• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі ДНЗ «Веселка» для тимчасово розміщення ВПО по вул. Шевченка, 9а у с. Муроване Львівського району Львівської області. Коригування»

Завершена

13 432 885.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 67 164.42 UAH
Період уточнення: 06.09.2024 14:19 - 18.09.2024 00:00
Відповідь надана

щодо внесення змін

Номер: e86d5331c522421796cbf027dda6c886
Дата опублікування: 16.09.2024 12:11
Опис: Шановний замовник! Ми бажаємо взяти участь у даній процедурі закупівлі, проте через окремі положення тендерної документації дискримінаційного характеру позбавлені такої можливості. Зокрема, підготовленою вами тендерною документацією передбачено вимогу до учасників надати: «Скановану копію аналогічного договору (не менше одного), який повністю виконаний, що підтверджує досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), інформацію щодо якого вказано у довідці про виконання аналогічних договорів згідно Таблиці Г. Аналогічним договором є договір предметом закупівлі якого є роботи з капітального ремонту фасаду будівлі. Вартість поданого аналогічного договору повинна становити не менше як 80% від очікуваної вартості предмета закупівлі». За таких умов, зважаючи, що очікувана вартість закупівлі 13 432 885,20 грн, тобто сума аналогічного договору наданого учасниками має бути не меншою аніж 10 746 308, 20 грн. Через встановлену в такий спосіб вимогу наше підприємство, маючи значний досвід виконання аналогічних замовлень, позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі. Водночас, ми переконані, що відсутність у нас такого договору не може бути тим критерієм, що свідчить про неможливість виконання замовлення, що є предметом закупівлі. Питання щодо встановлених обмежень в частині граничної суми договорів, які замовник готовий приймати як аналогічні неодноразово було предметом розгляду органу оскарження і кожного разу орган оскарження приймав рішення, що «замовник не обґрунтував необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції». Як приклад, можемо навести Рішення №14297-р/пк-пз від 26.08.2024. Сума договору жодним чином не може бути тією ознакою, яка свідчить про аналогічність договору. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вище викладене, просимо вас усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме прибрати вимоги, що Аналогічним договором є договір предметом закупівлі якого є роботи з капітального ремонту фасаду будівлі, вартість яких повинна становити не менше як 80% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо Вам за звернення, Замовником торгів будуть внесені відповідні зміни в тендерну документацію.
Дата відповіді: 16.09.2024 17:32
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: af03e81523fe42abb58d9b951f89c220
Дата опублікування: 11.09.2024 16:29
Опис: Шановний Замовник! У Додатку №1 в пункті 2 Розділу 4 Тендерної документації міститься вимога: Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися даний капітальний ремонт, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника. Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Встановлюючи відповідні вимоги, ви порушуєте право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт завірений керівником Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення дискримінаційної вимоги щодо надання Акту обстеження об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до учасників та інших суб'єктів господарювання. Ознайомитись з видами та об’ємами робіт учасник може з Технічної специфікації, що надається у складі Документації (Додаток №1) та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Обстеження об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та завіренням представником Замовника. Ваші дії щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення вимоги, щодо надання учасником Акту з результатами обстеження об’єкта, завіреного представником Замовника в період звернення за роз’ясненнями, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Прохання Замовнику виправити виявлені дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до частини 1 статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Ч. 2 ст. 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації, зокрема у п. 3 зазначено, у тендерній документації зазначаються такі відомості, окрім іншого, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Ч. 3 статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, згідно ч. 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи відсутність будь-яких заборон в чинному законодавстві, Замовником була встановлена дана вимога про те, що Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Необхідно зазначити, що вимога щодо попереднього огляду об’єкта спрямована на те, щоб потенційні Учасники в першу чергу мали змогу в реальному часі на місці оглянути об’єкт, на якому будуть здійснюватися відповідні роботи, і мати можливість максимально точно скласти свою тендерну пропозицію (договірну ціну) і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципам максимальної економії та ефективності. Таким чином, Замовник торгів не вбачає необхідності у внесенні зазначених Вами змін.
Дата відповіді: 12.09.2024 11:44
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 89c6d24d596f45acbc9a4506d0fc11d5
Дата опублікування: 11.09.2024 16:26
Опис: Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» малими є підприємства, які не відповідають критеріям для мікропідприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв: балансова вартість активів - до 4 мільйонів євро включно; чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 8 мільйонів євро включно; середня кількість працівників - до 50 осіб включно. Згідно розділу 1 п. 4 Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність» №39 від 25 лютого 2000 року форми Фінансової звітності малого підприємства та Фінансової звітності мікропідприємства наведені відповідно в додатках 1, 2 до цього Національного положення (стандарту). Форми Фінансової звітності малого підприємства містяться в Додатку 1 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», що передбачає подачу форми №1 та №2 фінансової звітності. Отже, виходячи з вищенаведеного та керуючись чинним законодавством України мале підприємство не зобов’язане подавати фінансову звітність форми №3 Звіт про рух грошових коштів. Однак, вимогами тендерної документації щодо публічної закупівлі передбачено, що фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, яка підтверджується фінансовою звітністю: 1.4.1. Для юридичних осіб:- сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за останній звітний період;- сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за останній звітний період;- сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за останній звітний період. У випадку якщо учасник є малим підприємством, то вимога щодо відповідності критерію фінансової спроможності згідно до звіту про рух грошових коштів суперечить чинному законодавству України. Також, вважаємо, що Замовник не беручи до уваги фінансову звітність за період дії військового стану встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації, оскільки підприємницька діяльність під час дії військового стану не припинялася, а отже має враховуватись під час оцінки відповідності критерію «Наявність фінансової спроможності». Прохання Замовнику виправити виявлені дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Згідно п. 10.2 Розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації: Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відтак, у випадку, якщо учасник є малим підприємством, звіт про рух грошових коштів не подається в складі тендерної пропозиції (в такому разі Учасник надає лист-пояснення щодо неподання відповідного документу, що вимагався тендерною документацією, в складі тендерної пропозиції).
Дата відповіді: 12.09.2024 11:40