-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7»
Торги не відбулися
4 569 525.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 847.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 847.63 UAH
Період уточнення:
30.09.2024 15:26 - 13.10.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
ac6b08c897b14659b5d57550286b91c6
Дата опублікування:
11.10.2024 10:15
Опис:
Шановний Замовник, дана тендерна документація містить цілий ряд дискримінаційних вимог і ми бачимо Ваше абсолютне небажання вносити будь які зміни чи надати конкретне пояснення..
Якщо вказані дискримінаційні вимоги будуть доведені, як ви поведетесь з аналогічною закупівлею https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-28-005893-a, де була така сама тендерна документація і згідно якої ви уклали Договір на виконання робіт з ПП "СМАРТ ЛІФТ"?
Получиться що по дискримінаційній тендерній документації відбувся тендер і уклався Договір......
Відповідь:
Як ми повідомляли у відповідях на попередні запитання, що були задані у цій закупівлі законодавство що регламентує проведення публічних закупівель на разі не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, замовник вважає, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації не є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням законодавства та є однаковими для всіх потенційних учасників. Доцільність включення тих чи інших вимог нами буди обґрунтовані у відповідях на попередні запитання в цій закупівлі.
Щодо наведеної Вами закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-28-005893-a просимо звернути увагу, що за результатом розгляду Антимонопольним комітетом України скарги що була подана одним з учасників, встановлено лише порушення окремих вимог законодавства щодо розгляду пропозиції учасника – переможця, які були усунуті Замовником у визначеному законодавством порядку, про що було інформовано АМКУ.
Дата відповіді:
14.10.2024 12:14
Відповідь надана
Щодо сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020
Номер:
50d7ae1665104e2eba9adfc16eb0f90c
Дата опублікування:
09.10.2024 16:59
Опис:
Ви відповідаєте :
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Законодавство не визначає які саме сертифікати може запитувати замовник, залишаючи цей вибір за ним, з огляду на предмет закупівлі та інші моменти.
Ви ж даєте відповідь “ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ”, а не ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА, де вказано що Замовник має право вимагати до учасників будь які сертифікати на вибір з огляду на предмет закупівлі та інші моменти?
Вкотре наголошуємо, що сертифікати ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020 не передбачені законодавством для нас.
Спам"ятайтеся! Внесіть зміни в тендерну документацію.
Відповідь:
Відповдіно до пукнту 22 частини першої статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
З урахуванням положень пукнту 27 цієї ж частини статті 1 предметом даної закупівлі роботи з капітального ремонту (заміни) 2 ліфтів.
Відповідно до пункту 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Оскільки предмет визначено як роботи – замовником серед іншого визначаються вимоги щодо робіт, тобто особливостей їх виконання. Наявність зазначених сертифікатів підтверджує відповідність параметрів робіт що будуть виконані певним вимогам щодо їх якості, в частині що передбачається такими стандартами.
Таким чином можливість замовника серед положень тендерної документації та вимог до предмету закупівлі передбачати наявність сертифікатів відповідає вимогам законодавства
Дата відповіді:
11.10.2024 20:23
Відповідь надана
Щодо сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020
Номер:
ccb33133c0f249219cf3716b37152723
Дата опублікування:
04.10.2024 11:56
Опис:
З вашої відповіді вбачається що ви самі вирішили вимагати в учасників вказані сертифікати.
Але ж згідно з вимогами ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано:
«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Просимо вказати яким законодавством передбачено для нас як юридичної особи, яка здійснює діяльність пов'язану з ліфтами мати в наявності ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020?
Відповідь:
За результатами розгляду Вашого питання повідомляємо наступне. Формуючи тендерну пропозицію та вимоги до потенційних учасників замовник керується вимогам законодавства. Положення Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей проведення закупівель» розроблені таким чином щоб сформулювати загальні для всіх можливих замовників правила та підстави проведення закупівель. Законодавцем не можуть бути враховані особливості всіх замовників та сфер в яких вони здійснюють діяльність в тому числі і щодо капітальних робіт з заміни ліфтів.
У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Законодавство не визначає які саме сертифікати може запитувати замовник, залишаючи цей вибір за ним, з огляду на предмет закупівлі та інші моменти
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати будь – які сертифікати ISO, в тому числі і подібні тим, що наведені у Вашому питанню.
Дата відповіді:
07.10.2024 15:35
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
7bfd840733db44e9a106959aef6c945d
Дата опублікування:
30.09.2024 16:45
Опис:
В тендерній документації вказано надати сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020, просимо вказати яким законодавством вказані сертифікати передбачені для учасників?
Відповідь:
За результатами розгляду Вашого питання повідомляємо наступне. У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Окрім того, наявність діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час здійснення своєї діяльності. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства або Учасника. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості виконання робіт, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі Учасника.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виконання робіт, що робить їх більш ефективними.
Тобто вимога щодо можливості додавання в тендеру документацію додаткових вимог, в тому числі сертифікатів ISO, не суперечить чинному законодавству.
Дата відповіді:
03.10.2024 11:26
Відповідь надана
Сертифікат ДСТУ EN ISO
Номер:
0e4002ef24ae4ec4a2de90b575259c65
Дата опублікування:
30.09.2024 16:45
Опис:
Шановний Замовнику, вимогами тендерної документації передбачено надати:
"Копії сертифікатів виданих органом з сертифікації, акредитованим НААУ, що підтверджують відповідність учасника вимогам стандартів:
• ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт;
• ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт;"
Чому на "систему управління якістю" встановлено надання сертифікату стандарту ДСТУ EN ISO, а на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці та на систему енергетичного менеджменту передбачено надання стандарту ДСТУ ISO.
Чим зумовлений такий неоднозначний підхід до встановлення таких вимог?
Відповідь:
За результатами розгляду Вашого питання повідомляємо наступне. У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Окрім того, наявність діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час здійснення своєї дійяльності. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства або Учасника. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості виконання робіт, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі Учасника.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виконання робіт, що робить їх більш ефективними.
Нами не вимагається Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», у відповідності до вимог тендерної документації підійде надання як, ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» або EN ISO 9001:2015, IDT «Системи управління якістю. Вимоги» або ISO 9001:2015, IDT«Системи управління якістю. Вимоги», тобто передбачена можливість надання одного із трьох сертифікатів, які передбачені чинним Законодавством.
Дата відповіді:
03.10.2024 11:23
Відповідь надана
Кваліфікаційні критерії
Номер:
123bf4d7c8484d9b9a764cfa1c3800c0
Дата опублікування:
30.09.2024 16:45
Опис:
Шановний Замовнику, умовами тендерної документації передбачено: "підтвердження акредитації працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів". Ми вперше бачимо таку вимогу і не розуміємо чому акредитацію працівників має підтверджувати виробник? Це передбачено якимось нормативним документом чи стандартом?
Відповідь:
У відповідності до вимог чинного законодавства визначено, що Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до абз. 7 п.28 Особливостей визначено,що У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
Також, повідомляємо Вас, що Закон не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням Законнодавства.
Хотілося б наголосити, що не вважаємо вказану вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує права потенційних Учасників, так як вона однакова для всіх.
Ми, як Замовник торгів та враховуючи строки виконання та складність виконання робіт з Капітального ремонту (заміни 2-х ліфтів) повинні бути впевнені в наявності в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також ознайомлені із конструкцією ліфта, а на підтвердження цього нами вимагається надання сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів.
В загальному під поняттям акредитації в залежності від контексту застосування визначають є процедуру визнання чи підтвердження повноважень чи права здійснювати діяльність певного виду діяльності.
Формуючи технічне завдання для закупівлі, представниками замовника, з огляду на важливість нормальної та безперебійної роботи ліфтів у приміщеннях лікувального закладу, було проведено дослідження та встановлено, що якість ліфта та його робота залежить як від якості комплектуючих та матеріалів, так і від якісного виконання робіт з встановлення ліфта.
За результатом було сформовано вимогу про акредитацію задіяних працівників потенційного учасника виробником ліфтів. Вимогу слід розуміти таким чином що виробник ліфтів, які будуть запропоновані потенційним учасником має підтвердити те, що працівники учасника знайомі з особливостями конструкції його ліфтів та, як наслідок, можуть виконати роботи з монтування ліфта, що вироблений цим виробником на належному рівні та відповідно до технічних регламентів виконання таких робіт, передбаченим виробником. Замовник не знає яким чином виробник може надати підтвердження, та яку форму може мати виданий виробником документ, тому в технічному завданні вжито формулювання «сертифікат акредитації», як найбільш загальне поняття для документу подібного роду. Відповідно форма документу є довільною, визнається виробником ліфтів, основним для цілей закупівлі є підтвердження компетенції працівників, що міститиметься в ньому.
Тому, враховуючи викладене ми не вбачаємо підстав для внесення змін із вказаного питання. Окрім того хотілося б наголосити, що у випадку відсутності вказаних в кваліфікаційному критерії працівників відповідної кваліфікації він має змогу для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Дата відповіді:
03.10.2024 11:20
Відповідь надана
Кваліфікаційні критерії
Номер:
35d87e9a507141ccb525313717bad995
Дата опублікування:
30.09.2024 16:44
Опис:
Шановний Замовнику, умовами тендерної документації передбачено надати "Копію сертифікату виданого органом з сертифікації, акредитованим НААУ, що підтверджує відповідність учасника вимогам стандартів ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт".
Тобто, всі види вказаних у сертифікаті робіт повинен виконувати безпосередньо учасник?
Відповідь:
За результатами розгляду Вашого питання повідомляємо наступне. У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Окрім того, наявність діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час здійснення своєї діяльності. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства або Учасника. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості виконання робіт, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі Учасника.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виконання робіт, що робить їх більш ефективними.
Разом з тим просимо звернути увагу поданні учасником сертифікату підтверджує відповідність учасника вимогам стандартів, що передбачає виконання робіт учасником.
Дата відповіді:
03.10.2024 11:17
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
766d3d269e0449c1a7128eba223173bc
Дата опублікування:
30.09.2024 16:44
Опис:
Шановний Замовнику, умовами тендерної документації визначено, що "Аналогічними за предметом закупівлі договорами у цих торгах вважаються договори підряду, предметом яких було/є виконання робіт з нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції будівель / приміщень закладів охорони здоров’я із заміною ліфта / ліфтів, (що виконанні протягом останніх п’яти років або виконаються учасником на момент подання тендерної пропозиції) (не менше 2-х). "
А чому лише "будівель / приміщень закладів охорони здоров’я". Чому заміна ліфта на інших об'єктах не може бути аналогічним досвідом?
Ця вимога обмежує участь потенційних учасників взяти участь у цій закупівлі при наявності досвіду заміни ліфтів, але не в медичних закладах, а на інших об'єктах. А це дискримінація - надання переваги одним учасникам перед іншими, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель.
Просимо виключити дискримінаційну вимогу та внести зміни в тендерну документацію
Відповідь:
У відповідності до вимог чинного законодавства визначено, що Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до абз. 7 п.28 Особливостей визначено,що У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
Також, повідомляємо Вас, що Закон не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням Законнодавства.
Хотілося б наголосити, що не вважаємо вказану вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує права потенційних Учасників, так як вона однакова для всіх.
Ми, як Замовник торгів та враховуючи строки виконання та складність виконання робіт з Капітального ремонту (заміни 2-х ліфтів) повинні бути впевнені в наявності в Учасника який має необхідний досвід виконання аналогічних робіт. Крім того, виконання робіт в функціонуючих будівлях лікувальних закладів має свої особливості в частині впливу на лікувальний процес, додаткові заходи щодо зменшенні рівня шуму, захисту від пилу та ін., відповідно в цій закупівлі Замовник має бути впевненим у тому що потенційний підрядник зможе виконати роботи належним чином без шкоди для закладу охорони здоров’я, відтак Замовником передбачено наявність досвіду щодо виконання робіт у подібних закладах Тому, враховуючи викладене ми не вбачаємо підстав для внесення змін із вказаного питання.
Дата відповіді:
03.10.2024 11:07
Відповідь надана
Щодо виключення 24 кг електродів
Номер:
6e5ed9cc92cd4fa49fb593021247d59d
Дата опублікування:
30.09.2024 16:44
Опис:
В тендерній документації вказано, що Учасник, при формуванні договірної ціни та розрахунків, має право замінити окремі ресурси та/або виключити їх, якщо така заміна та/або виключення не призведе до зміни проектних рішень, погіршення показників якості робіт та/або зменшення їх об’ємів.
В відомості ресурсів тендерної документації передбачено використання 28 кг електродів для зварювальних робіт, але ми вважаємо що буде достатньо всього 4 кг, як вважаєте вистачить 4 кг?
Можемо викинути 24 кг електродів з кошторису?
Відповідь:
Для визначення кількості та матеріалах при виконанні робіт з заміни ліфтів здійснювалися відповідні розрахунки Проектантом, та була сформована Проектно-кошторисна документація, що оприлюднена у складі тендерної документації . Для замовника важливим є виконання робіт відповідно до запроектованих рішень. Разом з тим замовник не володіє спеціальними знаннями у галузі проектування або ж виконання зварювальних робіт, відповідно не може визначити чи достатньо для виконання робіт про 4 кілограмів електродів. Таким чином при формуванні договірної ціни та розрахунків учасник виходить із кількостей, що передбачені для виконання всього обсягу робіт з дотриманням передбачених проектних рішень, вимог щодо якості робіт та їх об’ємів що містяться у тендерній документації, а також кількості матеріальних ресурсів, що визначена при проектуванні. Тому відхилення від передбачених проектантом рішень буде вважатися як невідповідність технічному завданню тендерної документації та призведе до відхилення пропозиції Учасника, з врахуванням позицій по подібних закупівлях.
Дата відповіді:
03.10.2024 10:53
Відповідь надана
Щодо наявності в учасника не менше 2 інженерів-будівельників
Номер:
c9c051a15fbf4a0c981f902eab3effbd
Дата опублікування:
30.09.2024 16:43
Опис:
Просимо вказати навіщо в учасника не менше 2 інженерів-будівельників, що вони мають робити на обєкті?
Відповідь:
У відповідності до вимог чинного законодавства визначено, що Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до абз.7 п.28 Особливостей визначено,що У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
Також, повідомляємо Вас, що Закон не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням Законнодавства.
Хотілося б наголосити, що не вважаємо вказану вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує права потенційних Учасників, так як вона однакова для всіх.
Ми, як Замовник торгів та враховуючи строки виконання та складність виконання робіт з Капітального ремонту (заміни 2-х ліфтів, при чому зважаючи на строки виконання робіт, заміна обох ліфтів має відбуватись одночасно) повинні бути впевнені в наявності в Учасника працівників відповідної кваліфікації. Також наголошуємо на тому, що відбувається заміна двох ліфтів.
Тому, враховуючи викладене ми не вбачаємо підстав для внесення змін із вказаного питання. Окрім того хотілося б наголосити, що у випадку відсутності вказаних в кваліфікаційному критерії працівників відповідної кваліфікації він має змогу для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Щодо ролі зазначених працівників на об’єкті – зауважимо що коло посадових обов’язків визначається підрядником самостійно, в залежності від посадових обов’язків працівників, та технологічних карт чи інших документів яким підрядних регламентуватиме хід виконання робіт на обєктах.
Дата відповіді:
03.10.2024 10:37