-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Великовантажні мототранспортні засоби (Спеціальна аварійно-рятувальна машина середнього типу швидкого реагування САРМ-С (або еквівалент))
Спеціальна аварійно-рятувальна машина середнього типу швидкого реагування САРМ-С (або еквівалент) за кошти субвенції обласного бюджету Вінницької обласної ради державному бюджету на виконання “Програми поліпшення техногенної та пожежної безпеки населених пунктів та об'єктів усіх форм власності, розвитку інфраструктури підрозділів пожежної охорони у Вінницькій області на 2016-2020 роки”
Торги не відбулися
2 950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 29 500.00 UAH
Період уточнення:
24.05.2018 14:28 - 30.05.2018 12:00
Відповідь надана
Шановний замовник! Ваша тендерна документація має дискримінаційні ознаки! Вимагаємо внести зміни!
Номер:
d5b354ea598544829e23866b0ca163f0
Дата опублікування:
29.05.2018 17:07
Опис:
Шановний Замовник!
Ряд кваліфікаційних вимог та технічних характеристик викладених у тендерній документації дискримінують інших потенційних учасників відкритих торгів.
1. В порушення зазначеної вимоги закону Вами, як Замовником, без будь-якого обґрунтування, по зазначеним граничним параметрам аварійно-рятувального обладнання є виключно характеристиками конкретної марки які мають певні конструктивні особливості та є унікальними і виключають наявність еквіваленту, а саме:
- Дверний циліндр (домкрат) – LUKAS HT 90
- Різак для грат – LUKAS C 75/40
- Ручний насос – LUKAS LH 1/0,5-70
- Дисковий бензоріз – HUSQVARNA K 770
- Бензопила – HUSQVARNA 365
А від так, виключають участь будь яких інших учасників, з можливо більш вигідними пропозиціями, які б призвели до економії та ефективного використання бюджетних коштів. Потенційний Учасник торгів, може запропонувати Вам аварійно-рятувальне обладнання іншої марки, яке буде дешевше, більш технологічним, з кращими показниками, але з іншими характеристиками. Формально це є приводом для дискваліфікації Учасника торгів, як такого, чия пропозиція більш вигідна, але характеристики якого відрізняються від тих, що вказав Замовник. Відповідно до ч.4 Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників. Так, згідно зазначених вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник з метою здійснення закупівлі для державних потреб, з максимальною економією та ефективністю, повинен допустити до публічної закупівлі якомога більшу кількість учасників а документація не повинна містити конкретних технічних вимог до предмета закупівлі. В той же час Замовник, зловживаючи наданими йому правами та вносячи на свій розсуд до Документації додаткові вимоги, що не можуть ніяким чином сприяти законності їх проведення, фактично порушує права будь-якого учасника на дотримання принципів запобігання зловживанням неупередженості і прозорості публічної закупівлі.
2. Хочемо зазначити, що така сама ситуація в тендерній документації Замовника (тактико-технічні вимоги) виявлена стосовно енергомодуля – параметри зазначені Замовником не представляють можливості надати еквівалент енергомодуля, оскільки в тендерній документації чітко розписані всі характеристики (технічні особливості) та вимоги до самої установки (п. 10., додатку 3 тендерної документації);
Вважаємо, що встановлення Замовником характеристик конкретної марки аварійно-рятувального та іншого обладнання (енергомодуль) є зловживанням з боку Замовника та порушенням принципів, викладених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», таких як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність використання бюджетних коштів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
3. Замовник безпідставно встановлює ряд кваліфікаційних дискримінаційних вимог що обмежує потенційних учасників та порушує норми Законодавства, а саме:
- належним чином завірена копія Звіту про технічний нагляд за сертифікованою системою управління якістю на останню звітну дату (пункт 3.3 додатку 2 тендерної документації) - Згідно чинного законодавства України та діючими нормативно-правовими актами та документами, сертифікати ISO 9001 та ISO 14001 не є обов'язковими документами, які вимагаються від виробників спеціальних чи спеціалізованих транспортних засобів при виробництві та сертифікації автомобілів;
- належним чином завірені копії сертифікатів відповідності (пункт 1.5 інструкції з підготовки тендерної пропозиції) – Згідно Наказу Міністерства Інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521 «Про затвердження Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядку ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання» на виконання постанови Кабінету Міністрів України № 738 від 09.06.2011р. «Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання» визначений та затверджений порядок оформлення та видачі Сертифікату Відповідності колісного транспортного засобу, згідно якого видача Сертифікату Відповідності на імпортовані автомобілі відбувається тільки після ввезення автомобіля на територію України, а виробником колісного транспортного засобу видача Сертифікату Відповідності відбувається тільки після подачі виробником пакету документів та представлення виготовленого колісного транспортного засобу до уповноваженого органу із сертифікації, який акредитований відповідно до законодавства України і нотифікований ООН згідно з Угодою, та видає сертифікати типу та сертифікати відповідності щодо індивідуального затвердження;
- належним чином завірені копії паспортів, формулярів, інструкцій тощо (пункт 1.6 інструкції з підготовки тендерної пропозиції) - Відповідно до статті 505 Цивільного кодексу України комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру. У контексті частини 1 статті 36 Господарського кодексу України відомості, пов'язані з виробництвом, технологією, управлінням, фінансовою та іншою діяльністю суб'єкта господарювання, розголошення яких може завдати шкоди інтересам суб'єкта господарювання, можуть бути визнані його комерційною таємницею. Склад і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, спосіб їх захисту визначаються суб'єктом господарювання відповідно до закону. ТД передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді та завантаження файлів з інформацією про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, яка оприлюднюється на відповідному веб-порталі та має не обмежений доступ. А отже, технічною інформацією та документацією які є об’єктом інтелектуальної власності (авторського права) підприємства та віднесені підприємством до комерційної таємниці, можуть скористатися треті особи шляхом впровадження у виробництво або врахування під час планування чи здійснення підприємницької діяльності без дозволу уповноваженої на те особи. Тому, вважаємо, що вимоги ТД «належним чином завірені копії паспортів, формулярів, інструкцій тощо» призводять до порушення інтелектуального права та розкриття комерційної таємниці;
- нотаріально засвідчена копія зареєстрованих технічних умов (технічного завдання) на предмет закупівлі (пункт 1.7 інструкції з підготовки тендерної пропозиції) – Як вбачається з положень Закону України № 1315-VII технічні умови та технічне завдання є нормативними документами, яким повинна відповідати продукція, процес або послуги. Тобто, право власності (авторське право) на технічні умови та технічне завдання належить підприємству на кошти якого вони були виготовлені. Крім того, технічні умови та технічне завдання представляють собою витвір технічного характеру, який згідно зі статті 1 Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій» також є об'єктом права інтелектуальної власності. Інтелектуальної складової технічні умови та технічне завдання є науково-технічна інформація. Технічні умови та технічне завдання відносяться до науково-технічним документам. Нормативно-технічна документація та науково-технічна документація є носіями науково-технічної інформації (стаття 1 Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій»). Про те, що науково-технічна інформація може бути об'єктом права інтелектуальної власності, прямо сказано в статті 2 Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій» науково-технічна інформація, що є продуктом інтелектуальної творчої праці, становить об'єкт права інтелектуальної власності. Отже, технічні умови та технічне завдання є «продуктом інтелектуального творчого праці», оскільки, при їх створенні розробник, ґрунтується на власному професійному досвіді та знаннях, що регламентують якість конкретно виробленої продукції. Крім того, технічні умови та технічне завдання слід розглядати не відокремлено, а в якості однієї зі складових пакету техдокументації на технологію. І оскільки технологія є результатом інтелектуальної діяльності (стаття 1 Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій»), то і технічні умови та технічне завдання, як її складова частина, також містять «Інтелектуальні» складові. А, тому інтелектуальна власність на технічні умови та технічне завдання і охороняється законодавством України. Так, відповідно до статті 505 Цивільного кодексу України комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру. У контексті частини 1 статті 36 Господарського кодексу України відомості, пов'язані з виробництвом, технологією, управлінням, фінансовою та іншою діяльністю суб'єкта господарювання, розголошення яких може завдати шкоди інтересам суб'єкта господарювання, можуть бути визнані його комерційною таємницею. Склад і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, спосіб їх захисту визначаються суб'єктом господарювання відповідно до закону. Як слідує з вищезазначеного, технічні умови та технічне завдання є об’єктом інтелектуальної власності (авторського права) та можуть бути віднесені підприємством до комерційної таємниці. А оскільки ТД передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді та завантаження файлів з інформацією про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, яка оприлюднюється на відповідному веб-порталі та має не обмежений доступ. А отже, технічні умови та технічне завдання які є об’єктом інтелектуальної власності (авторського права) підприємства та віднесені підприємством до комерційної таємниці, можуть скористатися треті особи шляхом впровадження у виробництво або врахування під час планування чи здійснення підприємницької діяльності без дозволу уповноваженої на те особи. Тому, вважаємо, що вимоги ТД «нотаріально засвідчена копія зареєстрованих технічних умов (технічного завдання) на предмет закупівлі» призводять до порушення інтелектуального права та розкриття комерційної таємниці;
- кошторис або калькуляцію загальної вартості виготовлення предмету закупівлі згідно з вимог Додатку 3 (пункт 1.4 інструкції з підготовки тендерної пропозиції) – Відповідно до статті 505 Цивільного кодексу України комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру. А, у контексті частини 1 статті 36 Господарського кодексу України відомості, пов'язані з виробництвом, технологією, управлінням, фінансовою та іншою діяльністю суб'єкта господарювання, розголошення яких може завдати шкоди інтересам суб'єкта господарювання, можуть бути визнані його комерційною таємницею. Склад і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, спосіб їх захисту визначаються суб'єктом господарювання відповідно до закону. ТД передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді та завантаження файлів з інформацією про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, яка оприлюднюється на відповідному веб-порталі та має не обмежений доступ. А отже, інформація та документи які пов'язані з виробництвом, технологією, управлінням, фінансовою та іншою діяльністю суб'єкта господарювання, розголошення яких може завдати шкоди інтересам суб'єкта господарювання, можуть бути визнані його комерційною таємницею. Тому, вважаємо, що вимоги ТД «кошторис або калькуляцію загальної вартості виготовлення предмету закупівлі згідно з вимог Додатку 3» призводять до порушення прав та розкриття комерційної таємниці;
Просимо внести зміни та привести Тендерну Документацію у відповідність чинного законодавства України.
В іншому випадку потенційний учасник буде змушений звернутися зі скаргою до АМКУ і в разі задоволення скарги буде поданий позов до суду з вимогою компенсації плати за подання скарги та судовий сбір з відповідальних осіб тендерного комітету в разі не усунення представлених в листі дискримінаційних вимог.
Також просимо надати Замовником роз’яснення та обґрунтування згідно якого нормативного документу (табелю належності) Замовник формував комплектацію автомобіля з тим чітким переліком та найменуваннями, які викладені в тендерній документації.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що згідно Наказу ДСНС України від 29.05.2013 р. № 358 Норма 13 комплектація САРМ-С зовсім не відповідає тим вимогам, які заявлені Замовником в тактико-технічних вимогам до предмету Закупівлі та в Вимогам до переліку Комплектації.
Відповідь:
Шановний потенційний учасник!
Ваші зауваження 1 і 3 враховані, відповідні зміни внесені до Тендерної документації.
Щодо зауваження 2 стосовно енергомодуля:
В Тендерній документації замовника відсутні вимоги про можливість надання еквіваленту енергомодуля так як в технічній специфікації не міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, що відповідає вимогам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Щодо надання роз’яснення про те, яким нормативним документом керувався замовник при формуванні комплектації автомобіля:
При формуванні комплектації автомобіля замовник керувався вимогами абзацу 3 пункту 2 наказу ДСНС України “Про затвердження Норм табельної належності, витрат і термінів експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального озброєння та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів підрозділів ДСНС України” від 29.05.2013р. №358 у редакції наказу ДСНС України “Про внесення змін до наказу ДСНС України від 29.05.2013р. №358 “Про затвердження Норм табельної належності, витрат і термінів експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального озброєння та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів підрозділів ДСНС України” від 30.12.2016р. №716, передбачивши взаємозамінність, покращення (збільшення) у частині комплектації, специфікації та кількості пожежно-рятувального, аварійно-рятувального обладнання і спорядження у порівнянні з Нормами табельної належності з урахування специфіки та особливостей застосування техніки, техногенної навантаженості та географічних особливостей регіону.
Інформація щодо даного документу знаходиться у вільному доступі в мережі Інтернет за посиланням http://www.dsns.gov.ua/ua/Nakazi/65921.html на офіційному сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Дата відповіді:
31.05.2018 12:41