• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Бензин А-95, дизельне паливо» (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)

Категорія Замовника: Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178. Місцезнаходження замовника: 23100, м. Жмеринка, вул. Київська, 288. Єдиним критерієм оцінки є ціна (питома вага критерію – 100 %). Термін поставки до 31.12.2024 , місце поставки- КНП " Жмеринська ЦРЛ", вул. КИЇВСЬКА, 288, Україна, Вінницька обл., м. Жмеринка, 23100. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА_ДОКУМЕНТАЦІЯ-бензин та дизельне пальне", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Найменування та технічні характеристики товару зазначено в Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі ) та по тексту оголошення

Завершена

431 226.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 156.13 UAH
Період уточнення: 30.08.2024 15:27 - 05.09.2024 00:00
Відповідь надана

Радіус АЗС

Номер: 90f21dd91c6b442b917ddb9189006cba
Дата опублікування: 30.08.2024 16:20
Опис: Замовником у Тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, що призвело до порушення норм законодавства. Товариство вважає, що дискримінаційними (по відношенню до себе та інших учасників) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є нижченаведені умови Тендерної документації, у зв’язку з цим, звертається з вимогою про їх усунення. Вважаємо вимогу щодо АЗС в радіусі 3 кілометрів від бази Замовника, що передбачена тендерною документацією. Встановлення такого бар’єру як АЗС в радіусі 3 км. може свідчити лише про застосування непрозорого підходу під час формування умов Тендерної документації, що дозволить «відсіяти» інших потенційних учасників та обрати переможцем учасника під якого було заздалегідь прораховано відповідні кваліфікаційні критерії. Антимонопольний комітет України в своїх рекомендаціях № 17-к від 09.04.2020 року «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» в п.п. 32-33 зазначив, що: «Замовники визначають у тендерній документації вимоги щодо відстані розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, наприклад, не більше 7 км, або не більше 1 км тощо без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085). Як встановлено під час розгляду скарг, зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель. Зважаючи на специфіку діяльності Замовника було б більш логічно та економічно вигідно змінити дискримінаційні пункти тендерної документації та: - наявність АЗС в межах 10 км радіусу від бази Замовника,Внесення вищезазначених змін до Тендерної документації, жодним чином не вплине на кінцевий результат закупівлі, а лише дозволить створити конкурентні умови для Учасника та інших постачальників з метою отримання Замовником найнижчої ціни та якісних товарів. Ринок нафтопродуктів, які постачаються через АЗС, є стабільним в частині постійних учасників і мереж АЗС, які ними пропонуються, що зумовлено обов’язковим державним ліцензування діяльності з роздрібних продажів пального через АЗС, і якщо Замовник вважає, що встановивши вимоги у Тендерній документації, які обмежують коло учасників лише однією-двома мережами АЗС, він забезпечить безперебійну поставку палива за найнижчою ціною, то це не так. Саме через заздалегідь відому інформацію про мережу АЗС, яка потенційно зможе задовільнити вимоги Тендерної документації в чинній редакції, буде порушена економічна конкуренція і ціни закупівлі можуть бути значно завищені. При цьому Замовник отримає ту саму якість, яку б отримав, якщо б не звужував коло учасників вищевказаними умовами Тендерної документації. Шляхом внесення змін до Тендерної документації Замовник лише розширить коло учасників, що посилить конкуренцію та, відповідно, надасть можливість визначити найбільш економічно вигідну пропозицію. У зв’язку з цим, просимо внести наступні зміни в Тендерну документацію з метою усунення дискримінації учасників та можливості досягнення максимальної економії від проведення закупівлі, а саме: - Збільшити радіус розташування АЗС до 10 км. від адреси замовника Також повідомляємо про свій намір звернутись за захистом наших прав та законних інтересів до Колегії АМКУ, у разі ігнорування та/або незадоволення цієї вимоги, а також повідомлення ДАСУ про вищевказані порушення законодавства.
Відповідь: Відповідь Відповідно до п. 1.7 Додатку №1 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі» Замовником вимагається наступне: місце поставки товару - АЗС (Автозаправна станція) учасника-переможця в межах м. Жмеринка. в радіусі не більше 3 км від Замовника. Дана вимога встановлена з метою забезпечення економії паливно-мастильних матеріалів та недопущення нераціональних витрат, а також швидкого виконання покладених на Замовника завдань. Вище зазначена вимога не порушує принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону «Про публічні закупівлі» (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, адже в радіусі не більше 3 км від Замовника розташовані п’ять автозаправок : 1)вул. Київська- на відстані 1,0 км від Замовника; 2)вул. Київська –на відстані 1,5 км від Замовника; 3)вул. Асмолова – на відстані 1,8 км від Замовника; 4)вул. Асмолова –на відстані 2,2 км від Замовника; 5)вул. Київська –на відстані 2,6 км від Замовника. КНП «Жмеринська ЦРЛ» не має можливості зберігання палива, тому заправка транспортних засобів здійснюється щоденно. Отож, якщо АЗС будуть розташовані поза межами вказаної відстані для заправки транспортних засобів необхідно буде витрачати додаткові ресурси, що призведе до зайвої витрати пального та робочого часу працівників. З огляду на вказане, вимога щодо розташування АЗС в межах м. Жмеринка. в радіусі не більше 3 км від Замовника є цілком виправданою, враховуючи, що кількість АЗС у вказаному радіусі становить п’ять автозаправок , при цьому Учасники мають можливість залучати як власні, так і партнерські АЗС. Тому, Замовник вважає за необхідне залишити вимоги ТД без змін.
Дата відповіді: 02.09.2024 14:17