• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ноутбуки (ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина)

Торги не відбулися

199 990.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.95 UAH
Період уточнення: 07.08.2024 22:40 - 12.08.2024 00:00
Відповідь надана

про листи

Номер: 147539d970a241848a3fbd277734eb19
Дата опублікування: 11.08.2024 17:13
Опис: Доброго дня! Звертаємо Вашу увагу, що на сьогоднішній день 30 закупіввель оскаржено в АМКУ, саме про те, що так звані "авторизаційні листи" – це про дискримінацію, «схеми» та можливу попередню змову Учасника, Замовника та виробника або його представника та мають на меті обрання одного учасника переможцем та знищення конкуренції. Виробники та їх представники діють виключно в інтересах «своїх» учасниках, видають так звані листи лише «своїм» учасникам, штучно знищують конкуренцію! Корупція - це ворог держави, гірший за рф! Ви вороги держави? Вимагаємо прибрати вимогу про надання так званих листів про авторизацію, які не мають жодної юридичної сили, носить ознаки дискримінації. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Або Ви можете заперечити практиці АМКУ, та продовжувати стверджувати про те, що так звані листи вам вкрай потрібні, попередні рішення АМКУ є нікчемними та Закон на Вас це не розповсюджується. Прохання вивчити законні підстави виключення так званого авторизаційного листа з вимог тендерної документації, які були доведені в рішеннях АМКУ за 2024 рік: 1. UA-2024-02-15-007952-a 2. UA-2024-02-19-006082-a 3. UA-2024-03-12-006494-a 4. UA-2024-03-05-002313-a 5. UA-2024-03-14-011101-a 6. UA-2024-03-14-002079-a 7. UA-2024-03-14-002079-a 8. UA-2024-03-18-011550-a 9. UA-2024-03-19-008292-a 10. UA-2024-04-03-008467-a 11. UA-2024-04-11-012180-a 12. UA-2024-04-11-012448-a 13. UA-2024-04-29-006618-a 14. UA-2024-03-29-007683-a 15. UA-2024-05-16-004466-a 16. UA-2024-05-06-004366-a 17. UA-2024-05-16-010680-a 18. UA-2024-05-06-004366-a 19. UA-2024-05-16-011391-a 20. UA-2024-05-31-006415-a 21. UA-2024-05-30-004179-a 22. UA-2024-05-30-007422-a 23. UA-2024-06-03-010026-a 24. UA-2024-06-18-004131-a 25. UA-2024-06-19-008553-a 26. UA-2024-06-21-004607-a 27. UA-2024-06-24-003199-a – два рази оскарження умов 28. UA-2024-06-25-008790-a 29. UA-2024-06-27-002842-a 30. UA-2024-07-10-009615-a У разі незадоволення вимоги, будемо оскаржувати дискримінаційні умови через АМКУ. Додатково залишаємо звернення до ДАСУ з метою привернуту увагу контролюючих органів та автоматичне підвищення індикаторів ризиків відповідно до Наказу № 647 від 28.10.2020.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення Встановлена замовником вимога в п. 5 Додатку 2 до тендерної документації (та в п.5 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації) щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції «гарантійний (інформаційний чи авторизаційний) лист виробника ноутбуків (або представництва виробника в Україні, якщо Учасник не є виробником вказаного товару), щодо можливості поставки товару, із зазначенням найменування Учасника, адресованого Замовнику з вказанням номера оголошення в електронній системі закупівель ProZorro, в якому буде вказано перелік запропонованого обладнання, його кількість» це про постачання учасником якісного та оригінального товару. Дана вимога не має жодного дискримінаційного характеру. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Замовник не обмежує учасників, оскільки в документації немає ніякої прив’язки до конкретної моделі, або бренду тощо. Замовник не вимагає брати лист у конкретного виробника товару, тому завжди є альтернатива. Учасник може звернутися до будь-якого виробника, або представника (дистриб’ютора) для отримання такого листа. Виробники товарів або їх представництва зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій якості стосовно товару та щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому та підтримання позитивної репутації надійних виробників, представництв, дистриб’юторів тощо. Тому виробники (або представництва) не застосовують жодних обмежень щодо видачі авторизаційних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. На ринку представлене велике коло потенційних учасників, які здійснюють продаж офіційних ноутбуків згідно технічних характеристик наведених у тендерній документації, або кращих. В свою чергу, вищезазначені офіційні представники (дистриб’ютори) виробників також здійснюють реалізацію товару через чисельну кількість суб’єктів господарювання, що також розширює коло осіб, що відповідають вимогам, а отже можуть приймати участь. Тому цією вимогою, Замовник жодним чином не обмежує добросовісну конкуренцію серед добросовісних учасників. Згідно п. 28. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471) (далі — Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з п. 31 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон) тендерна документація — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації Тобто законодавством надано повноваження Замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження відповідності учасника чи товару вимогам тендерної документації, виходячи із специфіки предмета закупівлі, потреб Замовника та з дотриманням принципів публічних закупівель. Замовником встановлено вимогу щодо надання листа виробника з метою: - забезпечення реалізації права Замовника на отримання оригінального, якісного та безпечного товару; - унеможливлення поставки контрафактної та нелегальної продукції, що завозиться в Україну без сплати відповідних податків і зборів до Державного бюджету України; - захисту прав інтелектуальної власності виробників товару; - підтвердження офіційними представництвами виробника товару в Україні або офіційними представництвами, що відповідають за регіон можливості виробництва і поставки товару у повному обсязі відповідно до потреб Замовника. Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель в тому числі принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, тобто закупівлі якісного товару, відповідно до потреб замовника з адекватним співвідношенням ціна-якість. Також замовником враховано факт, що на ринку окрім оригінальної продукції присутня контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, що виготовлена з порушенням ліцензій, патенту виробників оригінальної техніки, що може призвести до неможливості встановлення необхідних програм для роботи управління і оновлень, або ж виходу з ладу ноутбуків та неможливості їх належного обслуговування та якісного ремонту. Це все може призвести до порушення роботи цілої установи та додаткових витрат. Авторизаційні листи від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників. Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях за результатами розгляду яких було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації (№ 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, № 11542-р/пк-пз від 11.06.2020 тощо). Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) є додатковим підтвердженням офіційності, легальності, відповідності товару вимогам по його сертифікації тощо, а також те, що він пройшов відповідний контроль та відповідає заявленим виробником характеристикам та вказує на те, що покупцю буде надано належний супровід під час обслуговування, а у разі необхідності, заміни товару, гарантійного чи поточного ремонту. Зважаючи на викладене вище, вважаємо, що вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог, а є такими, що в більшій мірі відповідають потребі отримання якісного товару покупцем, належного технічного супроводу в подальшому, захищають його інтерес щодо ефективного витрачання коштів.
Дата відповіді: 13.08.2024 11:55
Відповідь надана

Прохання звернути увагу до публічних організацій, контролюючих та компетентних органів на практику усунення конкуренції!

Номер: 636d470a865b41e283edb3a540a2006f
Дата опублікування: 10.08.2024 23:05
Опис: Шановний замовник, радимо ознайомитись, як гарно усувається конкуренція для свого учасника, що допоміг замовнику прописати у документацію вимогу до листів від виробників: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-16-002334-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-24-001903-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-22-014404-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-20-009315-a Усі закупівлі відбулися із максимальною ціною без будь-якої економії із своїм учасником, який отримав такий лист від виробника першим і єдиним! Адже це змова із виробниками! Лобіювання замовником інтересів одного учасника із найвищою ціною по ринку та готовим фактом для розслідування такої змови! Цей слід Замовника в історії Prozorro залишиться назавжди! Вважаємо правоохоронним органам має бути цікаво, як така високо-конкурентна сфера компютерної техніки пройшла без бажаючих та з одним учасником (авжеж із вимогою до листа від виробника!) і будь-якої економії! Мабуть таки завдяки усунутій конкуренції вимогою до такого листа та змові із виробниками не видавати такий лист іншим учасникам! По даним закупівлям можна зробити висновки яку мету все ж таки несуть схеми із листами від виробника! Велике прохання видалити такий спосіб усунення конкуренції по даній закупівлі завдяки вимозі до листів від "третіх" осіб!
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення Тендерну документацію Замовника складено відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями). Тендерна документація відповідає частині четвертої статті 5 та частині четвертої статті 22 Закону не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Запевняємо, що замовник ніяким чином не пов'язаний з будь яким постачальником та не співпрацював з потенційними постачальниками для розроблення вимог тендерної документації!!! вимоги ставновлено відповідно до потреби замовника та на основі аналізу ринку у відкритих джерелах мережі інтернет, та аналізу практики закупівельників на сайті Prozorro. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник встановив вимогу п. 5 Додатку 2 до тендерної документації (та в п.5 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації) щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції «гарантійний (інформаційний чи авторизаційний) лист виробника ноутбуків (або представництва виробника в Україні, якщо Учасник не є виробником вказаного товару), щодо можливості поставки товару, із зазначенням найменування Учасника, адресованого Замовнику з вказанням номера оголошення в електронній системі закупівель ProZorro, в якому буде вказано перелік запропонованого обладнання, його кількість». Дану вимогу встановлено для: - забезпечення реалізації права Замовника на отримання оригінального, якісного та безпечного товару; - унеможливлення поставки контрафактної та нелегальної продукції, що завозиться в Україну без сплати відповідних податків і зборів до Державного бюджету України; - захисту прав інтелектуальної власності виробників товару; - підтвердження офіційними представництвами виробника товару в Україні або офіційними представництвами, що відповідають за регіон можливості виробництва і поставки товару у повному обсязі відповідно до потреб Замовника. Дана вимога не зменшує коло потенційних Учасникі оскільки існує велике коло потенційних учасників, які здійснюють продаж офіційних ноутбуків згідно технічних характеристик наведених у тендерній документації, або кращих. В свою чергу, вищезазначені офіційні представники (дистриб’ютори) виробників також здійснюють реалізацію товару через чисельну кількість суб’єктів господарювання, що також розширює коло осіб, що відповідають вимогам, а отже можуть приймати участь. Тому цією вимогою, Замовник жодним чином не обмежує добросовісну конкуренцію серед учасників. В документації немає ніякої прив’язки до конкретної моделі, або бренду, тому Гарантійний лист виробника (офіційного представництва, дистриб’ютора) не свідчить про дискримінаційні обмеження. Крім того, вимоги тендерної документації про надання гарантійний листів (авторизаційних листів), також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад рішеннями АМКУ № 16007-р/пк-пз від 25.08.2020 року, оголошення № UA-2020-07-16-000487-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-16-000487-a). Зважаючи на викладене вище, у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Дата відповіді: 12.08.2024 23:32
Відповідь надана

Прохання прибрати вимогу до листів від третіх осіб, яка стала КОРУПЦІЙНОЮ практикою на закупівлях, та, нажаль, ще інколи випадково зустрічається!

Номер: a19294750eeb48459619cae8b6a017b0
Дата опублікування: 10.08.2024 23:05
Опис: Шановний Замовник, наше товариство має намір взяти участь у даній закупівлі, але нам відмовили в отриманні авторизаційного листа пояснюючи тим, що даний тендер вже зайнятий певним учасником. Дистриб’ютор та представництво не мають права видати такий лист без дозволу виробника. Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист погоджується виробником та видається лише одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте тендер вже захищений іншим учасником. Таким чином, даною вимогою ви штучно обмежили можливість прийняти участь для учасників, окрім того єдиного, хто такий лист вже отримав! Це стала КОРУПЦІЙНА практика на закупівлях, яка ще інколи зустрічається. Коли певний учасник отримує такий лист від виробника на конкретну закупівлю та "допомагає" замовнику прописати у документацію вимогу до такого авторизаційного листа від виробника, як обов язкову. Будь-ласка, приберіть таке з Вашої документації, яке можливо попало туди випадково! Це відома схема по усуненню конкуренції! Адже як досить дієва альтернатива такій вимозі може бути Замовником прописано наступне - "Замовник при отриманні товару залишає за собою право здійснити перевірку поставленого товару за серійними номерами у будь-якому сервісному центрі виробника". Така перевірка займає лічені хвилини, здійснюється безкоштовно і жодним чином не дискримінує можливість вільно прийняти участь у закупівлі без залежності від листів виробника, які видаються вибірково за дискримінаційними антиконкурентними правилами. Дану інформацію про видачу листа лише одному учаснику на один тендер Замовник може перевірити звернувшись до будь-якого виробника або представництва. Прохання прибрату таку вимогу до листа та не сприяти такому відомому способу "допомоги" певному учаснику усунути конкуренцію по даній закупівлі під виглядом благих намірів. "Радники" які переконують замовників прописати таку антиконкурентну вимогу до документації лякають якими завгодно історіями про контрабанду, неофіціність і сіру техніку! Хоча насправді мета одна - під виглядом такої форми підтвердження - увійти в змову по видачі листа з виробником/представником та усунути конкуренцію! Хоча перевірка техніки за телефоном по серійному номеру займає менше хвилини. Будьте пильними!
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо Вам за звернення. В документації немає ніякої прив’язки до конкретної моделі, або бренду, тому Гарантійний лист виробника (офіційного представництва, дистриб’ютора) не свідчить про дискримінаційні обмеження.При формуванні технічної характеристики ноутбуків було проведено аналіз ринку і по вказаних характеристиках та ціновій категорій є як мінімум 3 виробники, а з кращими характеристиками значно більше. Учасник може звернутися до будь-якого виробника, або представника, дистриб’ютора тощо. Тому дана вимога не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників. Щодо відмови виробників надавати гарантійний лист учасникам закупівель, то наразі в замовника немає жодного підтвердження таких дій. Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник вважає вимогу п. 5 Додатку 2 до тендерної документації (та в п.5 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації) щодо надання учасниками гарантійного (інформаційного чи авторизаційного) листа від виробника ноутбуків або представництва виробника в Україні необхідною для того щоб уникнути поставки неякісної , підробленої чи контрафактної, нелегальної продукції, що завозиться в Україну без сплати відповідних податків і зборів до Державного бюджету України. Гарантійний лист виробника (офіційного представництва, дистриб’ютора) свідчить про офіційність товару та те, що він має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується.Замовник повинен бути впевнений в тому, що товар є якісним та має легальне походження. Зважаючи на викладене вище, у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Дата відповіді: 13.08.2024 09:02
Відповідь надана

Документація містить вимогу, що не враховує принципи викладені в ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі"!

Номер: 062bf546e88c4c2580228cdf7400aa0e
Дата опублікування: 10.08.2024 23:05
Опис: Щодо вимоги листів від виробника у Вашій документації. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Тому прохання прибрати таку антиконкурентну вимогу з Вашої документації та врахувати практику рішень АМКУ. Також ви можете вимагати від учасників зазначити повний артикул моделі товару та підтвердити її офіційність надавши посилання на запропоновану модель на сайті офіційного партнера або дистриб ютора виробника в Україні. У разі пропозиції не офіційного товару - учасник не зможе підтвердити його посиланням на артикул моделі у каталозі офіційного дистриб ютора або партнера на території України (оскільки артикул неофіційно завезеного товару призначений для реалізації на території іншої країни і відсутній у електронних каталогах офіційних дистриб юторів або партнерів виробника).
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення Повідомляємо, що відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник встановив вимогу п. 5 Додатку 2 до тендерної документації щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції «гарантійний (інформаційний чи авторизаційний) лист виробника ноутбуків (або представництва виробника в Україні, якщо Учасник не є виробником вказаного товару), щодо можливості поставки товару, із зазначенням найменування Учасника, адресованого Замовнику з вказанням номера оголошення в електронній системі закупівель ProZorro, в якому буде вказано перелік запропонованого обладнання, його кількість». Замовник не вимагає підтвердження партнерських відносин з виробниками товару, будь-який учасник ринку має можливість звернутися до виробника товару або його офіційного представника і отримати лист про право учасника розповсюджувати товар. В документації немає ніякої прив’язки до конкретної моделі, або бренду, тому вимога не свідчить про дискримінаційні обмеження Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника.
Дата відповіді: 12.08.2024 23:22
Відповідь надана

Обмеження права прийняти участь у даній закупівлі

Номер: 1871d1024557475fbed39108d7895912
Дата опублікування: 10.08.2024 23:05
Опис: Шановна упвноважена особа, вами прописано вимогу до листа авторизації від виробника або його представництва, проте на даний момент не виробник, не його представництво із дозволу виробника не видають лист авторизації жодному учаснику по даній закупівлі, оскільки певний учасник отримав такий лист першим і не дає можливості прийняти участь іншим учасникам із чіткою відповідю від виробника - "тендер захищено певним учасником". Тобто конкуренція по цим торгам усунута. Ви можете зв язатися з виробником або його представництвом і почути ту саму відповідь! Це відома схема із усунення конкуренції у системі Прозоро. Отримати лист авторизації або попросити виробника та його представництво не видавати лист іншим учасникам за певні обіцянки або винагороди, що зовсім не є сприянням конкуренції із вашого боку завдяки даній вимозі у вашій документації. Також нагадаємо, що відповідно до п. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Чи не має у вас бажання прибрати вимогу із документації до листа авторизації і таким чином дати можливість участі іншим учасникам окрім того єдиного, що такий лист авторизації вже отримав? Наперед вдячні за детальне вивчення даної проблеми пов язаної із такою вимогою до листа.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення Лист в можна отримати як від виробника, так і його офіційного представництва, тобто офіційного дистриб’ютора, що дає змогу звернутись до багатьох організацій за для отримання такого листа. Також Замовником не встановлено конкретного виробника та моделі обладнання, що також жодним чином не порушує законних прав потенційних Учасників і Учасник має можливість запропонувати товари безлічі виробників. На ринку України окрім оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку, яку неможливо одразу розпізнати. Вимога щодо гарантійного листа від виробника товару або його офіційного представника (дистрибютора) на території України, встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих або контрафактних товарів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів. Щодо відмови виробника надавати гарантійний лист учасникам закупівель, то наразі немає документального підтвердження таких дій. В документації немає ніякої прив’язки до конкретної моделі, або бренду, тому Гарантійний лист виробника (офіційного представництва, дистриб’ютора) не свідчить про дискримінаційні обмеження. Уповноваженою особою було проведено аналіз ринку та виявлено не одного виробника, що може поставити товар згідно технічних характеристик наведених у тендерній документації, або кращих. Замовник не вимагає брати лист у конкретного виробника товару, а має альтернативний характер. Учасник може звернутися до будь-якого виробника, або представника, дистриб’ютора, офіційно уповноваженого на це виробником з метою підтвердження легального ввезення техніки на територію України, за яку були сплачені відповідні податки до бюджету України, тому дана вимога не може вважатися дискримінаційною та не порушує жодних норм Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата відповіді: 12.08.2024 23:18
Відповідь надана

Інформація для замовника!

Номер: b5c1ee4c452a45c29f3462e14d154b58
Дата опублікування: 10.08.2024 23:05
Опис: Шановний замовник, прохання ознайомитись із висновком АМКУ, яке опубліковано у березні 2024 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a ) стосовно аналогічної з вашою вимогою до надання листа авторизації виробника, яке просимо видалити з вашої документації, цитуємо рішення АМКУ для вашого розуміння як саме дискримінує учасників ваша вимога до листа: "оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмета закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині." У вашому випадку прописана в документації аналогічна вимога до листа, яка обмежує участь у даній закупівлі учасників, що не мають стосунків із виробником. Велике прохання видалити таку вимогу до листа авторизації із ваших документів для створення повноцінної конкуренції по даним торгам. Дякуємо за приділену увагу.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення Повідомляємо, що відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник встановив вимогу п. 5 Додатку 2 до тендерної документації (та в п.5 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації) щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції «гарантійний (інформаційний чи авторизаційний) лист виробника ноутбуків (або представництва виробника в Україні, якщо Учасник не є виробником вказаного товару), щодо можливості поставки товару, із зазначенням найменування Учасника, адресованого Замовнику з вказанням номера оголошення в електронній системі закупівель ProZorro, в якому буде вказано перелік запропонованого обладнання, його кількість». Така вимога встановлена Замовником з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих або контрафактних товарів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів, чи постачання не в повному обсязі та є гарантією поставки якісної товару Замовник не вимагає підтвердження партнерських відносин з виробниками товару, будь-який учасник ринку має можливість звернутися до виробника товару або його офіційного представника і отримати лист про право учасника розповсюджувати товар. Як приклад наводимо рішення АМКУ № 16007-р/пк-пз від 25.08.2020 року, оголошення № UA-2020-07-16-000487-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-16-000487-a).
Дата відповіді: 12.08.2024 23:01