Номер:
f627b2a906d04cb181cb078eb7fcafaa
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
18.09.2024 08:13
Опис:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель. Тендерна документація містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство, права та законні інтереси потенційних Учасників та створюють неможливість нашій страховій компанії взяти участь у процедурі закупівлі, а саме:
3. Учасник повинен мати розгалужену мережу філій (структурних підрозділів) у кожному обласному центрі України, а також мати багатоканальну телефонну лінію екстреного зв’язку та сервісної підтримки для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі. Підтвердити довідкою в довільній формі, із зазначенням конкретної адреси підрозділів та номерів телефонів.
4. Наявність в кожній такій філії (структурному підрозділу) відділу врегулювання збитків страховика з можливістю виїзду аварійного комісара страхової компанії-учасника на кожне ДТП за участю застрахованого транспортного засобу страхувальника для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків. Наявність співробітника, виконуючого функції оглядової роботи, підтвердити копією наказу про призначення на таку посаду або іншим документом.
5. Рівень загальних страхових виплат за 2023 рік не менше 30% та не більше 50 %, відповідно до отриманих страхових платежів за цей самий період. Підтверджується довідкою в довільній формі за рейтингом Фориншурер.
8. Надати довідку в довільній формі про підтвердження того, що станом за 2023 рік гарантійний фонд страховика (Учасника) становить більше 300 000 000,00 грн.
Що стосується п. 3 та п.4, то звертаємо Вашу увагу, що дана вимога не передбачена (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори страхування. На сьогодні кожен потенційний Учасник може мати і законодавством не заборонено, відповідні Договори про надання страхових агентських послуг з тією чи іншою організацією-надавачем таких послуг, згідно яких ці організації забезпечують надання послуг, зокрема: отримання документів від застрахованих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України. Звертаємо увагу, що страхові випадки при наданні послуг з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на всій території України більшістю страховиків супроводжуються та врегульовуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв та наданих документів, що підтверджують факт настання страхового випадку та інших документів, передбачених чинним законодаством, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, крім того, починаючи з 07.02.2018 забезпечується можливість укладання внутрішніх договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (які діють виключно на території України) в електронній формі. Тим більше, враховуючи нинішню ситуацію в країні, більшість страхових компаній надають послуги віддаленого врегулювання збитків, що дозволяє істотно заощадити час клієнта. Наша компанія, як потенцйний учасник, має укладений договір про надання ЕКСПЕРТНИХ ПОСЛУГ, який діє ПО ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ, що дає можливість швидко та вчасно прибути на місце ДТП та зробити огляд пошкодженого майна і оцінку понесених збитків. Якщо мати паперовий поліс - це бажання Замовника, то наші фахівці готові за рахунок нашої компанії надати їх Замовнику якнайшвидше за вказаною адресою в будь-який доступний спосіб (особисто, кур'єром, НП і т.д.). Тим більше, що за місцем Вашого розташування наша клмпанія має підрозділ.
Що стосується п. 5 та п.8, то повідомляємо, що згідно положень чинного законодавства страхові компанії не зобов’язані мати зазначені Вами фінансові показники. Слід наголосити, що ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні ЗУ «Про страхування» чи іншим нормативним документом не передбачені вимоги, які зазначив Замовник у ТД.
Якщо говорити про страхові компанії, то вимоги до платоспроможності Страховика встановлені Законом України «Про страхування» та нормативними актами Національного банку України. Вимоги до активів страховика, включаючи вимоги до активів на покриття технічних резервів, встановлені Положенням про встановлення вимог щодо забезпечення платоспроможності та інвестиційної діяльності страховика, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 29.12.2023 № 201. Національний банк України за результатами звітності страховиків підтверджує або не підтверджує дотримання страховими компаніями вимог до платоспроможності страховика (в тому числі обов’язкові фінансові нормативи), встановлені законодавством, в частині:
наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів та
наявності гарантійного фонду страховика;
перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності;
наявності гарантійного фонду страховика;
нормативу платоспроможності та достатності капіталу;
нормативу ризиковості операцій;
нормативу якості активів
Також Національний банк України надає підтвердження в частині адекватності та достатності страхових резервів страховика (адекватністю зобов’язань страховика вважається достатність визнаних страхових зобов’язань для здійснення майбутніх страхових виплат та/або виплат викупних сум за укладеними договорами страхування, та витрат, пов’язаних з виконанням таких договорів). Нами, як потенційним учасником, дотримано усіх вимог платоспроможності страховика, про що є відповідні підтвердження від Національного Банку України.
Крім того, наша компанія є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів, що підтверджено одним з національних рейтингових агентств, але через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги ми не можемо взяти участь в закупівлі. Впевнені, що маємо можливість надати послуги страхування за вказаним в закупівлі видом страхування та для вказаної в технічному завданні кількості застрахованих транспортних засобів, а також відшкодувати збитки у разі настання страхового випадку.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі.
Отже, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують положення п. 4 ч. 1 ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Учасників, пов’язані з їх неможливістю прийняти участь у процедурі закупівлі. Враховуючи наведене, вважаємо, що всі зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та незаконними та порушують права і законні інтереси потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.Виходячи з вищесказаного, просимо Вас внести зміни та видалити дискримінаційні вимоги, що встановлені в Тендерній документації.
Заздалегідь вдячні!
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учасник! Надаємо обгрунтовну відповідь на вашу вимогу:
У нас, як Замовника в сфері оборонних закупівель, виникла потреба/необхідність в закупівлі страхових послуг (Послуг з проведення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів). У відповідності до потреби, враховуючи функції і завдання, що виконуються нашою установою в умовах воєнного часу, а також факт використання нами державного майна (транспортних засобів) та забезпечення потреб частини за рахунок коштів державного бюджету, - було сформовано технічні характеристики/вимоги до предмету закупівлі з урахуванням принципів здійснення оборонних закупівель, визначених Законом України «Про оборонні закупівлі».
З метою забезпечення захищеності від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, ми не розглядаємо залучення третіх осіб до виконання умов договору по страхуванню, оскільки розголошення/надання інформації про нас, як військову частину іншим особам, може тягнути загрозу нашій безпеці. Тому в технічних вимогах і було визначено наступні пункти:
«3. Учасник повинен мати розгалужену мережу філій (структурних підрозділів) у кожному обласному центрі України, а також мати багатоканальну телефонну лінію екстреного зв’язку та сервісної підтримки для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі. Підтвердити довідкою в довільній формі, із зазначенням конкретної адреси підрозділів та номерів телефонів.
4. Наявність в кожній такій філії (структурному підрозділу) відділу врегулювання збитків страховика з можливістю виїзду аварійного комісара страхової компанії-учасника на кожне ДТП за участю застрахованого транспортного засобу страхувальника для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків. Наявність співробітника, виконуючого функції оглядової роботи, підтвердити копією наказу про призначення на таку посаду або іншим документом».
Крім того, в проекті договору, що є додатком до оголошення про проведення спрощеної закупівлі і є його невід’ємною частиною, передбачена відповідальність Виконавця (Страховика) за якість, повноту, вчасність наданих послуг. А оскільки для врегулювання страхових подій, визначення причин настання страхового випадку і розміру збитків, надання консультацій, тощо ви плануєте залучати третю сторону, то питання відповідальності залишається неврегульованим (оскільки не передбачено умовами проєкту договору, і це створює передумови для виникнення небажаних наслідків.
Що стосується вимоги: «5. Рівень загальних страхових виплат за 2023 рік не менше 30% та не більше 50 %, відповідно до отриманих страхових платежів за цей самий період. Підтверджується довідкою в довільній формі за рейтингом Фориншурер. 8.Надати довідку в довільній формі про підтвердження того, що станом за 2023 рік гарантійний фонд страховика (Учасника) становить більше 300 000 000,00 грн.» надаємо наступне обгрунтування: оскільки під час виконання основних завдань і функцій Державної прикордонної служби України ми використовуємо державне майно і на закупівлю послуги страхування будуть витрачені кошти з державного бюджету, ми повинні убезпечити себе від негативних ризиків і небажаних наслідків, а тому і запросили дану довідку.
Дата відповіді:
18.09.2024 15:54