• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 “34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності” (Шини для службових транспортних засобів)

Продавець повинен поставити Товар Покупцю, якість якого відповідає вимогам, що пред’являються діючим законодавством, до такого роду товарів, а також не мати дефектів товарного вигляду

Завершена

1 823 912.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 119.56 UAH
Період уточнення: 20.09.2024 15:05 - 25.09.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: dd1f807758db451f909bdc232474ccc4
Дата опублікування: 24.09.2024 13:32
Опис: Шановний Замовнику ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ! Детально ознайомившись з вимогами ТД, повідомляємо, що в даній ТД містяться дискримінаційні вимоги, а саме: Згідно додатку № 5 Технічна специфікація в складі тендерної пропозиції вимагається: «На підтвердження можливості утилізації шин у складі пропозиції учасник надає договір на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (договір про надання послуг зі збирання, перевезення та зберігання окремих видів відходів (шин) для передачі їх на подальшу утилізацію чи видалення) чинний до кінця 2024 року та акт(и)-виконання (як приклад здійснення таких операцій в 2024 році). Повідомляє, що ми як потенційний учасник займаємось реалізацією (продажем) шин, згідно цього утилізацією займається не продавець ТОБТО ВИ а покупець який використовує даний товар, ВИ ПОВИННІ УТИЛІЗУВАТИ ШИНИ ПІСЛЯ ЇХ ВИКОРИТСАННЯ. Поясність яким чином дана вимоги відноситься до продавця який реалізує даний товар. Також поясність згідно чого ви вимагаєте документи від 3 особи: До договору обов'язково надати наступні документи, які підтверджують повноваження підприємства, з яким укладено договір на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, а саме: ліцензію на поводження з небезпечними відходами, атестат виробництва, ліцензію або витяг з лецінзійного реєстру на внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), сертифікат ДСТУ ISO14001:2015 «Системі екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»., сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці».» , яка не залучено до виконання даної ТД та не буде залучена до виконання договору та з яким у вас не виникають правові відносини. Згідно додатку № 5 Технічна специфікація в складі тендерної пропозиції вимагається: «Сертифікати відповідності повинні бути надані в повному обсязі (за наявності додатків – з усіма додатками та ін) на ім’я учасника, видані акредитованим органом з оцінки відповідності у 2024р., що має відповідну державну атестацію (атестат про акредитацію уповноваженого органу додати) чинний на дату розкриття на всі позиції запропонованого товару згідно технічних вимог до предмету закупівлі. Сертифікати відповідності мають містити інформацію про конкретну позицію товару відповідно до технічних вимог до предмета закупівлі з вказанням інформації про виробника, торгову марку та модель, країну виробника, індекс швидкості, індекс навантаження, зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, Рівень зовнішнього шуму, dB. Сертифікати відповідності повинні бути чинні на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні.» Поясніть чому саме даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника, ми є дилера та дистриб’юторами більшості світових виробників, та маємо сертифікати видані виробником товару з розширеними характеристиками. Поясність нам дана вимога обумовлена перевіркою та правдивістю технічних характеристик товару чи вам потрібно просто виданий папірець? З вищенаведеного вимагаємо прибрати дискримінаційні умови з ТД які обмежують потенційних учасників. У випадку ігнорування нашої вимоги змушені будемо в АМКУ.
Відповідь: Шановний Учаснику! Вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором. Пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п. 33 та 34 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «33) технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги; 34) товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;» Відповідно до Додатку № 2 до ТД від Учасників вимагається: 15. Лист-гарантію в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі її використання), щодо підтвердження учасника, що поставлений товар (надані послуги або виконані роботи) є таким (-ми), що не має (-ють) негативного впливу на навколишнє середовище, учасником застосовуються засоби з захисту довкілля, тобто учасник гарантує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі відповідають встановленим законодавством нормам Відповідно до вимог Додатку № 5 до ТД встановлено: 2. Строк гарантії на Товар – не менше гарантійного строку заводу-виробника. Таким чином, від Учасників вимагається документальне підтвердження щодо можливості забезпечення застосування заходів із захисту довкілля для мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище, а саме документи відповідно до Додатку № 5 до ТД на підтвердження можливості утилізації шин. Оскільки умовами технічного завдання учасники зобов’язані надати гарантію на запропоновані шини, то утилізація замінених Замовнику бракованих та не придатних до ремонту шин по гарантії, з метою дотримання застосування заходів із захисту довкілля для мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище, входить до послуг, пов’язаних з постачанням таких товарів. Тобто утилізація замінених по гарантії бракованих шин теж входять до предмету закупівлі як послуга, пов’язана із постачанням товару. В свою чергу згідно вимог пункту 4 частини 10 статті 11 Закону, уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Кожен з учасників, який приймає участь в закупівлі має рівні пава та можливості укласти договір про надання послуг зі збирання, перевезення та зберігання окремих видів відходів (шин) звернувшись із заявою до підприємства який має повноваження на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Вимога надати сертифікат відповідності на товар визначена, враховуючи специфіку роботи органів Національної поліції України, покладених завдань та функції, а також відповідальність завдань державного значення: до учасників висуваються вимоги щодо можливості забезпеченням якісними автомобільними шинами у зв’язку з виконанням повноважень, передбачених ст. 23 та ст. 24 ЗУ «Про Національну поліцію» та завдань, що необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року. Вважаємо, що до автомобілів, які виконують завдання із забезпечення публічної безпеки та правопорядку, попередження та усунення загроз, що виникли внаслідок учинення кримінального, адміністративного правопорушення, своєчасного реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події, завдань, що необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави в умовах воєнного стану, а також інших завдань та повноважень, що вимагають негайного та швидкого реагування, особливо в умовах воєнного стану, необхідно встановлювати шини, якість яких повинна підтверджуватися сертифікатом відповідності від акредитованого органу з оцінки відповідності, що має відповідну державну атестацію. Сертифікація автомобільних шин в Україні не є обов’язковою. Але замовники мають законодавчо встановлене право вимагати від Учасників надавати Сертифікат відповідності на товар, який планують придбати, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності, що має відповідну державну атестацію. Наразі, сертифікація автомобільних шин в Україні не є обов’язковою, але зазначене не позбавляє учасника можливості отримати зазначений сертифікат відповідності в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися вимог Замовника, а саме звернутися до акредитованого органу з оцінки відповідності, що має відповідну державну атестацію, та оформити зазначений Сертифікат відповідності. Сертифікати відповідності на товар, має можливість оформити не тільки виробник, а й будь який учасник, який офіційно закуповує товар, зокрема, (на умовах партнерських договорів), та має договірні відносини (документи які підтверджують офіційне придбання товару) з представниками виробника – дилерами або субдилерами, або іншими юридичними особами, які офіційно представляють та мають право реалізовувати продукцію виробника на території України, є його офіційними представниками, дилерами, субдилерами, будь яким офіційним представником на території України. Зазначена позиція підтверджується аналогічними рішеннями органу оскарження - Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та судовою практикою. Зокрема, Верховний суд у своїй Постанові від 24.06.2020р. у справі № 826/15639/17 зазначає: «Колегія суддів зазначає, що зазначений лист не свідчить про те, що зазначений вище документ не передбачений чинним законодавством, оскільки те, що таке виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації не позбавляє позивача можливості отримати зазначений сертифікат в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу.» Зазначаємо офіційний сайт судової влади, де можливо ознайомитися з цією постановою: https://reyestr.court.gov.ua/Review/90029919 Зазначаємо, що вказана вимога передбачена у тендерній документації Замовника відповідно до: Стаття 22. Тендерна документація, Закону України «Про публічні закупівлі»: 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Наголошуємо, що кожний учасник який планує приймати участь у цьому тендері має рівні права та можливості для отримання Сертифікату відповідності на товар - шини, звернувшись із заявою до акредитованого органу з оцінки відповідності, що має відповідну державну атестацію, та оформити зазначений Сертифікат відповідності на товар. Отримання учасниками Сертифікату відповідності на товар - шини, є загальнодоступним в Україні. Сертифікат відповідності на товар - шини не є унікальним, тому вимога тендерної документації не містить жодних дискримінаційних вимог до учасників, не звужує потенційне коло учасників які планують прийняти участь у закупівлі, та жодним чином не обмежує конкуренцію. Враховуючи наведене, підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата відповіді: 25.09.2024 17:47