-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект апаратури для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу, а саме обладнання для оновлення аудіо тракту (цифровий аудіо мікшер з додатковим обладнанням для відтворення аудіоматеріалів та прямого мовлення) та обладнання для системи медіаменеджменту Stratus (для роботи з архівними та записними відеоматеріалами)
Завершена
12 266 741.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 122 667.41 UAH
мін. крок: 1% або 122 667.41 UAH
Період уточнення:
27.08.2024 15:20 - 01.09.2024 00:00
Відповідь надана
Поділ закупівлі на лоти
Номер:
9d49f34ea11645d79c5a3711d2e1067e
Дата опублікування:
30.08.2024 20:05
Опис:
Шановний замовнику, відповідно до вимог тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2024-08-27-008676-a здійснюється закупівля двох різних типів обладнання, зокрема: (1) обладнання для оновлення аудіо тракту (цифровий аудіо мікшер з додатковим обладнанням для відтворення аудіоматеріалів та прямого мовлення) та (2) обладнання для системи медіаменеджменту Stratus (для роботи з архівними та записними відеоматеріалами).
Це два різні типи обладнання, що ніяким чином між собою, не інтегруються, не стикуються і не працюють разом.
У цих двох типів обладнання різні виробники і вони можуть бути запропоновані різними учасниками. Поділ цієї процедури закупівлі на лоти дозволить прийняти в ній участь більшому колу учасників, що в свою чергу сприятиме добросовісній конкуренції, економії та ефективності витрачання бюджетних коштів.
Враховуючи різне обладнання в закупівлі, керуючись принципами добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, встановленими в пп. 1, 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою уникнення обмеження конкуренції, розширення кола потенційних учасників, забезпечення економії бюджетних коштів та закупівлі якісного товару, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та розділити цю процедуру закупівлі на декілька лотів. Дякуємо."
Відповідь:
Шановний учасник, Комунальне підприємство Київської міської ради «Телекомпанія «Київ», ознайомившись з вашим звернення щодо розділення предмета закупівлі на декілька лотів не вбачає підстав для його задоволення з огляду на наступне.
27 серпня 2024 року КП КМР «Телекомпанія «Київ» оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на придбання товарів: комплект апаратури для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу, а саме обладнання для оновлення аудіо тракту (цифровий аудіо мікшер з додатковим обладнанням для відтворення аудіоматеріалів та прямого мовлення) та обладнання для системи медіаменеджменту Stratus (для роботи з архівними та записними відеоматеріалами), код товару за ДК 021:2015:32330000-5: Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-27-008676-a (надалі – закупівля).
30 серпня 2024 року о 20:05 Учасником було розміщено звернення, суть якого полягає у вимозі розділити предмет закупівлі на лоти з огляду на те, що, на думку Учасника «відповідно до вимог тендерної документації у процедурі закупівлі …здійснюється закупівля двох різних типів обладнання… Це два різні типи обладнання, що ніяким чином між собою, не інтегруються, не стикуються і не працюють разом. У цих двох типів обладнання різні виробники і вони можуть бути запропоновані різними учасниками. Поділ цієї процедури закупівлі на лоти дозволить прийняти в ній участь більшому колу учасників, що в свою чергу сприятиме добросовісній конкуренції, економії та ефективності витрачання бюджетних коштів.»
Замовник ознайомився з доводами учасника, проте не погоджується із зробленими останнім висновками.
На погляд Замовника а ні в тендерній документації, а ні в технічному завданні не вбачається обставин, які обмежують конкуренцію та/або унеможливлюють/перешкоджають взяти участь учасникам у процедурі закупівлі через встановлені Замовником у тендерній документації (далі – ТД) вимоги щодо закупівлі товарів, які належать до однієї групи визначеної за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, що відповідає чинному законодавству, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) та Порядку визначення предмету закупівлі (далі – Порядок), а також не вбачається жодних обставин, які б призвели до порушення прав чи законних інтересів з огляду на наступне.
Замовником було оголошено процедуру закупівлі на придбання комплекту товару. Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому. Подання тендерних пропозицій на частину обсягу закупівлі не передбачено ТД.
Першочергово варто звернути увагу, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли замовник зобов'язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі та критерії такого поділу.
Згідно з п.22 ч.1 ст.1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону. Відповідно до п. 3 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з п.п. 21 і 34 ч.1 ст.1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно з п.5 Порядку Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
З наведених норм прямо визначено право, а не обов'язок замовника ділити предмет закупівлі на частини (лоти), а альтернатива вибору визначення чи не визначення частин предмета закупівлі залишається за замовником. Відповідно Замовником дотримано вимоги встановлені законодавством в частині визначення предмету закупівлі, а вимога щодо здійснення такого поділу порушує права та законні інтереси замовника, які прямо передбачені Законом.
Визначення у закупівлі UA-2024-08-27-008676-a товарів без поділу на лоти є цілком раціональним та відповідає принципу Закону, визначеному п.2 ч.1 ст.5, - принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. Адже, зокрема, за принципом пропорційності оголошена закупівля має бути спрямована на забезпечення у правовому регулюванні розумного балансу приватних і публічних інтересів, що дозволяє досягти розумного співвідношення між цілями впливу та засобами їх досягнення.
Відтак, Замовником співрозмірно досягнуто розумного співвідношення при визначенні предмету закупівлі, що дає можливість ефективно здійснити закупівлю та досягнути при цьому максимальної економії. Закупівля цілісним предметом, на погляд Замовника, позитивно вплине на виконання договору про закупівлю з огляду на наступне:
Предметом закупівлі є комплект обладнання, необхідний для модернізації апаратури загального блоку АСБ, яке працює фактично 24 години на добу. Відповідно однією з основних задач даної закупівлі є не придбання окремих частини обладнання за різними лотами та/або закупівлями, а пошук за допомогою процедури закупівлі учасника, який за найменшою ціною зможе поставити комплект обладнання, запланований для придбання Замовником в 2024 році, з наступною його інсталяцією та інтеграцією з існуючим технологічним обладнанням та системами Замовника, комутацією його в єдиний комплекс та забезпечення робочого режиму обладнання в умовах безперебійної роботи Підприємства, повним збереженням всіх метаданих у системі медіаменеджменту, а також забезпеченням гарантійного обслуговування на умовах, визначених тендерною документацією. Окремо зауважимо, що умовами тендерної документації чітко встановлена умова оплати договору не лише після поставки необхідного обладнання, а виключно після одночасного надання послуг з його інсталяції та комутації.
З урахуванням регулярних відключень енергопостачання, повітряних тривог, пошкоджень об‘єктів критичної інфраструктури, що, нажаль, нерідко призводить в тому числі до проблем з етером та технічним оснащенням телекомпанії, залучення кількох підрядників для виконання робіт, передбачених технічним завданням, може призвести до додаткових проблем у виробничому процесі, адже запланована модернізація відбуватиметься фактично під час прямих етерів. Замовник працює в режимі 24/7/365. Враховуючи викладене, з метою мінімізації можливих технічних проблем, а також беручи до уваги необхідність дотримання ліцензійних умов, найбільш виваженим та раціональним рішенням було об‘єднання закупівлі в одну закупівлю без поділу її на лоти та допуск в подальшому на територію підприємства, що визнано критично важливим, одного підрядника, який не лише зможе поставити передбачене закупівлею обладнання, а й візьме на себе обов‘язок з його встановлення та комутації в умовах працюючого підприємства та в подальшому відповідні гарантійні зобов‘язання.
Такий алгоритм роботи також є достатньо раціональним для Замовника саме в частині виконання гарантійного обслуговування такого обладнання та уникнення (або перекладання) учасником-переможцем своєї відповідальності за неякісно надані послуги та/або неякісно поставлений товар, адже у випадку поставки товару комплектом одним учасником така особа не зможе перекласти відповідальність на іншого підрядника.
Враховуючи викладене, учасником зроблений достатньо поверхневий та недалекоглядний висновок про необхідність/обов‘язок Замовника збільшити конкуренцію під час проведення закупівлі. Беручи до уваги, що засновником виділена та погоджена достатньо немаленька сума для часткової модернізації АСБ, Замовник вважає за потрібне використати ці кошти раціонально та максимально продумано з покладенням на майбутнього переможця достатнього та співрозмірного обсягу відповідальності за можливий збій поставки або невиконання своїх зобов‘язань. Адже можливі наслідки для господарської діяльності Замовника внаслідок поставки товарів, які в кінцевому випадку можуть виявитись несумісним між собою або з іншим обладнанням телекомпанії або часткової непоставки товарів (у випадку їх розділення за лотами) будуть плачевними для Замовника.
Враховуючи викладене зазначений у зверненні тезис про те, що «це два різні типи обладнання, що ніяким чином між собою, не інтегруються, не стикуються і не працюють разом» не зовсім є вірним в даній конкретній закупівлі. Адже дані види обладнання є єдиною складовою системи мовлення апаратно-студійного блоку.
Ще однією із підстав доцільності закупівлі товарів в цілому без поділу на лоти, на погляд Замовника, є мінімізація ризику зриву модернізації АСБ Замовника в 2024 році. Адже у випадку невикористання цих грошей Замовником в 2024 році, Замовник залишається і без товару і без грошей. Беручи до уваги проблеми із митним оформленням поставки товарів, воєнним станом, відповідно, обмеженнями в кількості належним спеціалістів, які можуть надати послуги, передбачені закупівлею, умовами постоплати, з одного боку, та очікуваною вартістю закупівлі, з іншого боку, учасники, які будуть брати участь в закупівлі, чітко розуміють коло своїх обов‘язків та можливостей.
Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника, його уповноважену особу щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та ТД, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
Дискримінацією, в даному випадку, буде саме те, що при поділу закупівлі на лоти (як пропонується Вами) значну частину постачальників, які мають змогу та націлені на поставку предмету закупівлі в цілому, буде позбавлено ключового принципу закупівель – добросовісної конкуренції серед учасників, адже такий спосіб оформлення закупівлі вигідний саме для Вас, як потенційного учасника. У зв'язку з наведеним, внесення змін до ТД під Ваші потреби буде вважатися дискримінацією, оскільки надасть Вам додаткову перевагу, що зменшить рівне здійснення прав іншими учасниками.
Дата відповіді:
02.09.2024 16:48