-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт приміщень складів за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Авангардна, 7 )
Завершена
20 265 040.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 202 650.41 UAH
мін. крок: 1% або 202 650.41 UAH
Період уточнення:
16.09.2024 16:26 - 28.09.2024 00:00
Відповідь надана
Акт огляду об’єкту та ознайомлення з проектною документацією
Номер:
94b6137dbe1d4d149951c56a50dd11ab
Дата опублікування:
23.09.2024 17:28
Опис:
Пунктом 18 Додатку № 1 та Додатком № 3 до тендерної документації передбачено, що для можливості виконання всього обсягу робіт учасник процедури закупівлі ПОВИНЕН в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт та ознайомитися з проектною документацією, на якому буде здійснюватися даний капітальний ремонт, і скласти акт огляду об’єкту та ознайомлення з проектною документацією. Даний Акт повинен бути завіреним представником замовника та представником учасника процедури закупівлі, та, відповідно, наданий складі тендерної пропозиції такого учасника.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 922-VIII) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону № 922-VIII передбачено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону № 922-VIII уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, однак лише у тому випадку, якщо вимоги щодо наявності такої інформації прямо передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Зазначена вище вимога тендерної документації щодо відвідування потенційними учасниками процедури закупівлі об’єкту Замовника з метою ознайомлення з проектною документацією для здійснення робіт з капітального ремонту, що запитуються предметом даної закупівлі, та надання в складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту та ознайомлення з проектною документацією, завірений представником Замовника, ДИСКРИМІНУЄ учасників процедури закупівлі, порушує їх права на конфіденційність інформації до моменту розкриття тендерних пропозицій в порядку, передбаченому Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості), обмежує їх право на участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі потенційним учасникам необхідно відвідати об’єкт Замовника з метою ознайомлення з проектною документацією та наданням в складі тендерної пропозиції акту огляду, завіреного представником Замовника, разом з якою здійснювався огляд об'єкту та здійснювалось ознайомлення з проектною документацією. Встановлені вище вимоги тендерної документації є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім цього, встановлення Замовником зазначеної вище дискримінаційної вимоги є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливості відвідати об’єкт Замовника, що в подальшому може стати з не залежних від суб'єкта господарювання підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників.
Наразі існує усталена практика з розгляду скарг такого або подібного характеру Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які 100% розглядаються на користь скаржників, тобто на користь потенційних учасників процедури закупівлі (наприклад, Рішення № 13433-р/пк-пз від 07.08.2024 р., Рішення № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020 р., Рішення № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., Рішення № 4448-р/пк-пз від 05.05.2022 р., Рішення № 5702 від 06.09.2022 р. та ще багато інших...).
Отже, просимо не порушувати вимоги чинного законодавства в сфері публічних закупівель та видалити дискримінаційну вимогу, передбачену пунктом 18 Додатку № 1 та Додатком № 3 до тендерної документації, у повному обсязі.
Відповідь:
Замовником внесено зміни до тендерної документації
Дата відповіді:
25.09.2024 17:32
Відповідь надана
Витяг з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
Номер:
392ea8178934457dadb9875c784f3999
Дата опублікування:
23.09.2024 16:21
Опис:
Пунктом 10 Додатку № 1 до тендерної документації замовник вимагає надати учасниками процедури закупівлі (як юридичними особами, так фізичними особами-підприємцями) в складі тендерної пропозиції Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, (завірений учасником).
Слід зазначити, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є відкритим публічним електронним реєстром, доступ до яких є вільним, та інформація, що міститься у зазначеному вище Витязі, який замовник вимагає надати у складі тендерної пропозиції, є публічною, яку замовник має можливість перевірити за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами й доповненнями) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами й доповненнями) (далі - Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація НЕ повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На підставі викладеного вище просимо вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі (як юридичними особами, так фізичними особами-підприємцями) в складі тендерної пропозиції Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, (завірений учасником) видалити з тендерної документації.
Відповідь:
Замовником внесено зміни до тендерної документації
Дата відповіді:
25.09.2024 17:31