-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кондиціонер
Торги не відбулися
164 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 823.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 823.00 UAH
Період уточнення:
09.09.2024 10:30 - 15.09.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні умови
Номер:
433df824b4fd4432a120d99cf6770cf9
Дата опублікування:
11.09.2024 12:38
Опис:
Шановний замовник
Нами було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Технічними вимогами на кондиціонер складені під конкретну модель, що суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так в додатку 2 тендреної документації вказана вимога надати Лист-авторизацію на участь в торгах від ВИРОБНИКА. В більшості випадків виробником кондиціонерів є китайскі компанії, які не мають офіційних представництв в Україні, також інженерні компанії та торгівельні компанії, які реалізують те чи інше обладнання не мають прямого контакту з виробником, що унеможливлює отримання авторизаційоного листа та є дискримінацією інших учасників.
Просимо внести зміни в тендерній документації, а саме шляхом додавання формулювання "надати Лист-авторизацію на участь в торгах від ВИРОБНИКА або імпортера обладнання на територію України"
По-перше просимо внести зміни в показники ваги в технічній частині, а саме, додати формулювання "Вага внутрішнього блоку – не меньше 25 кг, зовнішнього блоку – не меньше 81 кг.". З тієї причини, що більша вага зовнішнього і внутрішнього блоку непрямо свідчить про те, що кондиціонер має більшу площу теплообмінника, більший компресор, більшу кількість холодоагенту, що в свою чергу позитивно впливає на показники ефективності роботи.
По-друге просимо внести зміни в показники розміру блоків, а саме, додати формулювання "Розмір (ВхШхГ) внутрішній блок – більше або равно 290x890x890 мм., зовнішній блок – більше або равно 820x1020x427 мм." З тієї причини, що зазначення точого розміру явно порушує право приймати участь в закупівлі у інших учасників і свідчить про те, що технічне завдання писалось під конкретне обладнання. Залежачи від виробника обладнання розміри можуть відрізнятись, що може також позитивно впливати на показники ефективності роботи.
Також просимо вилучити з тендерної документації вимогу про складання акту огляду, наступне формулювання (для оцінки об’єму послуг, із здійснення монтажу та встановлення обладнання передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду місця встановлення обладнання. Витрати на відвідування місця встановлення обладнання Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою, про що Учасником надається гарантійний лист. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований після дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.).
Беручи участь в тендерній закупівлі учасник розуміє свою відповідальність та шляхом укладання договору зобов'язується виконати роботи в терміни та якісно беручи на себе всі ризики, які можуть виникнути в процесі роботи. Вважаємо, що данний пункт включено до тендерної документації з метою не допущення до участі учасників ринку з інших регіонів і є дискримінаційним фактором
Дякуємо за розуміння
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Ми розглянули Ваше звернення. Для дотримання частини третьої статті 5 Закону, де вказано, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та частини 4 статті 22 Закону де передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників нами прийнято наступні рішення:
1. Ви зауважуєте «в додатку 2 тендреної документації вказана вимога надати Лист-авторизацію на участь в торгах від ВИРОБНИКА. В більшості випадків виробником кондиціонерів є китайскі компанії, які не мають офіційних представництв в Україні, також інженерні компанії та торгівельні компанії, які реалізують те чи інше обладнання не мають прямого контакту з виробником, що унеможливлює отримання авторизаційоного листа та є дискримінацією інших учасників. Просимо внести зміни в тендерній документації, а саме шляхом додавання формулювання "надати Лист-авторизацію на участь в торгах від ВИРОБНИКА або імпортера обладнання на територію України"»
Прийнято рішення змінити формулювання і викласти вимоги в новій редакції «надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного дистриб’ютора (представника) виробника в Україні».
2. Ви просите «внести зміни в показники ваги в технічній частині, а саме, додати формулювання "Вага внутрішнього блоку – не меньше 25 кг, зовнішнього блоку – не меньше 81 кг.". З тієї причини, що більша вага зовнішнього і внутрішнього блоку непрямо свідчить про те, що кондиціонер має більшу площу теплообмінника, більший компресор, більшу кількість холодоагенту, що в свою чергу позитивно впливає на показники ефективності роботи. По-друге просимо внести зміни в показники розміру блоків, а саме, додати формулювання "Розмір (ВхШхГ) внутрішній блок – більше або равно 290x890x890 мм., зовнішній блок – більше або равно 820x1020x427 мм." З тієї причини, що зазначення точого розміру явно порушує право приймати участь в закупівлі у інших учасників і свідчить про те, що технічне завдання писалось під конкретне обладнання. Залежачи від виробника обладнання розміри можуть відрізнятись, що може також позитивно впливати на показники ефективності роботи.»
На Ваше звернення повідомляємо наступне: п.3 ч.2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022р. (зі змінами) передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та кісні характеристики.
Технічні вимоги до предмету закупівлі та марки та/або моделі та/або модифікація обладнання тощо підбиралися та складалися виходячи з існуючих потреб та умов приміщень в яких буде використовуватись обладнання, таким чином марки та/або моделі та/або модифікація обладнання тощо, технічні параметри та габаритні розміри були визначені у відповідності до виробничих потреб замовника. Тому, для максимальної економії та ефективності замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного виду товару. Посилання замовником в найменуванні та/або технічних характеристиках на виробників (у разі наявності), торговельну марку (у разі наявності) або тип (у разі наявності) тощо – обумовлено, в тому числі, і наданням учасникам загального уявлення про технічні характеристики чи складові товару.
Примітка: всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом „або еквівалент”.
Відповідальними працівниками було розроблено та затверджено документ - Технічна специфікація (Додаток 2), що має детальний опис товару для відповідного приміщення з відповідними розмірами, тому зміна розмірів та ваги буде ускладнювати або й взагалі унеможливить встановлення кондиціонера. Крім того, тендерна документація передбачає можливість надання еквіваленту товару, який не гірше за показники товару, що передбачений технічним завданням Замовника.
Виходячи з вищенаведеного, повідомляємо Вам, що тендерна документація Замовника складена з додержанням вимог ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" з урахуванням Постанови КМУ "1178 від 12.10.2022р. (зі змінами).
3. Ви просите «вилучити з тендерної документації вимогу про складання акту огляду, наступне формулювання (для оцінки об’єму послуг, із здійснення монтажу та встановлення обладнання передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду місця встановлення обладнання. Витрати на відвідування місця встановлення обладнання Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою, про що Учасником надається гарантійний лист. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований після дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.). Беручи участь в тендерній закупівлі учасник розуміє свою відповідальність та шляхом укладання договору зобов'язується виконати роботи в терміни та якісно беручи на себе всі ризики, які можуть виникнути в процесі роботи. Вважаємо, що данний пункт включено до тендерної документації з метою не допущення до участі учасників ринку з інших регіонів і є дискримінаційним фактором.»
Прийняте рішення для збільшення конкуренції та усунення дискримінації Учасників вилучити дану вимогу з тендерної документації.
Усі затверджені зміни будуть внесені в тендерну документацію і викладені на площадці.
Дякуємо за розуміння.
Дата відповіді:
12.09.2024 15:05