОРИСТАННЯ АЗС Учасником.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учаснику !
Дякуємо за Ваше звернення.
За результатами розгляду Вашого звернення відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата відповіді:
16.10.2024 15:46