• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Меблі для їдальні

Завершена

2 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
Період уточнення: 21.08.2024 11:26 - 29.08.2024 00:00
Відповідь надана

Вимога скоригувати умову в технічному завданні

Номер: 98f3f30755364b67bb721690eeb37acf
Дата опублікування: 22.08.2024 10:14
Опис: Шановний замовнику закупівлі UA-2024-08-21-003537-a: просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Відповідно до пункту 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Тому для усунення порушення принципів закупівлі згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та для недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також для об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; і для запобігання корупційним діям і зловживанням – учасник закупівлі повідомляє про необхідність внесення змін до наступних параметрів: Пункт 5 Додатку № 2 «Технічна специфікація» Тендерної документації передбачає, що для підтвердження відповідності тендерного пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим замовником учасник повинен надати наступні документи: «сертифікат відповідності на товар (стіл обідній 4-х місний на хромованій основі, стілець напівм'який), виданий акредитованим в Україні органом оцінки відповідності.» Просимо скоригувати умову в технічній документації, пов'язану із сертифікатом відповідності. Вказаний варіант формулювання обмежує коло учасників (лише для тих, що мають сертифікат на визчене найменування, а не на повний обсяг продукції) – великі виробники меблів не можуть включити в сертифікат найменування всього виробленого ними товару. Стандартним є те, що в сертифікатах перераховуються підгрупи товару (наприклад: стільці, крісла, дивани тощо), а вже відповідність цього сертифіката з конкретним товаром (наприклад, стілець М'який чорний або крісло Затишне з підлокітниками) встановлюється за допомогою Декларації постачальника про відповідність (згідно з ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006). Тому просимо розширити умову та вказати в такому варіанті, що не буде дискримінаційною до частини потенційних учасників закупівлі: «сертифікат відповідності на товар (стіл обідній 4-х місний на хромованій основі, стілець напівм'який), виданий акредитованим в Україні органом оцінки відповідності, або сертифікат відповідності, виданий акредитованим в Україні органом оцінки відповідності, та Декларація постачальника про відповідність (згідно з ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006) з товаром, а саме: стіл обідній 4-х місний на хромованій основі, стілець напівм'який» На підставі наведеного просимо Замовника: 1) Врахувати зазначені вимоги учасника та здійснити зміни до умов тендерної документації, що є дискримінаційними, та такими, що обмежують коло учасників, а також обмежують вибірку кращих варіантів товару, що можуть бути запропоновані Замовнику. В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник буде вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту його законних інтересів, як учасник закупівлі, шляхом подання скарги на встановлення зобов’язань внесення змін до Тендерної документації, що створить додаткові часові витрати на таку процедуру. Дякуємо!
Відповідь: Доброго дня, Запитувачу. У відповідь на ваше питання можемо повідомити наступне: сертифікат відповідності є доказом того, що товар, на який виданий сертифікат, вироблений згідно стандартів, має відповідний рівень якості, через забезпечення вимог стандартів. Свого роду це критерій якості товару. Закупівля даного товару здійснюється для забезпечення потреб Збройних Сил України. Тому якість товару, який закупляється та документальне її підтвердження є одним із основних критеріїв оцінки. Також Замовник не вбачає цю вимогу такою, що обмежує коло учасників або такою, що неможливо зробити у період прийому пропозиції, оскільки було здійснено моніторинг інтернет-ресурсів, де визначено, що термін надання послуги становить від 2 до 3 днів. Термін прийому пропозицій з 21.08.2024 11:26 по 29.08.2024 12:00, що становить 8 календарних днів. Щодо наявності в тендерній документації виразу «або еквівалент» - відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата відповіді: 23.08.2024 16:38