• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Роботи зі здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на об’єкті: («Нове будівництво Національного військового меморіального кладовища за адресою: Київська область, Фастівський район, в межах Гатненської територіальної громади» І черга будівництва (1-2 пускові комплекси)

Детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інших вимог зазначено в тендерній документації, яка додається до закупівлі

Завершена

23 635 794.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 118 178.97 UAH
Період уточнення: 20.09.2024 16:09 - 17.10.2024 00:00
Відповідь надана

Форма "Тендерна пропозиції"

Номер: c6869cc0c5844eb5bc976cb1949b1318
Дата опублікування: 01.10.2024 18:02
Опис: Доброго часу доби. Пане Замовнику прошу надати відповідь на питання - чи буде вважатися порушенням ненадання учасником в складі тендерної пропозиції документу "Тендарна пропозиція" за формою наведеною в Додатку 1 до тендерної пропозиції.
Відповідь: Дана форма пропозиції подається переможцем у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. У разі ненадання пропозиції переможцем у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір такі дії будуть розцінені Замовником як відмовиву переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та буде відхилена на підставі підпункту 3 пункту 44 особливостей.
Дата відповіді: 02.10.2024 12:44
Відповідь надана

Забезпечення виконання договору

Номер: 288c4934494c45f187e1bb67ec134085
Дата опублікування: 27.09.2024 18:53
Опис: Доброго дня в тендерній документації (далі ТД) п. 6 розділ VI передбачено надання Забезпечення виконання договору про закупівлю, та вказані такі умови «забезпечення виконання договору здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника» Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. Тобто, якщо закупівля здійснюється не з бюджетних коштів (державні кошти), то гроші, отримані у якості забезпечення виконання договору про закупівлю, перераховують на рахунок замовника, а якщо за бюджетні кошти (державні кошти) то Банківська гарантія (забезпечення виконання договору) оформляється банками-резидентами України - відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (зі змінами). Просимо Замовника надати роз’яснення, яким чином необхідно надавати забезпечення виконання договору?
Відповідь: п. 6 розділу VI тендерною документацією передбачено механізм надання забезпечення виконання договору.
Дата відповіді: 30.09.2024 15:27
Відповідь надана

Ціна пропозиції

Номер: 26bda6749ca84953afe41cee4eb41c6c
Дата опублікування: 27.09.2024 18:42
Опис: Доброго дня в тендерній документації (далі ТД) п. 3 Розділ V вказано: «Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: -досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; -сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі; - отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.». Особливі умови не передбачені діючим законодавством України, а саме Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Постанова), щодо обґрунтування аномально низької ціни. Абзацом 9 пункту 37 Постанови вказано «аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), учасник повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.» Також, дана вимога може призвести до безпідставного відхилення пропозиції (тобто визначається як дискримінаційна вимога). Просимо Замовника надати роз’яснення та повідомити яким чином він буде діяти в разі подання аномально низької тендерної пропозиції та чи буде приведена ТД у відповідність до вимог Постанови КМУ 1178 від 12.10.2022?
Відповідь: п. 3 Розділу V тендерної документації передбачено механізм яким чином він буде діяти в разі подання аномально низької тендерної пропозиції.
Дата відповіді: 30.09.2024 15:29
Відповідь надана

Банківська гарантія

Номер: e3283f8450334655a962ccff183da690
Дата опублікування: 27.09.2024 18:21
Опис: Доброго дня. В тендерній документації (далі ТД) вказано: «Інші приклади» абз. 1 п. 2 розділ V ТД викладено у наступній редакції: відсутність КЕП або УЕП на окремих документах, окрім відсутності КЕП або УЕП банка-Гаранта на забезпеченні тендерної пропозиції. Практика АМКУ вказує на те, що , якщо Надана банківська гарантія і в неї є помилки, навіть відсутність накладеного КЕП або УЕП то надається учаснику процедури закупівлі 24 години на виправлення недоліків відповідно до п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Постанови). А в разі, якщо в ТД передбачено надання Банківської гарантії та учасник закупівлі взагалі її не надав, то в даному випадку Замовник має право відхилити тендерну пропозицію Учасника. Просимо Замовника надати роз’яснення та повідомити чи буде Замовником надано 24 години на виправлення недоліків відповідно до п. 43 Постанови в разі виявлення помилок в Банківській гарантії (в т.ч. відсутність КЕП або УЕП банка-Гаранта на забезпеченні тендерної пропозиції)?
Відповідь: пунктом 4 розділу 5 тендерної документації передбачено механізм виправлення недоліків в інформації та/або в документах.
Дата відповіді: 30.09.2024 15:32
Відповідь надана

Щодо постанови КМУ №1178 від від 12 жовтня 2022 р

Номер: 44c23e5a6a7240598f1b670836702a4b
Дата опублікування: 27.09.2024 18:09
Опис: Доброго дня. Абз. 1 п. 2 Розділу IV ТД викладено у наступній редакції: «Для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону». Дане тлумачення не відповідає чинному законодавству України та протирічить Постанові КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі по тексту Постанова), а саме: відповідно до Постанови якщо при проведені процедури закупівлі подана одна тендерна пропозиція, Замовник розглядає її відповідно до кваліфікаційних вимог ТД та вимог ТД в цілому, та якщо тендерна пропозиція відповідає вимогам ТД то замовник надає повідомлення про намір укласти договір та завершує закупівлю. Просимо Замовника надати роз’яснення та повідомити чи буде Замовником розглядатися тендерна пропозиція на її відповідність до кваліфікаційних вимог тендерної документації та вимог тендерної документації в цілому, згідно Постанови в разі якщо дана пропозиція була подана лише одним учасником процедури закупівлі?
Відповідь: Так. У разі подання лише однієї тендерної пропозиції ,Замовником буде розглядати тендерну пропозицію на її відповідність до кваліфікаційних вимог тендерної документації та вимог тендерної документації в цілому.
Дата відповіді: 30.09.2024 15:37
Відповідь надана

ЕЦП/КЕП

Номер: 7edf1bc94c30468f89d026d4c46d3337
Дата опублікування: 27.09.2024 17:52
Опис: Доброго дня. Тендерною документацією (надалі ТД) Розділ ІІІ Абз. 2 п.п. 3.1. п. 1 Розділу ІІІ ТД викладено у наступній редакції: «Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію)». Дане тлумачення не відповідає чинному законодавству України та протирічить Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". В ТД допускаються вимоги про надання пропозиції у вигляді сканованих копії з оригіналів документів. Також, вся тендерна пропозиція підписується ЕЦП/КЕП при повному її подані, що підтверджує автоматичне підписання всіх документів тендерної пропозиції (практика АМКУ). На сьогоднішній день відповідно до Постанови № 1178 навіть якщо учасник не підписав свою тендерну пропозицію, а подав вчасно, то учаснику надається 24 години на виправлення, в даному випадку на підписання тендерної пропозиції (також практика АМКУ). Данні рішення виносяться відповідно до п. 43 Особливостей. Просимо Замовника надати роз’яснення чи необхідно під час подання пропозиції накладати ЕЦП/КЕП на кожен документ, на якому відсутній підпис учасника/уповноваженої особи учасника.
Відповідь: Розділ ІІІ Абз. 2 п.п. 3.1. п. 1 Розділу ІІІ ТД передбачено механізм накладання ЕЦП/КЕП на тендерну пропозицію Учасника.
Дата відповіді: 30.09.2024 15:39
Відповідь надана

Аналогічні договори 2024

Номер: 9a22f38a69324daebceb40cab5e2b5ab
Дата опублікування: 27.09.2024 17:38
Опис: Доброго дня. Тендерною документацією вказано «Під аналогічними розуміються договори співставні за складом, класом наслідків та характером робіт (послуг), а саме з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єктах з будівництва об'єктів класу наслідків СС3 за бюджетним замовленням укладені та виконані повністю або в процесі виконання учасником протягом 2019-2023 років». Просимо надати роз’яснення чи може учасник процедури закупівлі подати в якості аналогічного договіру (ів) укладений(і) у 2024 році?
Відповідь: Тендерна документація містить поняття аналогічного договору: "Під аналогічними розуміються договори співставні за складом, класом наслідків та характером робіт (послуг), а саме з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єктах з будівництва об'єктів класу наслідків СС3 за бюджетним замовленням укладені та виконані повністю або в процесі виконання учасником протягом 2019-2023 років. Кошторисна вартість об’єктів, де виконувались роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних має становити не менше 50 % від кошторисної вартості (вартості робіт відповідно до договорної ціни довору підряду) об’єкту на якому передбачається виконання робіт (надання послуг) передбачених даною закупівлею. Посилання на закупівлю підрядних робіт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-03-010451-a."
Дата відповіді: 30.09.2024 15:41
Відповідь надана

Форма "Тендерна пропозиція"

Номер: 48aad686b30946c4bcfeae737fe95d88
Дата опублікування: 27.09.2024 17:29
Опис: Доброго дня. У тендерній документації (надалі по тексту ТД) Додаток 1 приведена ФОРМА ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (форма, яка подається Учасником). Також у Додатку 1 вказано наступне «ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!!! Дана форма пропозиції подається переможцем у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. У разі ненадання пропозиції переможцем у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір такі дії будуть розцінені Замовником як відмовиву переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та буде відхилена на підставі підпункту 3 пункту 44 особливостей.». З тексту тендерної документації стає зрозуміло, що жодного посилання на вказаний додаток у тендерній документації немає. Разом з тим в ТД Розділі ІІІ пункт 1.1 вказано наступне: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки». З тексту Додатку 1 ТД стає зрозуміло, що це Форма тендерної пропозиції, яку має подати учасник процедури закупівлі, а не переможець процедури закупівлі. Просимо Замовника надати роз’яснення на наступні питання: 1 Чи необхідно в складі тендерної пропозиції учаснику процедури закупівлі надавати Форму «Тендерної пропозиції» приведеної у Додатку 1 до тендерної документації? 2. Чи необхідно переможцю процедури закупівлі подавати Форму «Тендерної пропозиції» вказану в Додатку 1 до тендерної пропозиції.
Відповідь: Відповідно до додатку 1 тендерної пропозиції передбачено, що дана форма пропозиції подається переможцем у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. У разі ненадання пропозиції переможцем у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір такі дії будуть розцінені Замовником як відмовиву переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та буде відхилена на підставі підпункту 3 пункту 44 особливостей.
Дата відповіді: 30.09.2024 15:41
Відповідь надана

щодо аналогічного договору

Номер: 0ba4b338b66d4700bafdcbe7a0ff6af3
Дата опублікування: 27.09.2024 11:06
Опис: Шановний Замовник. Підпунктом 2 Розділу 1 Додатку 5 до Тендерної документації висунуто вимогу про надання Учасником у складі Тендерної пропозиції «договору співставного за складом, класом наслідків та характером робіт (послуг), а саме з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єктах з будівництва об'єктів класу наслідків СС3 за бюджетним замовленням укладені та виконані повністю або в процесі виконання учасником протягом 2019-2023 років. Кошторисна вартість об’єктів, де виконувались роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних має становити не менше 50 % від кошторисної вартості (вартості робіт відповідно до договорної ціни довору підряду) об’єкту на якому передбачається виконання робіт (надання послуг) передбачених даною закупівлею. Посилання на закупівлю підрядних робіт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-03-010451-a.» Вимагаємо прибрати відповідну вимогу як дискримінаційну з наступних причин. Відповідна вимога значно і безпідставно звужує перелік учасників, які мають право приймати участь в закупівлі. Так, 50 % від очікуваної вартості підрядних робіт в межах публічної закупівлі UA-2024-07-03-010451-a складає 900 мільйонів гривень. Відповідно, Учасник має надати аналогічний договір на виконання послуг з технічного нагляду за будівництвом об’єкту вартість підрядних робіт за яким складає не менше 900 мільйонів гривень. Аналіз публічних закупівель на сайті Prozorro з аналогічним предметом закупівлі підрядних робіт згідно коду ДК 021:2015 – 45210000-2 «Будівництво будівель» свідчать, що за весь час існування публічних закупівель, було проведено лише чотири публічні закупівлі на виконання підрядних робіт з вартістю робіт більше 900 мільйонів гривень, а саме: № UA-2018-03-30-001511-a, UA-2021-11-30-003087-a, UA-2017-06-14-001416-b та UA-2018-01-19-001793-a. При цьому в межах однієї закупівлі (UA-2021-11-30-003087-a) договір не було виконано і, за домовленістю сторін, достроково розірвано, а публічна закупівля № UA-2017-06-14-001416-b стосувалась реконструкції об’єкта, а не будівництва нового об’єкта. Отже, потенційними учасниками відповідної закупівлі можуть бути лише два Учасника, які здійснювали технічний нагляд за будівництвом об’єктів в межах відповідних тендерів, що значно звужує можливість інших учасників прийняти участь в закупівлі.
Відповідь: Скаржником не обгрунтовано та ненадано варіант викладення в іншій редакції поняття "аналогічного договору".
Дата відповіді: 30.09.2024 15:57
Відповідь надана

щодо акту огляду

Номер: 43de19dc020a47268cd2fad26a05b279
Дата опублікування: 27.09.2024 11:05
Опис: Шановний Замовник. Додатком 4 до Тендерної документації передбачено надання у складі тендерної пропозиції «акту огляду об’єкту, за підписом представників Учасника і Замовника.» Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що порушує як принципи так і законодавство в сфері публічних закупівель. Зокрема, АМКУ, під час розгляду скарг в сфері публічних закупівель неодноразово було зроблено висновок, що вимога Замовника в тендерній документації щодо необхідності попереднього огляду об’єкта робіт та надання у складі тендерної пропозиції акту огляду, підписаного обома сторонами, є дискримінаційною з двох підстав: По-перше, така вимога є дискримінаційною, оскільки з незалежних від учасника підстав замовник може не підписати акт огляду об’єктів, що надалі може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників. За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати підписаний замовником акт огляду об’єктів, що є дискримінаційним щодо інших учасників, у тому числі скаржника. (Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.02.2024 № 3865-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-02-13-014189-a, Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.10.2023 № 16458-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-09-30-000315-a, Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021, закупівля № UA-2021-02-22-003442-a). По-друге, така вимога є дискримінаційною, оскільки передбачає фактичне розкриття для Замовника переліку потенційних учасників до проведення торгів, що порушує процедуру і сутність проведення публічної закупівлі. Відповідно, вимога Замовника щодо необхідності попереднього огляду об’єкта проведення робіт та надання у складі тендерної пропозиції акту огляду, підписаного Замовником і Учасником, свідчить про дискримінаційні умови, суттєво обмежує право учасників в участі у закупівлі і ставить таку участь в залежність від рішень і дій Замовника, а також порушує принцип не розкриття для Замовника переліку учасників до завершення торгів. Таким чином, вимагаємо прибрати відповідну дискримінаційну вимогу з тендерної документації.
Відповідь: Вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження об’єкту будівництва, оскільки даний об’єкт є національного значення та є складним за своїм характером. Крім того дана вимога дає можливість суб’єкту господарювання об’єктивно встановити об’єми робіт та максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в Законі. Таким чином, дана вимога не порушує права учасників. Слід зазначити, що в Учасника є 14 календарних дні для ознайомлення з об'єктом будівництва тому Замовникові не зрозуміло з даної вимоги чому Учасникові складно здійснити попередній огляд об'єкту.
Дата відповіді: 30.09.2024 15:52