• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Електрична енергія (код за ДК 021:2015: 09310000-5) — Електрична енергія»

Торги відмінено

3 024 784.08 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 123.92 UAH
Період уточнення: 22.08.2024 14:47 - 29.08.2024 00:00
Відповідь надана

Відсутній порядок зміни ціни у Договорі

Номер: c12df3d2757f45ebb359ffc2a245c260
Дата опублікування: 28.08.2024 18:14
Опис: Відповідно до пп. 7 п. 19 Особливостей та п.12.7.7. Договору: «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в Договорі про закупівлю, у разі встановлення в Договорі про закупівлю порядку зміни ціни.» В договорі, що опублікований на майданчику Департаментом освіти Полтавської міської ради з публічної закупівлі № UA-2024-08-22-008245-a, визначено, що у випадку зміни середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в Договорі, ціна за одиницю товару за Договором визначається в порядку, визначеному пп. 1.3 п. 1 «Порядок визначення ціни за одиницю товару за Договором у розрахунковому періоді» Комерційної пропозиції, що є Додатком № 2 до цього Договору. Проте, у Комерційній пропозиції, яка є Додатком № 2 до Договору пп. 1.3 п. 1 «Порядок визначення ціни за одиницю товару за Договором у розрахунковому періоді» - ВІДСУТНІЙ. В п. 3.2.7. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 визначено наступне: «Договір про постачання електричної енергії споживачу містить такі істотні умови: 1) загальні положення; 2) предмет договору; 3) умови постачання; 4) якість постачання електричної енергії; 5) ціна та/або порядок її розрахунку, порядок обліку та оплати електричної енергії; 6) права та обов'язки споживача; 7) права і обов'язки електропостачальника; 8) відповідальність сторін; 9) порядок зміни електропостачальника; 10) порядок врегулювання спорів; 11) умови форс-мажорних обставин; 12) строк дії договору; 13) реквізити сторін; 14) порядок організації комерційного обліку електричної енергії та надання даних комерційного обліку електричної енергії відповідно до забезпечення послуг комерційного обліку; 15) інші умови.» Таким чином, Замовник під час підготовки договору мав визначити порядок розрахунку ціни, який є істотною умовою та НЕ ПІДЛЯГАЄ ЗМІНІ на етапі укладення договору. Якщо буде додано пп. 1.3 п. 1 «Порядок визначення ціни за одиницю товару за Договором у розрахунковому періоді», то ДАСУ під час моніторингу даної закупівлі встановить невідповідність умов укладеного договору умовам тендерної документації, що тягне за собою порушення пункту 18 Особливостей. Оскільки, п.18 Особливостей визначено, що «18. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Відповідно до п. 21. Особливостей: «Договір про закупівлю є нікчемним у разі: 2) укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей» Отже, дане порушення тягне за собою припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. Повідомляємо що Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Додатком 2 до Договору передбачено, що Комерційна пропозиція заповнюється на етапі укладення Договору. Наголошуємо, що відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 Проект Договору містить відповідний розділ, який не передбачає внесення змін у нього.
Дата відповіді: 29.08.2024 16:09
Відповідь надана

Розбіжність строків оплати в оголошенні

Номер: f4b761b87954466fbe448b33005f9bab
Дата опублікування: 28.08.2024 18:12
Опис: Шановний Замовнику! Звертаємо увагу, що відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2024-08-22-008245-a в розділі «Умови оплати», зазначено наступне Подія - Поставка товару; Опис - Розрахунок за фактично спожиту електричну енергію здійснюється відповідно до даних комерційного обліку не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим; Тип оплати - Пiсляоплата; Період (днів) 30; Тип днів - Календарні; Розмір оплати, (%) - 100. З огляду на викладене вище, Ваше Оголошення відображає різну інформацію в частині строків оплати, що вводить в оману потенційних постачальників та суттєво впливає як на укладення договору, так і на його фактичне виконання. Звертаємо увагу, що строки оплати, що визначаються в договорі є істотною умовою договору в розумінні чинного законодавства України (Закону, ГКУ, ЦКУ Особливостей та ПРРЕЕ, тощо). Підсумовуючи зазначаємо, що Оголошення проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-08-22-008245-a порушує підпункт 3 пункту 1 Статті 5 Закону України Про публічні закупівлі, а саме «недискримінація учасників та рівне ставлення до них». Вимагаємо привести у відповідність строки оплати, що визначенні в Оголошенні та проекті договору, з метою уникнення розбіжностей та протиріч на етапі укладення договору.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. 30 календарних вказано, оскільки стільки днів період оплати, тобто один місяць, бо оплата здійснюється в наступному розрахунковому періоді за попередній.
Дата відповіді: 29.08.2024 16:09
Відповідь надана

Відсутність перелік підстав для відмови по п. 47

Номер: 7f4bccb5f0ea4cf48cdb5a1a2695b1c7
Дата опублікування: 28.08.2024 18:09
Опис: Шановний Замовнику! Звертаємо увагу, що ваша закупівля оголошена у формі «відкритих торгів з особливостями», в зв’язку з чим, тендерна документація має бути складена у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) з урахування Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1179 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні (далі – Особливості). Відповідно до п.28. Особливостей: «в тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення». В Тендерній документації, що опублікована Вами на електронному майданчику перелік підстав для відмови, що встановлені п. 47 Особливостей – ВІДСУТНІЙ. З огляду на вище викладене, повідомляємо, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог чинного законодавства та потребує внесенню змін в цій частині.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. Відповідно до умов тендерної документації :Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 пункту 47 Особливостей), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей. Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей. Водночас дана інформація зазначена в електронній системі закупівель.
Дата відповіді: 29.08.2024 16:08
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 1840d9d8cea54a318a9fba4ac34babdc
Дата опублікування: 28.08.2024 17:53
Опис: Шановний Замовник, згідно Додатку 1 до Тендерної документації Учасниками надається: «Довідка з обслуговуючого банка з інформацією про наявність у учасника відкритого поточного рахунку із спеціальним режимом використання та зазначенням номеру відповідного рахунку, яка має бути датована не раніше 10 днів до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (включно з датою кінцевого строку подання тендерних пропозицій).». Дана вимога є дискримінаційною адже обмежує учасників, вимагаючи отримання інформації від третої сторони при обмеженні строків отримання. В той час, як актуальна та достовірна інформація про перелік поточних рахунків із спеціальним режимом використання електропостачальників затверджена та чинна на момент оголошення процедури закупівлі Замовником, Постанова НКРЕКП від 27.06.2019 № 1247 «Про затвердження Переліку поточних рахунків із спеціальним режимом використання електропостачальників, оператора системи передачі та оператора ринку» (зі змінами) та є у відкритому доступі на офіційному сайті Верховної Ради України zakon.rada.gov.ua. Також слід зазначити, що Замовником, жодим чином не надано обгрунтування необхідності включити до тендерної документації дану вимогу, вона вбачається дискримінаційною та такою що не відповідає вимогам чинного законодавства, так як включення до тендерної документації вимог, які порушують або не відповідають чинному законодавству несе ризик, що за результатами моніторингу або іншого контрольного заходу органами ДАСУ будуть встановлені відповідні порушення, які в подальшому можуть призвести то цілком обгрунтованої вимоги розірвати договір про закупівлю. Для прикладу наводимо посилання на моніторинги, проведені органами ДАСУ, в яких за результатами негативного висновку, зокрема, через невідповідність тендерної документації законодавству було встановленовимогу до замовника розірвати договір про закупівлю: UА-М-2023-05-16-000057, UА-М-2024-01-16-000001, UА-М-2023-12-21-000002, UА-М-2023-12-20-000015, UА-М-2023-12-27-000027 (за результатами останнього моніторингу через наявність порушень, які неможливо було усунути, замовник відмінив відповідну закупівлю). Скаржник та інші потенційні учасники, приймаючи участь у закупівлі, очікують отримати певну вигоду. При цьому несуть витрати, пов'язані з участю у такій закупівлі зокрема: плату за надання доступу до електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісів), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету, для подання учасником тендерної пропозиції пропозиції (у розмірі, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України Ме166 від 24.02.2016 року), отриманням забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору тошо. З огляду на вищевказане просимо привести Тендерну документації до відповідності чинному законодавству.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. Дана вимога встановлена для всіх Учасників однаково і кожен Учасник може її виконати. Пропонуємо Вам ознайомитися із Рішенням Антимонопольного комітету України № 8595 -р/пк-пз від 15.05.2024 (пункт 3).
Дата відповіді: 29.08.2024 16:07
Відповідь надана

Порушення прозорості визначення ціни за одиницю товару в проекті договору

Номер: 39593f18eae74de6af2f1a44342d0ecf
Дата опублікування: 28.08.2024 17:52
Опис: Шановний Замовник, Згідно Додатку 4 до Тендерної документації Проєкт договору, Додаток 3 до Договору про постачання електричної енергії споживачу, зазначені складові ціни серед яких такі значення як «Цн», «Тпер», «Троз». Але відсутні пояснення що це за складові ціни, що вони включають в себе, яким чином вони вормуються/вираховуються/змінюються чи на які нормативно правові документи посилаються. Нам як потенційному Учаснику процедури закупівлі не зрозумілі дані складові ціни, які суттєво впливають на прийняття рішення стосовно участі в закупівлі та подальшої роботи із Замовником. Також, враховуючи вищевказане наголошуєм, що дана неясність в Проекті договору, що є Додатком 4 до Тендерної документації порушує підпункт 3 пункту 1 Статті 5 Закону України Про публічні закупівлі "відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель" як критерій принципу здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Також, слід зазначити що показник «Цн» зазначений двічі (в рядках 2 та 6 таблички), зокрема рядок 6 відображається як сума рядків 2-5, що включає в себе «Цн» із рядка 2. Тобто для отримання значення «Цн» в рядку 6 потрібно це ж значення «Цн» додати до інших показників ціни, що приводить до різних величин «Цн» в рядку 2 та 6 та остаточно заплутує Учасників/Постачальника в формуванні ціни та цінових пропозицій, а як результат призведе до некорректного визначення ціни та визнання договору нікчемним зі сторони ДАСУ. З огляду на вищевказане просимо привести Тендерну документації до відповідності чинному законодавству.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. Цн – ціна за одиницю товару за Договором у розрахунковому періоді, грн/кВт*год, з ПДВ; Тпер – регульований тариф на послуги з передачі електричної енергії, встановлений Постановою НКРЕКП № 2322 від 09.12.2023 р., та складає 0,52857 грн/кВт*год, без ПДВ; Трозп – регульований тариф на послуги з розподілу електричної енергії. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до чинного законодавства, потенційний Учасник може подати скаргу до АМКУ з метою оскарження порушених (на його думку) прав.
Дата відповіді: 29.08.2024 16:06
Відповідь надана

Порушення прав Учасників та дискримінація

Номер: 1281d01c03ef40f891a8b421ad89ad27
Дата опублікування: 28.08.2024 17:51
Опис: Абз. 3 пункту 49 Особливостей передбачає право Учасника на оскарження рішень Замовника. Оскарження відбувається в тому числі і після аналізу Скаржника, документів Тендерних пропозицій Учасників на предмет відповідності чинного законодавства та умов Тендерної документації, доступ до яких є загальнодоступний згідно п. 1 Статті 12 Закону. Згідно пунктів 1 та 7 Статті 1 Закону України Про забезпечення функціонування української мови як державної єдиною державною мовою є українська мова. А отже, ми як потенційний учасник/учасник/заінтересована особа, має право на отримання інформації саме державною мовою. В свою чергу Замовник, зазначивши в пункті 7 розділу 1 Тендерної документації що «Допускається наявність у складі тендерної пропозиції Учасника та не потребують перекладу українською мовою документи на російській мові, складені Учасником в минулих періодах, або надані сторонніми підприємствами, організаціями чи установами, зокрема, але не виключно: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо.», чим власне дозволив Учасникам закупівлі надавати певний вид документів тендерної пропозиції іноземною мовою, без перекладу на державну. В свою чергу ми як потенційний Учасник-резидент не маєм, згідно чинного законодавства України, жодних зобов'язань володіння тією чи іншою іноземною мовою. Отже, дозвіл Замовника не надавати перекладу на українську мову окремих документів, згідно пункті 7 розділу 1 Тендерної документації, порушує наші права на отримання інформації єдиною державною мовою, згідно Закону України Про забезпечення функціонування української мови як державної. З огляду на вищевказане просимо привести Тендерну документації до відповідності чинному законодавству та усунути умови Тендерної документації які порушують права Учасників.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. Відповідно до пункту 7 розділу 1 Тендерної документації: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Замовником, викладаються українською мовою. Документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником, мають бути викладені українською мовою. Окрім того радимо ознайомитися із ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Дата відповіді: 29.08.2024 16:05
Відповідь надана

Тендерна документація містить посилання на законодавчі акти які втратили чинність

Номер: aeb2bb4f2d2343b29c13c74da4107b83
Дата опублікування: 23.08.2024 16:06
Опис: Доброго дня! Уважно розглянувши умови тендерної документації, було виявлено , що тендерна документація містить посилання на Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 22.09.2017 № 734 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб» , яке втратило чинність 12.07.2023 року. Будьласка приведіть тендерну документацію у відповідність. Дякуємо!
Відповідь: Доброго дня!Будуть внесені зміни до тендерної документації.Дякуємо!
Дата відповіді: 26.08.2024 13:48