-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливна деревина
Торги не відбулися
570 706.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 853.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 853.53 UAH
Період уточнення:
09.09.2024 16:56 - 20.09.2024 00:00
Відповідь надана
ISO 9001, 14001
Номер:
4f8d6070ca95430ea0b28d65885dba95
Дата опублікування:
10.09.2024 12:48
Опис:
Шановний замовнику. Згідно Додатку 3 до тендерної документації вимагається надання учасником у складі їх тендерної пропозиції сканований оригінал сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ EN ISO:9001:2018, сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) які видані на ім'я Учасника. Сертифікати надаються разом зі звітом сертифікаційного аудиту, виданий на ім'я Учасника. Наша організація, яка планує участь у цій закупівлі, за короткий термін не має можливості оформити вищезгадані сертифікати. Вимагаючи надання у складі пропозиції Сертифікатів та звітів сертифіційного аудиту саме на Учасника закупівлі - є дискримінація по відношенню до нас. Проте організація, яка постачає нам паливну деревину (предмет закупівлі) має такі сертифікати. Просимо вас виправити дискримінаційні вимоги до тендерної документації, доповнивши фразою "Надання Сертифікатів ISO та звіти сертифікаційного аудиту на ім'я учасника або його постачальника". В іншому випадку будемо вимушені подати Скаргу в АМКУ. Подібне рішення АМКУ є по процедурі UA-2024-07-24-007748-a
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику.
Уповноваженою особою Балтського ліцею № 3 Балтської міської ради Одеської області розглянуто Ваше звернення. Щодо його розгляду повідомляємо наступне.
1. Щодо необхідності встановлення вимоги про надання сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ EN ISO:9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та сертифікату на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (надалі по тексту разом іменуються Сертифікати).
Частиною 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (із змінами) (надалі по тексту Закон 922) передбачено, що Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.
Частина 3 статті 23 Закону 922 встановлює, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, У ТОМУ ЧИСЛІ ЕКОЛОГІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК.
Керуючись частинами 1 та 3 статті 23 Закону 922, Замовником встановлено у Додатку 3 до Тендерної документації якісні та екологічні характеристики та вимоги, зокрема :
1. Якість товару має відповідати вимогам санітарного, екологічного законодавства.
2. На запропонований товар під час його транспортування, виробництва, тощо повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля, передбачені законодавством України, в т.ч. Законом України «Про охорону навколишнього середовища», іншими нормативно-правовими актами».
Частина 3 статті 23 Закону 922 також вказує, що У РАЗІ ЯКЩО ВИЧЕРПНИЙ ОПИС ХАРАКТЕРИСТИК СКЛАСТИ НЕМОЖЛИВО, ТЕХНІЧНІ СПЕЦИФІКАЦІЇ МОЖУТЬ МІСТИТИ ПОСИЛАННЯ на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або НАЦІОНАЛЬНИМИ СТАНДАРТАМИ, нормами та правилами.
Предметом даної Закупівлі є паливна деревина. Замовник є освітнім закладом, та не є спеціалістом/експертом в напрямку паливної деревини, а отже, не може чітко визначити вичерпний опис якісних та екологічних характеристик, в тому числі заходів із захисту довкілля, які повинні застосовуватися Учасниками підчас транспортування, виробництва, тощо паливної деревини. На підставі зазначеного факту, та керуючись абзацом 2 частини 3 статі 23 Закону 922, ЗАМОВНИКОМ ПРИЙНЯТО РІШЕННЯ ВСТАНОВИТИ У ТЕХНІЧНІЙ СПЕЦИФІКАЦІЇ ПОСИЛАННЯ НА ДЕРЖАВНІ СТАНДАРТИ України:
1. ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT (надалі по тексту Державний стандарт), який затверджений Наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») за № 454 від 30.11.2018 року «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів».
2. ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (надалі по тексту Державний стандарт), який затверджений Наказом Науково-дослідного інституту метрології вимірювальних і управляючих систем (ДП «НДІ «Система») за № 203 від 21.12.2015 року «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України».
Дане рішення прийнято з огляду на те, що Учасник, який пройшов сертифікацію за такими Державними стандартами та керуючись ним може:
- визначити якісні та екологічні аспекти своєї господарської діяльності в напрямку виробництва, зберігання, постачання тощо, щодо свого товару (у випадку даної Закупівлі щодо паливної деревини);
- визначити вичерпний перелік нормативно-правових актів, які регулюють якість та захист довкілля під час виробництва, зберігання, постачання тощо паливної деревини;
- як суб’єкт господарювання який спеціалізується на паливній деревині, може чітко визначити вичерпний опис якісних вимог та заходів із захисту довкілля для паливної деревини, на основі чого розробити та впровадити необхідні дії спрямовані на покращення якості паливної деревини та захисту довкілля і запобігання його забруднення;
- здійснювати постійний контроль за дотриманням необхідних заходів які покращують якість паливної деревини та захист довкілля;
- поліпшувати, за необхідності, або розробляти та впроваджувати нові заходи з покращення якості та захисту довкілля, знову ж таки, опираючись на досвід роботи у сфері паливної деревини.
2. Щодо Вашого твердження про те, що вимога є дискримінаційною.
Вами не доведено дискримінаційність даної вимоги - Замовник ретельно ознайомився з Вашим зверненням, та не побачив в ньому жодного підтвердження, що Ви дійсно не маєте можливість надати Сертифікати до кінцевого строку подання пропозицій. Крім цього, Вами не надано посилання на чинне законодавство України, яке порушив Замовник, встановлюючи дану вимогу про надання Сертифікатів.
3. Щодо Вашого прохання змінити вимогу про надання сертифікатів учасником або його постачальником.
На думку Замовника, сертифікат повинен надавати саме Учасник, з яким у разі перемоги, буде укладено договір та який буде здійснювати постачання деревини паливної. У разі порушення вимог щодо якості та/або екологічного законодавства при постачанні паливної деревини, всі претензії /зауваження від Замовника а також відповідальність буде приймати/нести саме Учасник-переможець, а не постачальник Учасника-переможця.
Крім цього, надання Сертфиікатів третьої сторони у складі пропозиції, не гарантує, що в подальшому Учасник-переможець буде купувати паливну деревину саме у цієї третьої сторони.
Додатково звертаємо Вашу увагу, що вимога про надання сертифікату не може обмежити Вашу можливість прийняти участь у закупівлі, адже Ви можете скористуватися частиною 6 статті 23 Закону 922 .
Враховуючи вищевикладене, Замовник не вбачає необхідності виправлення Тендерної документації.
Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
11.09.2024 16:42