-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з підготовки котельні до опалювального сезону
Завершена
71 996.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 304.12 UAH
мін. крок: 0.4% або 304.12 UAH
Період уточнення:
20.08.2024 16:52 - 25.08.2024 00:00
Відповідь надана
щодо кваліфікаційних вимог
Номер:
e9b7f19434cb4066b4e453be16fd62db
Дата опублікування:
22.08.2024 13:54
Опис:
Замовником в тендерній документації визначено вимогу щодо надання копії аналогічного договору та актів виконаних робіт. Зважаючи на те, що умови договорів і актів виконаних робіт є комерційною таємницею, просимо Замовника виключити вимогу про надання договорів і актів з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний учаснику, за результатами розгляду вашої вимоги від 22.08.2024 щодо закупівлі UA-2024-08-20-011373-a повідомляємо таке:
Згідно пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону (п. 48 Особливостей).
Одним з таких кваліфікаційних критеріїв, яким мають відповідати учасники закупівлі, згідно частини другої статті 16 Закону є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Важливим тут є, що законодавець вказує на обов’язковість зазначення способу підтвердження такого критерію, тобто фактично зазначення видів документів, якими необхідно підтвердити виконання аналогічних договорів. Водночас, ні Особливості, ні Закон не визначають певного способу та переліку документів, необхідних у тому чи іншому випадку.
Тобто законодавець надає замовнику право самостійно визначати (без будь-яких обмежень) у кожному конкретному випадку перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність певному кваліфікаційному критерію з урахуванням специфіки предмета закупівлі. На цьому наголошує також Верховний суд України у своїх постановах у справі № 826/7832/18 від 13.05.2020 та у справі № 910/1520/20 від 05.08.2021.
Згідно статті 1 Закону України «Про інформацію» документом вважається матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі. Одними із видів документів є договір та пов’язані з його виконанням документи, наприклад акти. А відтак, вони можуть використовуватися в якості документального підтвердження. Така позиція випливає зокрема із постанови Шостого апеляційного суду у справі № 320/3755/23 від 17.07.2023, де йдеться про можливість підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям шляхом надання договору, і навіть кількох договорів.
Комерційна таємниця — це конфіденційна інформація, яка має економічну цінність для суб’єкта господарювання. Разом з тим, у пункті 40 Особливостей наголошується, що конфіденційною інформацією не можуть вважатися документи, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Окрім того, постановою Кабміну від 9 серпня 1993 року N 611 визначено перелік відомостей, що не становлять комерційну таємницю, серед яких відомості, що відповідно до чинного законодавства підлягають оголошенню.
Більше того, на переконання Державної аудиторської служби України надання учасниками закупівлі договорів і похідних від них документів (актів) є не просто прийнятним, абсолютно законним способом підтвердження успішного аналогічного досвіду відповідно до статті 16 Закону, а і такі документи мають надаватися з відображенням всієї наявної у них інформації, тобто не повинні містити приховування даних, наприклад шляхом ретушування частини тексту, оскільки такі дії вважаються порушеннями, про що свідчать висновки Держаудитслужби за результатами моніторингу закупівель, зокрема UA-2023-02-16-014510-a) та UA-2023-05-02-013573-a.
Виходячи із вищезазначеного, вимога замовника про надання учасниками аналогічних предмету закупівлі договорів і актів цілком відповідає положенням законодавства та позиції контролюючих і судових органів. Відповідно, ваша вимога, шановний Учаснику, не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
23.08.2024 11:21