• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Капітальний ремонт тротуару по вул. Київська в с. Осещина Вишгородської територіальної громади» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи. 45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

4 436 309.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 181.55 UAH
Період уточнення: 16.09.2024 15:27 - 18.10.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінація покупців перед виробниками

Номер: 1e321d4e0aaa448e923a2d8d35d00279
Дата опублікування: 16.10.2024 15:59
Опис: Вимагається "Крім того, у разі, якщо учасник не є виробником емульсії бітумної, щебеню, щебенево-піщаної суміші, піску, плит бетонних тротуарних фігурних, каменів бортових та поребриків – він також у складі пропозиції повинен надати відповідний чинний(-і) договір(-ори) поставки, купівлі-продажу тощо, згідно з яким(-и) учасник виступає покупцем емульсії бітумної, щебеню, щебенево-піщаної суміші, піску, плит бетонних тротуарних фігурних, каменів бортових та поребриків, які застосовуються під час виконання робіт за даним тендером згідно з умовами додатку 2 ТД." А якщо учасник є виробником - жоднихпідтвердних документів подавати не треба? Ми виробником всіх матеріалів просимо уточнити - чи треба підтверджувати це якимось чином. якщо так, просимо внести зміни в Документацію.
Відповідь: Умовами пункту 3 розділу 1 додатку 1 тендерної документації (далі – ТД) встановлено, зокрема, що: «Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, Учасник повинен надати у складі пропозиції, зокрема, інформаційну довідку, у формі пояснювальної записки, складену у довільній формі про те, що пропозиція учасника відповідає технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, а також: розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання (скріплені печаткою та підписані учасником) у складі: договірної ціни; зведеного кошторисного розрахунку вартості ремонту з пояснювальною запискою; локального кошторису; підсумкової відомості ресурсів (із зазначенням виробника асфальтобетонної суміші, емульсії бітумної, щебеню, щебенево-піщаної суміші, піску, плит бетонних тротуарних фігурних, каменів бортових та поребриків); - дефектного акту; - розрахунку загальновиробничих витрат; - розрахунку коштів на покриття адміністративних витрат; - розрахунку на прибуток; - розрахунку заробітної плати». А також зазначено: «у разі, якщо учасник не є виробником емульсії бітумної, щебеню, щебенево-піщаної суміші, піску, плит бетонних тротуарних фігурних, каменів бортових та поребриків – він також у складі пропозиції повинен надати відповідний чинний(-і) договір(-ори) поставки, купівлі-продажу тощо, згідно з яким(-и) учасник виступає покупцем емульсії бітумної, щебеню, щебенево-піщаної суміші, піску, плит бетонних тротуарних фігурних, каменів бортових та поребриків, які застосовуються під час виконання робіт за даним тендером згідно з умовами додатку 2 ТД». Зауважуємо, що згідно з пунктом 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Згідно з пунктом 47 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі, зокрема, зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. Зауважуємо, що аналогічні норми містяться в ТД. Отже, Замовник, у разі, якщо учасник, не будучі виробником емульсії бітумної, щебеню, щебенево-піщаної суміші, піску, плит бетонних тротуарних фігурних, каменів бортових та поребриків, заявить в тендерній пропозиції, що він є виробником таких матеріалів, тобто надасть недостовірну інформацію, буде зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію такого учасника. Зауважуємо, що значно гіршим за наслідками для недобросовісного учасника буде той варіант розвитку подій, коли на етапі розгляду тендерної пропозиції замовником не буде встановлено факт підробки та зазначення недостовірної інформації, натомість вже під час виконання договору таким недобросовісним учасником, під час аудиту (моніторингу та/або перевірки тощо) буде встановлено, що підрядник використовує емульсію бітумну, щебінь, щебенево-піщану суміш, пісок, плити бетонні тротуарні фігурні, камені бортові та поребрики не власного виробництва, а придбану в іншого суб’єкта господарювання, такі дії вже будуть кваліфіковані як нанесення збитків бюджету відповідного рівня та нецільове використання бюджетних коштів, що найімовірніше потягне за собою розірвання договору та реституцію за ним. Крім того, у випадку проведення слідчих дій, пов’язаних, у тому числі, з фактами підробок документів, можуть бути проведені відповідні експертизи та залучені компетентні організації для встановлення реальних обставин справи. Замовник застерігає учасників від необдуманих кроків та зазначення в тендерній пропозиції недостовірної інформації, адже такі дії можуть потягнути тяжкі та невідворотні наслідки для учасника торгів! Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 18.10.2024 14:31
Відповідь надана

документ що посвідчує особу

Номер: 2ac821d0684741af816de155f67b4690
Дата опублікування: 16.10.2024 15:50
Опис: можемо надати посвідчення про присвоєння розряду дорожніх робітників. Там вказані ПІП дорожніх робіників, їх розряд, також міститься фотографії даних осіб. Просимо внести зміни в Документацію
Відповідь: Умовами тендерної документації (далі – ТД) не забороняється учаснику на власний розсуд надати додаткові документи, які не вимагаються згідно з вимогами ТД та законодавства. Водночас, повідомляємо, що згідно з умовами пункту 7 розділу 1 ТД Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 18.10.2024 14:27
Відповідь надана

документи що посвідчують особу

Номер: 5744a2b5ecc5478fbd56f63fb9bdc3df
Дата опублікування: 16.10.2024 15:41
Опис: Вимагається "учасник у Довідці про працівників, серед іншого, повинен вказати інформацію щонайменше про трьох осіб, які займають посаду «дорожній робітник». При цьому, з метою уникнення махінацій з боку недобросовісних учасників, що можуть зазначити в якості дорожнього робітника одну й ту саму особу (і доведення такого факту буде займати в Замовника значного часу, що може перевищувати доступні ліміти на розгляд пропозицій, та потребуватиме витрачання зайвих ресурсів), учасник повинен надати скановані копії документів, що підтверджують (посвідчують) відповідних осіб – на вибір учасника один з документів: довідка з державного демографічного реєстру, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення водія, посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, картка мігранта, посвідчення біженця, проїзний документ біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту)." Дана вимога дискримінує Скаржника. На посадах «дорожній робітник» серед наших працівників які не заперечують проти подання документів зі статусом "конфіденційний" перебувають іноземці, які не мають перелічених у ТД документів. Однак, вони мають паспорт власної крани походження, який не згодні надавати для публікації в системі закупівель. Ми як підприємство - маємо і за згодою працівників готові надати дозвіл на використання праці іноземця на кожного дорожнього робітника ПРИ УМОВІ ЩО ДО ДОКУМЕНТАЦІЇ БУДУТЬ ВНЕСЕНІ ЗМІНИ І ЦІ ДОКУМЕНТИ МОЖНА БУДЕ НАДАТИ ЗІ СТАТУСОМ "КОНФІДЕНЦІЙНИЙ". Вимагаємо внести відповідні зміни в документацію.
Відповідь: Відповідно до підпункту 1.2.1 розділу 1.2 додатку 1.1 додатку 1 ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: «Інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (далі – Довідка про працівників) із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи у дорожньому господарстві (роки), досвід роботи на цій посаді в підприємстві (роки), із зазначенням - штатний/трудовий договір за формою та необхідною кількістю працівників згідно нижченаведеної форми… До переліку обов’язкових ключових посад працівників по предмету закупівлі відносяться, зокрема, але не виключно*: - керівник учасника (директор, генеральний директор тощо – згідно з установчими документами учасника); - головний інженер або виконавець робіт; - інженер-проектувальник (або інженер з проектно-кошторисної роботи); - інженер з охорони праці; - геодезист (або інженер-геодезист); - дорожній робітник**. *Примітка: учасник самостійно має визначити повний перелік працівників, що обіймають у нього обов’язкові ключові посади щодо предмета закупівлі; у зв’язку з цим, у складі ТП учасник повинен надати перелік, в якому зазначити такі обов’язкові ключові посади щодо предмета закупівлі; разом з цим, такий перелік обов’язково має містити такі посади, як «головний інженер» або «виконавець робіт», «інженер-проектувальник» або «інженер з проектно-кошторисної роботи», «інженер з охорони праці», «геодезист» або «інженер-геодезист» та «дорожній робітник», а також посаду керівника учасника (директор, генеральний директор тощо – згідно з установчими документами учасника). **Примітка: учасник у Довідці про працівників, серед іншого, повинен вказати інформацію щонайменше про трьох осіб, які займають посаду «дорожній робітник». При цьому, з метою уникнення махінацій з боку недобросовісних учасників, що можуть зазначити в якості дорожнього робітника одну й ту саму особу (і доведення такого факту буде займати в Замовника значного часу, що може перевищувати доступні ліміти на розгляд пропозицій, та потребуватиме витрачання зайвих ресурсів), учасник повинен надати скановані копії документів, що підтверджують (посвідчують) відповідних осіб – на вибір учасника один з документів: довідка з державного демографічного реєстру, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення водія, посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, картка мігранта, посвідчення біженця, проїзний документ біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту)». За результатами наявного у Замовника досвіду роботи в електронній системі закупівель встановлено, що недобросовісний учасник торгів, який не має достатньої кількості працівників, може у відповідній довідці вказати інформацію про одну й ту саму особу декілька разів, продублювавши її, та недостовірно заявляючи, що це різні особи. Доведення такої недостовірної інформації, займатиме значного часу, що може перевищувати доступні ліміти на розгляд пропозицій, та потребуватиме витрачання зайвих ресурсів (матеріальних, трудових, часових тощо). Отже, зокрема, у зв’язку з цим Замовником було встановлено дану вимогу у ТД. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей; у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Таким чином, вимога ТД щодо надання копій документів, що підтверджують (посвідчують) осіб, які обіймають в учасника посади дорожніх робітників стосується саме способу підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 18.10.2024 14:26
Відповідь надана

документи що посвідчують особу

Номер: e750c0e082c74e3eb77f281754f092b1
Дата опублікування: 16.10.2024 15:36
Опис: учасник у Довідці про працівників, серед іншого, повинен вказати інформацію щонайменше про трьох осіб, які займають посаду «дорожній робітник». При цьому, з метою уникнення махінацій з боку недобросовісних учасників, що можуть зазначити в якості дорожнього робітника одну й ту саму особу (і доведення такого факту буде займати в Замовника значного часу, що може перевищувати доступні ліміти на розгляд пропозицій, та потребуватиме витрачання зайвих ресурсів), учасник повинен надати скановані копії документів, що підтверджують (посвідчують) відповідних осіб – на вибір учасника один з документів: довідка з державного демографічного реєстру, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення водія, посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, картка мігранта, посвідчення біженця, проїзний документ біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту). Ця вимога дискримінує Скаржжника оскільки замовник змушує надавати особисті документи працівників що посвідчують їх особу і мають особисті персональні дані. Як відомо - документи, що завантажуються до системи закупівлі є публічними. Відповідно до ст. 16 конфіденційними не можуть бути документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям. Таким чином замовник вимагає оприлюднити документи, які містять особисті дані працівників Скаржника (дату народження, місце народження, ІПН, тощо. Працівник Скаржника не дають на це згоди. Вимагаємо винести дану вимогу з групи підтверджуючих кваліфікаційні критерії ст. 16, оскільки документи, що посвідчують особу не відносяться до тих, що підтверджують наявність працівників. На підтвердження наявності працівників можемо надати наказ, повідомлення про прийняття на роботу, квитанцію про прийняття повідомлення органами ДФС. Окремо, як конфіденційні документи можуть бути завантажені документи, що посвідчують особу, якщо працівники нададуть свою згоду
Відповідь: Відповідно до підпункту 1.2.1 розділу 1.2 додатку 1.1 додатку 1 ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: «Інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (далі – Довідка про працівників) із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи у дорожньому господарстві (роки), досвід роботи на цій посаді в підприємстві (роки), із зазначенням - штатний/трудовий договір за формою та необхідною кількістю працівників згідно нижченаведеної форми… До переліку обов’язкових ключових посад працівників по предмету закупівлі відносяться, зокрема, але не виключно*: - керівник учасника (директор, генеральний директор тощо – згідно з установчими документами учасника); - головний інженер або виконавець робіт; - інженер-проектувальник (або інженер з проектно-кошторисної роботи); - інженер з охорони праці; - геодезист (або інженер-геодезист); - дорожній робітник**. *Примітка: учасник самостійно має визначити повний перелік працівників, що обіймають у нього обов’язкові ключові посади щодо предмета закупівлі; у зв’язку з цим, у складі ТП учасник повинен надати перелік, в якому зазначити такі обов’язкові ключові посади щодо предмета закупівлі; разом з цим, такий перелік обов’язково має містити такі посади, як «головний інженер» або «виконавець робіт», «інженер-проектувальник» або «інженер з проектно-кошторисної роботи», «інженер з охорони праці», «геодезист» або «інженер-геодезист» та «дорожній робітник», а також посаду керівника учасника (директор, генеральний директор тощо – згідно з установчими документами учасника). **Примітка: учасник у Довідці про працівників, серед іншого, повинен вказати інформацію щонайменше про трьох осіб, які займають посаду «дорожній робітник». При цьому, з метою уникнення махінацій з боку недобросовісних учасників, що можуть зазначити в якості дорожнього робітника одну й ту саму особу (і доведення такого факту буде займати в Замовника значного часу, що може перевищувати доступні ліміти на розгляд пропозицій, та потребуватиме витрачання зайвих ресурсів), учасник повинен надати скановані копії документів, що підтверджують (посвідчують) відповідних осіб – на вибір учасника один з документів: довідка з державного демографічного реєстру, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення водія, посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, картка мігранта, посвідчення біженця, проїзний документ біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту)». За результатами наявного у Замовника досвіду роботи в електронній системі закупівель встановлено, що недобросовісний учасник торгів, який не має достатньої кількості працівників, може у відповідній довідці вказати інформацію про одну й ту саму особу декілька разів, продублювавши її, та недостовірно заявляючи, що це різні особи. Доведення такої недостовірної інформації, займатиме значного часу, що може перевищувати доступні ліміти на розгляд пропозицій, та потребуватиме витрачання зайвих ресурсів (матеріальних, трудових, часових тощо). Отже, зокрема, у зв’язку з цим Замовником було встановлено дану вимогу у ТД. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей; у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Таким чином, вимога ТД щодо надання копій документів, що підтверджують (посвідчують) осіб, які обіймають в учасника посади дорожніх робітників стосується саме способу підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 18.10.2024 14:20
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: cf055a7190624f5eab4b771d1510b56f
Дата опублікування: 26.09.2024 10:30
Опис: Вітаємо! Замовник вимагає: 6.1. Чинний сертифікат на систему управління щодо протидії корупції, яким підтверджується, що система управління щодо протидії корупції стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), виданий учаснику органом з сертифікації (далі – ОС), акредитованим у відповідності до законодавства (Національним агентством з акредитації України, далі – НААУ) відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017; на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС з сертифікації систем менеджменту відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT). 6.2. Чинний сертифікат на систему управління якістю, яким підтверджується, що система управління якістю стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), виданий учаснику ОС, акредитованим у відповідності до законодавства (НААУ); на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); крім того, у складі ТП учасник повинен надати звіт за результатами аудиту щодо визначення відповідності системи вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, на підставі якого учаснику надано сертифікацію щодо ДСТУ EN ISO 9001:2018. 6.3. Чинний сертифікат на систему екологічного управління, яким підтверджується, що система екологічного управління стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданий учаснику ОС, акредитованим у відповідності до законодавства (НААУ); на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); крім того, у складі ТП учасник повинен надати звіт за результатами аудиту щодо визначення відповідності системи вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, на підставі якого учаснику надано сертифікацію щодо ДСТУ I SO 14001:2015. 6.4. Чинний сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яким підтверджується, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), виданий учаснику ОС, акредитованим у відповідності до законодавства (НААУ); на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); крім того, у складі ТП учасник повинен надати звіт за результатами аудиту щодо визначення відповідності системи вимогам ДСТУ ISO 45001:2019, на підставі якого учаснику надано сертифікацію щодо ДСТУ ISO 45001:2019. 1) Ми як потенційний учасник не маємо сертифікату на систему управління щодо протидії корупції з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, згідно ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), виданий учаснику органом з сертифікації (далі – ОС), акредитованим у відповідності до законодавства (Національним агентством з акредитації України, далі – НААУ) відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017. Ця вимога дискримінує нас, як потенційних учасників, оскільки даний сертифікат не має відношення до предмета закупівлі, не характеризує специфікацію до предмета закупівлі, не впливає на якість робіт чи послуг по закупівлі. Очікувана вартість закупівлі не перевищує 20 млн. грн, у зв’язку з чим відсутні підстави вимагати антикорупційну програму чи вказаний вище сертифікат. Більше того у замовника є пункт 47 Особливостей, згідно з яким корупційні прояви є підставою недопущення учасника до участі в процедурі закупівлі. Отже участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають зазначений сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT). Це порушує ч. 4 ст. 22 Закону, ст. 5 Закону й дискримінує учасника, не допускаючи до участі в закупівлі. ВИМАГАЄМО виключити оскаржувану вимогу із тендерної документації цілком. 2) Ми маємо чинний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); Чинний сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); Чинний сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), які видані акредитованим органом щодо будівництва доріг та автострад, підготовчих робіт на будівельному майданчику, електромонтажних робіт, спеціалізованих будівельних робіт, що цілком відповідає предмету закупівлі. Однак ми не маємо цих сертифікатів стосовно організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, що у свою чергу може бути підставою для відхилення зі сторони Замовника. Отже участь в закупівлі зможуть взяти лиш ті учасники, котрі мають відповідні сертифікати зі сферою поширення стосовно організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо. Це дискримінує нас і усуває від участі в закупівлі. Конкретизація вимог Замовником не повинна суперечити основним принципам закупівель, що передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі». ВИМАГАЄМО виключити дискримінаційні вимоги з тендерної документації про поширення сертифікатів стосовно організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо.
Відповідь: Відповідно до пункту 6 додатку 1.2 додатку 1 ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: «6.1. Чинний сертифікат на систему управління щодо протидії корупції, яким підтверджується, що система управління щодо протидії корупції стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), виданий учаснику органом з сертифікації (далі – ОС), акредитованим у відповідності до законодавства (Національним агентством з акредитації України, далі – НААУ) відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017; на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС з сертифікації систем менеджменту відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT). 6.2. Чинний сертифікат на систему управління якістю, яким підтверджується, що система управління якістю стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), виданий учаснику ОС, акредитованим у відповідності до законодавства (НААУ); на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); крім того, у складі ТП учасник повинен надати звіт за результатами аудиту щодо визначення відповідності системи вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, на підставі якого учаснику надано сертифікацію щодо ДСТУ EN ISO 9001:2018. 6.3. Чинний сертифікат на систему екологічного управління, яким підтверджується, що система екологічного управління стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданий учаснику ОС, акредитованим у відповідності до законодавства (НААУ); на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); крім того, у складі ТП учасник повинен надати звіт за результатами аудиту щодо визначення відповідності системи вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, на підставі якого учаснику надано сертифікацію щодо ДСТУ ISO 14001:2015. 6.4. Чинний сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яким підтверджується, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно надання послуг з організації будівництва (у тому числі, доріг), інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва тощо, які надаються учасником згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), виданий учаснику ОС, акредитованим у відповідності до законодавства (НААУ); на підтвердження акредитації ОС, який видав учаснику вказаний у цій вимозі сертифікат, учасник у складі ТП повинен надати в повному обсязі чинний атестат про акредитацію, виданий відповідному ОС НААУ, яким засвідчується компетентність такого ОС відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері, зокрема, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); крім того, у складі ТП учасник повинен надати звіт за результатами аудиту щодо визначення відповідності системи вимогам ДСТУ ISO 45001:2019, на підставі якого учаснику надано сертифікацію щодо ДСТУ ISO 45001:2019. Примітка: всі сертифікати, перелічені у даному пункті, повинні бути чинними на кінцеву дату подання ТП.». Замовником за даним тендером передбачено виконання робіт на соціальному інфраструктурному об’єкті, що використовується, зокрема, Вишгородською територіальною громадою. Вимога, зазначена вище, була встановлена Замовником з метою забезпечення своєчасного (у термін визначений проєктною документацією та умовами договору) та якісного виконання цієї роботи переможцем (майбутнім підрядником). Визначальними для виконання роботи, що закуповується Замовником, є системи управління (менеджменту) у сфері, зокрема, протидії корупції – з метою мінімізації ризиків корупційних дій зі сторони майбутнього підрядника та субпідрядників (у разі їх залучення). Сертифікація систем управління суб’єкта господарювання на відповідність певним нормативним документам, чинним на території України, вимагає значної підготовчої роботи, проте це свідчить, що фахівці такого суб’єкта господарювання навчені, технологічні та бізнес-процеси розроблені, процедури моніторингу функціонування такої системи управління (менеджменту) та аудиту її складових проводяться з чітко визначеною періодичністю, що відповідає вимогам чинного законодавства та нормативним документам в обраних сферах сертифікації. Усе це безпосередньо впливає на організацію, якість та строки виконання роботи, що закуповується Замовником. З огляду на воєнний стан в Україні та те, що об’єкт капітального ремонту використовуються населенням постійно, зазначена Замовником вимога є абсолютно обґрунтованою. Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині. Слід звернути увагу, що з аналогічного питання існує усталена практика органу оскарження, викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.06.2024 № 10261-р/пк-пз (у тендері UA-2024-05-13-003334-a). Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 27.09.2024 10:23
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: cd30af49d8ec44b7a93b18654e4aefd2
Дата опублікування: 25.09.2024 13:19
Опис: Добрий день! Замовником у Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що будь-який з працівників учасника, який обіймає будь-яку посаду, з переліку обов’язкових ключових посад, повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем управління якістю» згідно з вимогами ДСТУ ISO 19011:2019 та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), яким підтверджується, що дана особа склала іспит та може виконувати функції аудитора, а також повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем управління якістю» згідно з вимогами ДСТУ ISO 19011:2019 та ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), яким підтверджується, що дана особа склала іспит та може виконувати функції аудитора, а також повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно з вимогами ISO 19011:2018 та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); зазначені сертифікати повинні міститись у складі ТП учасника. Враховуючи той факт, що Замовником визначено, «до переліку обов’язкових ключових посад працівників по предмету закупівлі відносяться:- головний інженер або виконавець робіт;- інженер-проектувальник.», вищезазначена вимога є дискримінаційною та такою, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, оскільки у закупівлі зможуть прийняти тільки ті учасники які мають, зазначені у тендерній документації, сертифікати внутрішнього, аудитора видані на головного інженера, виконавця робіт або інженера-проектувальника. Просимо прибрати дискримінаційні вимоги з тендерної документації та зазначити, що будь-який з працівників учасника, який обіймає будь-яку посаду, повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем управління якістю» згідно з вимогами ДСТУ ISO 19011:2019 та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), яким підтверджується, що дана особа склала іспит та може виконувати функції аудитора, а також повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем управління якістю» згідно з вимогами ДСТУ ISO 19011:2019 та ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), яким підтверджується, що дана особа склала іспит та може виконувати функції аудитора, а також повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно з вимогами ISO 19011:2018 та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); зазначені сертифікати повинні міститись у складі ТП учасника.
Відповідь: Відповідно до пункту 1.2.2 розділу 1.2 додатку 1.1 додатку 1 ТД: «Слід звернути увагу, що будь-який з працівників учасника, який обіймає будь-яку посаду, з переліку обов’язкових ключових посад, повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем управління якістю» згідно з вимогами ДСТУ ISO 19011:2019 та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), яким підтверджується, що дана особа склала іспит та може виконувати функції аудитора, а також повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем управління якістю» згідно з вимогами ДСТУ ISO 19011:2019 та ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), яким підтверджується, що дана особа склала іспит та може виконувати функції аудитора, а також повинен мати чинний сертифікат внутрішнього аудитора, виданий такому працівнику на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно з вимогами ISO 19011:2018 та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); зазначені сертифікати повинні міститись у складі ТП учасника». Таким чином, Замовником передбачено, що відповідні вищевказані сертифікати на внутрішнього аудитора можуть надаватись будь-якому з працівників учасника, які обіймають будь-яку посаду, серед тих працівників, які залучені до виконання робіт за вказаним тендером (з відповідною роллю у підприємстві учасника). Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 27.09.2024 10:21