-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія код ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
7 520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 75 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 75 200.00 UAH
Період уточнення:
23.09.2024 15:42 - 02.10.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
8e74c1125b0c4acda25e0e29dbc4a151
Дата опублікування:
27.09.2024 18:21
Опис:
Шановний Замовнику,
Повідомляємо, що встановлена у тендерній документації вимога надання довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору виключно у 2020-2021 роках є дискримінаційною та такою, що порушує вимоги чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон).
Принцип недискримінації та рівного ставлення:
Згідно з частиною 3 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються з дотриманням принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Встановлення вимоги про надання довідки лише за певні роки (2020-2021) є штучним звуженням кола потенційних учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів у інших роках. Це суперечить принципу рівності можливостей для всіх учасників закупівель, незалежно від того, коли саме вони виконували аналогічні договори.
Порушення принципу прозорості та об’єктивності:
Частина 4 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" дозволяє встановлювати кваліфікаційні критерії для учасників закупівлі, але такі критерії мають бути обґрунтованими, прозорими та не створювати необґрунтованих бар'єрів для участі. Обмеження досвіду лише 2020-2021 роками не має об'єктивного обґрунтування, яке б підтверджувало його необхідність саме для цієї закупівлі. Здатність постачальника якісно виконати договір не обмежується певними роками, а отже, ця вимога створює бар'єр для учасників, які мають досвід у більш ранні або пізніші роки.
Антимонопольна практика:
Антимонопольний комітет України (АМКУ) у своїх рішеннях неодноразово визнавав подібні обмежувальні вимоги дискримінаційними. Зокрема, у рішенні № 24455-р/пк-пз від 28.10.2021 АМКУ дійшов висновку, що обмеження наявності досвіду виконання аналогічних договорів за певні роки є безпідставним та звужує конкуренцію. Комітет також наголошує, що вимоги до учасників повинні ґрунтуватися на суттєвих критеріях, які безпосередньо впливають на можливість виконання договору, а не на час виконання попередніх договорів.
Додатково:
рішення від 28.10.2020 № 20101 (UA-2020-09-08-002744-c), рішення від 15.03.2021 № 5024 (UA-2021-01-29-011294-b), рішення від 31.10.2023 № 17467 (UA-2023-10-18-010347-a)
Невідповідність міжнародним стандартам публічних закупівель:
Згідно з міжнародними стандартами у сфері публічних закупівель, такими як директиви ЄС (2014/24/EU), критерії кваліфікації повинні бути пов'язані з предметом закупівлі та не повинні створювати необґрунтованих бар'єрів для участі. Вимога надавати довідку про досвід лише за певні роки (2020-2021) не має прямого зв'язку з якістю чи здатністю постачальника виконати поточний договір, що суперечить цим стандартам.
Недоречність в умовах воєнного стану:
В умовах воєнного стану, згідно з роз’ясненнями Міністерства розвитку економіки України, встановлення занадто жорстких вимог до учасників закупівель може призвести до необґрунтованого обмеження конкуренції, зважаючи на складні умови, в яких працюють підприємства. Вимога надавати довідки за певні роки може стати ще більш дискримінаційною, оскільки багато компаній через об’єктивні причини могли не укладати аналогічних договорів саме у зазначені роки.
Враховуючи вищезазначене, просимо вас внести відповідні зміни до тендерної документації та дозволити учасникам надавати підтвердження виконання аналогічних договорів без обмеження їх до певного періоду.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за Вашу увагу до нашої закупівлі.
Повідомляємо, що відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Щодо терміну «дискримінаційні вимоги в умовах закупівлі», то у відповіді на попереднє запитання замовником вже було зазначено про те, що поняття «дискримінації» є суб'єктивним, а також про те, що визначення дискримінації у закупівлі належить до компетенції Антимонопольного комітету України.
Посилання на рішення Антимонопольного комітету України щодо інших закупівель, в яких було підтверджено наявність дискримінації, ніяким чином не може бути застосовано до поточної закупівлі, адже таке рішення прийнято на підставі всеебічного аналізу та з’ясування усіх обставин конкретної закупівлі. Зазначені обставини, які розглядаються в кожному окремому випадку можуть відрізнятися, що спричинить різні за своєю суттю рішення.
Дата відповіді:
30.09.2024 16:12
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
e193c27ac9fc497dbc08ee063a9e8887
Дата опублікування:
24.09.2024 14:04
Опис:
Детально вивчивши умови тендерної документації нами було виявлено порушення Замовником чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
Замовник у тендерній документації зазначає, що розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2, грн. з ПДВ, де:
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH).
Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку забороняється використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою;
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника – 800 000 кВт*год.;
Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua);
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції, яка не повинна перевищувати 25%.
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 5% від ціни РДН);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП;
Кп – коефіцієнт, який враховує регульовані та фіксовані платежі, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу, операційні видатки, адміністративні видатки, та складає 2% від ціни РДН;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%).
Зауважимо: Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Згідно п. 28 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022р. (зі змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.» - Пункт 28 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024
Отже, будь-які умови, що суперечать даному визначенню підзаконно нормативно-правового акту вважається незаконним та відноситься до суттєвого порушення у сфері публічних закупівель. Вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги ТД. Беручи до уваги вищевикладене, ми просимо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, у зв’язку із, внесенням до нього змін.
Також, просимо прибрати з Тендерної Документації наступні положення:
1. «Не може бути визначений переможцем Учасник, який розрахував ціну своєї пропозиції не у відповідності до вимог цього розділу тендерної документації, в тому числі визначив маржу у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі, у ціні за результатами аукціону), як від’ємну величину. Тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню, як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Учасник повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції лист-згоду з даним пунктом та з тим, що Замовник не може визнати переможцем Учасника, який розрахував ціну своєї пропозиції не у відповідності до вимог цього розділу тендерної документації, в тому числі визначив маржу у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі, у ціні за результатами аукціону), як від’ємну величину.
2. п. 22 Додатку № 6 : «Лист-згода з пунктом 2 розділу 5 тендерної документації та з тим, що Замовник не може визнати переможцем Учасника, який розрахував ціну своєї пропозиції не у відповідності до вимог розділу 5 тендерної документації, в тому числі визначив маржу у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі, у ціні за результатами аукціону), як від’ємну величину.
Не може бути визначений переможцем Учасник, який розрахував ціну своєї пропозиції не у відповідності до вимог розділу 5 тендерної документації, в тому числі визначив маржу у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі, у ціні за результатами аукціону), як від’ємну величину. Тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню, як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.»
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за Вашу увагу до нашої закупівлі.
Повідомляємо, що відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, Замовником встановлено формульний розрахунок ціни електричної енергії, яку пропонують учасники. Замовник в контексті цієї умови тендерної документації не вбачає порушення нормативно-правових актів, що стосуються проведення закупівель.
Водночас, замовник не встановлює нижню межу запропонованої учасником ціни.
Учасники вільні пропонувати ціни, які вони вважають за доцільне та економічно обґрунтованими, у відповідності до формули розрахунку, наведеної замовником у тендерній документації.
Визначення порушень чинних нормативно-правових актів під час проведення закупівель знаходиться поза межами компетенції замовника.
На підставі наведеного, замовник не задовольняє вашу вимогу.
Дата відповіді:
27.09.2024 16:15
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
75f9d80f0331456bb04331ff5ceeca8e
Дата опублікування:
24.09.2024 13:46
Опис:
Шановний Замовник! Пунктом 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено кваліфікаційну вимогу: «Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору у 2020-2021 роках, в якій повинна бути зазначена інформація щодо обсягів (кількості) товару, замовник, стан належного виконання договору стосовно якості та строків з підтвердженням факту виконання обов’язків по договору у повному обсязі, а також 2. Підтверджуючі документи:
2.1. Сканована копія аналогічного договору з додатками (в разі наявності).
2.2. Видаткова(і) накладна(і) на весь обсяг поставки, згідно наданого аналогічного договору,
або
Лист-відгук,
або
Інші документи які підтверджують повне виконання аналогічного договору.»
Вказану Вами кваліфікаційну вимогу істотно істотно звужено, шляхом встановлення дискримінаційної вимоги, що документом на підтвердження вказаної кваліфікаційної вимоги є: наявність досвіду виконання аналогічного договору у 2020-2021 роках
Встановивши таку дискримінаційну вимогу, Замовник суттєво обмежив право інших учасників ринку електричної енергії – постачальників, що здійснюють постачання електроенергії споживачу, які працюють на ринку менше 3-4 років (в т.ч. з 2022, 2023, 2024 р.) на участь в оголошеній закупівлі.
Замовник шляхом встановлення вимоги надання договору за 2020-2021 рік створює перешкоди для Учасників, які мають досвід виконання аналогічних робіт в інші періоди, обмежуючи коло потенційних учасників тендеру.
Враховуючи, що вимога надати договір за 2020-2021 рік є дискримінаційною, просимо Замовника усунути невідповідність Тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за Вашу увагу до нашої закупівлі.
Повідомляємо, що відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Щодо терміну «дискримінаційні вимоги в умовах закупівлі», то поняття «дискримінація» Законом «Про публічні закупівлі» не визначено. Загальне поняття «дискримінація» (лат. discriminatio – «розрізнення») – це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп.
Отже, поняття «дискримінації» є суб'єктивним та може стосуватися певних осіб, які певні вимоги виконати не зможуть.
Варто також зазначити, що питання дискримінації належить до компетенції Антимонопольного комітету України, а Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачено порядок подання скарг учасниками процедури закупівлі, які суб’єктивно вважають вимоги тендерної документації дискримінаційними.
Зважаючи на викладене, у замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Дата відповіді:
27.09.2024 16:15
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
507c8a2e340a4870a55f4b439d697cbb
Дата опублікування:
23.09.2024 17:38
Опис:
Шановний Замовник!
В тендерній документації Ви зазначаєте, що Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2, грн. з ПДВ, де:
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH).
Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку забороняється використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою;
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника – 800 000 кВт*год.;
Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua);
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції, яка не повинна перевищувати 25%.
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 5% від ціни РДН);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП;
Кп – коефіцієнт, який враховує регульовані та фіксовані платежі, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу, операційні видатки, адміністративні видатки, та складає 2% від ціни РДН;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%).
Просимо Вас КОНКРЕТИЗУВАТИ ЗА ЯКИЙ САМЕ ПЕРІОД Учасник повинен врахувати в ціні своєї тендерної пропозиції середньозважену ціну РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua).
Відповідь:
При підготовці тендерної документації та аналізу динаміки середньозваженої ціни електричної енергії на ринку на добу наперед, замовник виходив з того, що запропоновані учасниками ціни будуть формуватися та розраховуватися із застосуванням актуальної ринкової ціни на момент оголошення закупівлі та/або подання тендерної пропозиції.
Додатково повідомляємо, що оголошена вартість даної закупівлі розрахована на базі середньозваженої ціни РДН за серпень 2024 року.
Дата відповіді:
26.09.2024 15:04