-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лазерні принтери
Торги не відбулися
598 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 985.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 985.00 UAH
Період уточнення:
03.10.2024 12:40 - 09.10.2024 00:00
Відповідь надана
Відмова дистрибютора у наданні листа
Номер:
b3ec65de947448f9aadc2b91aca837aa
Дата опублікування:
08.10.2024 10:51
Опис:
Шановна упвноважена особа, вами прописано вимогу, а саме: "5.1. Документ від виробника товару або представництва (представника) виробника в Україні, яким підтверджується право або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару. Документ повинен містити номер оголошення оприлюдненого на офіційному порталі електронної системи публічних закупівель України https://prozorro.gov.ua (у разі якщо учасник не є безпосереднім виробником запропонованого товару)." , проте на даний момент ні виробник, ні його представництво із дозволу виробника не видають таких документів жодному учаснику по даній закупівлі, оскільки певний учасник отримав такий документ першим і не дає можливості прийняти участь іншим учасникам із чіткою відповідю від виробника - "тендер захищено певним учасником". Тобто конкуренція по цим торгам усунута. Ви можете зв'язатися з виробником або його представництвом і почути ту саму відповідь! Це відома схема із усунення конкуренції у системі Прозоро. Отримати такий документ або попросити виробника та його представництво не видавати його іншим учасникам за певні обіцянки або винагороди, що зовсім не є сприянням конкуренції із вашого боку завдяки даній вимозі у вашій документації. Також нагадаємо, що відповідно до п. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Чи не має у вас бажання прибрати дискримінаційну вимогу із документації і таким чином дати можливість участі іншим учасникам окрім того єдиного, що такий документ вже отримав? Наперед вдячні за детальне вивчення даної проблеми пов'язаної із такою вимогою.
Відповідь:
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли буде використовуватися неякісна, контрафактна або іншим чином невідповідна до законодавства України продукція.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним.
Дата відповіді:
10.10.2024 12:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
d47909c2a9fd4fb59b23cd995db43521
Дата опублікування:
08.10.2024 10:45
Опис:
Шановний замовник, прохання ознайомитись із висновком АМКУ, яке опубліковано у березні 2024 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a ) стосовно аналогічної з вашою вимогою до надання документу від виробника товару або представництва (представника) виробника в Україні, яким підтверджується право або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару, яке просимо видалити з вашої документації, цитуємо рішення АМКУ для вашого розуміння як саме дискримінує учасників ваша вимога до листа: "оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмета закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині." У вашому випадку прописана в документації аналогічна вимога до документу, яка обмежує участь у даній закупівлі учасників, що не мають стосунків із виробником. Велике прохання видалити таку вимогу із ваших документів для створення повноцінної конкуренції по даним торгам. Дякуємо за приділену увагу.
Відповідь:
У п 5.1. Тендерної документації на закупівлю Комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 – 30230000-0 (лазерні принтери), ID закупівлі UA-2024-10-03-006138-a зазначено, що учасник повинен надати документ від виробника товару або представництва (представника) виробника в Україні, яким підтверджується право або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару. Документ повинен містити номер оголошення оприлюдненого на офіційному порталі електронної системи публічних закупівель України https://prozorro.gov.ua (у разі якщо учасник не є безпосереднім виробником запропонованого товару).
Звертаю увагу, що документ може бути наданий як виробником так і представниками (представником) виробника в Україні, що не звужує коло можливості отримання документа. До того ж, у вимозі не зазначено конкретну торгову марку товару або конкретного виробника.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли буде використовуватися неякісна, контрафактна або іншим чином невідповідна до законодавства України продукція.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним.
Дата відповіді:
10.10.2024 11:59
Відповідь надана
Щодо Документу від виробника
Номер:
c4a86b17a96a4e0ab0400b58a2cffac6
Дата опублікування:
08.10.2024 10:40
Опис:
Щодо вашої вимоги в тендерній документації, а саме: "5.1. Документ від виробника товару або представництва (представника) виробника в Україні, яким підтверджується право або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару. Документ повинен містити номер оголошення оприлюдненого на офіційному порталі електронної системи публічних закупівель України https://prozorro.gov.ua (у разі якщо учасник не є безпосереднім виробником запропонованого товару)." . Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Тому прохання прибрати таку антиконкурентну вимогу з Вашої документації та врахувати практику рішень АМКУ. Також ви можете вимагати від учасників зазначити повний артикул моделі товару та підтвердити її офіційність надавши посилання на запропоновану модель на сайті офіційного партнера або дистриб ютора виробника в Україні. У разі пропозиції не офіційного товару - учасник не зможе підтвердити його посиланням на артикул моделі у каталозі офіційного дистриб ютора або партнера на території України (оскільки артикул неофіційно завезеного товару призначений для реалізації на території іншої країни і відсутній у електронних каталогах офіційних дистриб юторів або партнерів виробника).
Відповідь:
Щодо рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (UA-2019-03-14-000597-a) звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації замовника, які розглядались в скарзі, зазначають, що учасник в складі своєї пропозиції повинен надати кольорову скан-копію оригіналу листа від виробника (HP) запропонованих витратних матеріалів та обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника (лист від виробника адресований на данні торги). В разі пропонування еквівалентів витратних матеріалів (картриджі) HP необхідно надати кольорову скан-копію оригіналу листа від виробників оргтехніки HP в якому зазначено, що запропоновані еквівалентні витратні матеріали повністю відповідають оригінальним та їх використання не призведе до зняття оргтехніки з гарантії. Тобто, учасник мав надати лист лише від виробників оргтехніки HP, що на думку колегії АМКУ було визнано дискримінаційною вимогою.
У п 5.1. Тендерної документації на закупівлю Комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 – 30230000-0 (лазерні принтери), ID закупівлі UA-2024-10-03-006138-a зазначено, що учасник повинен надати документ від виробника товару або представництва (представника) виробника в Україні, яким підтверджується право або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару. Документ повинен містити номер оголошення оприлюдненого на офіційному порталі електронної системи публічних закупівель України https://prozorro.gov.ua (у разі якщо учасник не є безпосереднім виробником запропонованого товару).
Звертаю увагу, що документ може бути наданий як виробником так і представниками (представником) виробника в Україні, що не звужує коло можливості отримання документа. До того ж, у вимозі не зазначено конкретну торгову марку товару або конкретного виробника.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли буде використовуватися неякісна, контрафактна або іншим чином невідповідна до законодавства України продукція.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним.
Дата відповіді:
10.10.2024 11:59