• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Бензин А-95 (талони) відповідний код 09132000-3)

Торги не відбулися

16 845.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 84.22 UAH
Період уточнення: 13.09.2024 11:52 - 18.09.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги - радіус розташування АЗС

Номер: 2f243d73cb164e0baa9888e33af732b4
Дата опублікування: 16.09.2024 10:01
Опис: Замовником у Тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, що призвело до порушення норм законодавства. Товариство вважає, що дискримінаційними (по відношенню до себе) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є нижченаведені умови Тендерної документації, у зв’язку з цим, звертається з вимогою про їх усунення. Вважаємо вимогу щодо АЗС в радіусі 5 кілометрів від Замовника , що передбачена в Технічній специфікації п.4. Розташування АЗС має відповідати наступним вимогам: Вінницька обл., в радіусі 5 км від смт Стрижавка.Відповідно до відкритих джерел, відповідність АЗС таким критеріям наявна лише в 1-2 учасника ринку. Таким чином, інші потенційні учасники не зможуть взяти учать в закупівлі та надати свої пропозиції, що призведе до порушення економічної конкуренції та обмеження кола учасників. Встановлення такого бар’єру як радіус АЗС може свідчити лише про застосування непрозорого підходу під час формування умов Тендерної документації, що дозволить «відсіяти» інших потенційних учасників та обрати переможцем учасника під якого було заздалегідь прораховано відповідні кваліфікаційні критерії. Антимонопольний комітет України в своїх рекомендаціях № 17-к від 09.04.2020 року «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» в п.п. 32-33 зазначив, що: «Замовники визначають у тендерній документації вимоги щодо відстані розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, наприклад, не більше 7 км, або не більше 1 км тощо без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085). Як встановлено під час розгляду скарг, зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель. Зважаючи на специфіку діяльності Замовника було б більш логічно та економічно вигідно змінити дискримінаційні пункти тендерної документації та: - наявність АЗС в межах 10 км радіусу від бази Замовника. Внесення вищезазначених змін до Тендерної документації, жодним чином не вплине на кінцевий результат закупівлі, а лише дозволить створити конкурентні умови для Учасника та інших постачальників з метою отримання Замовником найнижчої ціни та якісних товарів. Ринок нафтопродуктів, які постачаються через АЗС, є стабільним в частині постійних учасників і мереж АЗС, які ними пропонуються, що зумовлено обов’язковим державним ліцензування діяльності з роздрібних продажів пального через АЗС, і якщо Замовник вважає, що встановивши вимоги у Тендерній документації, які обмежують коло учасників лише однією-двома мережами АЗС, він забезпечить безперебійну поставку палива за найнижчою ціною, то це не так. Саме через заздалегідь відому інформацію про мережу АЗС, яка потенційно зможе задовільнити вимоги Тендерної документації в чинній редакції, буде порушена економічна конкуренція і ціни закупівлі можуть бути значно завищені. При цьому Замовник отримає ту саму якість, яку б отримав, якщо б не звужував коло учасників вищевказаними умовами Тендерної документації. Шляхом внесення змін до Тендерної документації Замовник лише розширить коло учасників, що посилить конкуренцію та, відповідно, надасть можливість визначити найбільш економічно вигідну пропозицію. У зв’язку з цим, просимо внести наступні зміни в Тендерну документацію з метою усунення дискримінації учасників та можливості досягнення максимальної економії від проведення закупівлі, а саме: - Збільшити радіус розташування АЗС хоча б до 10 км. від адреси замовника Також повідомляємо про свій намір звернутись за захистом наших прав та законних інтересів до Колегії АМКУ, у разі ігнорування та/або незадоволення цієї вимоги, а також повідомлення ДАСУ про вищевказані порушення законодавства.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за звернення! Повідомляємо, що вимога у Технічній документації п.4. «Розташування АЗС має відповідати наступним вимогам: Вінницька обл., в радіусі 5 км від смт Стрижавка.», обумовлена економічними чинниками, а саме витратами на дорогу до АЗС транспортом Державної установи «Стрижавська виправна колонія (№81)». При збільшенні радіусу до 10 км, затрати на дорогу до АЗС збільшать витрати бюджетних коштів. Також, зауважимо, що згідно відкритих джерел, під умови Тендерної документації за критерієм: «в радіусі 5 км від смт Стрижавка», відповідає 5 учасників ринку, що не призводить до порушень економічної конкуренції.
Дата відповіді: 17.09.2024 09:21