-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Технічний нагляд за виконанням будівельних робіт на об’єкті: «Нове будівництво лікувально-спального корпусу лікарні (з поліклінікою) ДУ «ТМО МВС України по Хмельницькій області» по вул. Курортній, 42 в смт Сатанів, Хмельницького району, Хмельницької області» (код ДК 71247000-1 – Нагляд за будівельними роботами)
Завершена
1 581 039.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 905.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 905.20 UAH
Період уточнення:
06.08.2024 09:29 - 18.08.2024 00:00
Відповідь надана
Звернення щодо необгрунтованості вимоги сертифікатів ISO
Номер:
9ddff017c12f4c9b84f77d52b7214990
Дата опублікування:
07.08.2024 13:59
Опис:
Замовник протиправно вимагає надати дійсні СЕРТИФІКАТИ згідно ДСТУ ІSO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ІSO 37001:2018, ДСТУ ІSO 50001:2020. Звертаємо увагу, що отримання даних сертифікатів не є обов’язковим згідно законодавства України. В жодному ДБН, нормативному документі, яким керуються інженери технічного нагляду, не вказано обов'язковість отримання таких сертифікатів. Також звертаємо увагу, що учасники не зможуть з об’єктивних причин отримати такі сертифікати оскільки строк їх отримання є більшим ніж строк подання тендерних пропозицій. Тобто ті учасники які добровільно отримали такі сертифікати та ті учасники, що їх не мають, бо не зобов’язані їх отримувати, та не вбачають за потрібне це робити заздалегідь перебувають у нерівних вихідних умовах.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне. Щодо встановлення власне вимог надання сертифікату ISO повідомляємо, що частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Водночас, Закон не містить визначення дискримінація. А тому, як замовники, так і учасники скоріш усього за пошуком цього визначення звертаються до відповідних джерел. Для Замовника цієї закупівлі, таким джерелом серед інших, є численна та незмінна практика Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель, як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві не міститься. Окрім цього, Замовником серед іншого було враховано, в тому числі, й рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз згідно з цим рішенням прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 30.11.2018 року №454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданям чинності з 05 грудня 2018 року. Таким чином, міжнародний стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який був прийнятий у якості Національного стандарту України є частиною національного законодавства. Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. А тому, з урахуванням вищенаведеного, вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Звертаємо увагу потенційного Учасника, що порватимуться роботи по будівництву лікувально-спального корпусу лікарні, з метою лікування та реабілітації громадян з інвалідністю, та осіб з обмеженими можливостями здоров'я і Замовник має бути впевненим, що Підрядник здійснює ефективне управління якістю, організовує системи внутрішніх процесів на високому рівні, що підтверджуватиметься саме таким сертифікатом. До того ж наголошую, заклад є функціонуючим і знаходиться в курортній зоні "Подільських Товтр" поряд з іншими санаторно-курортними комплексами і недотримання високих норм у будівництві може нанести значні збитки, як людям так і природі. У зв’язку із чим оцінювання потенційних ризиків Замовником, пов’язаних із внутрішніми факторами в організації Підрядника зводитимуться до мінімальних, адже при будівництві закладу охорони здоров’я повинно бути забезпечене вчасне та безпечне виконання робіт. Окрім цього, як зазначалося вище, жоден з учасників не обмежений у праві отримати сертифікат якості. Останній може отримати будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Окрім наведеного, ч.5 ст. 23 Закону установлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Наказом Державного підприємства «Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 2013 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016. Вимоги та настанови щодо застосування стандарту - застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності. Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами. Сертифікат ISO 14001 підтверджує, що Учасник також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і не завдає шкоди навколишньому середовищу. Таким чином, надання учасниками ISO 14001:2015 гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей, а особливо людей з обмеженими можливостями та осіб з інвалідністю. Вимога надання діючого сертифікату ISO 45001:2019систему управління охороною здоров’я та безпекою праці (далі ОЗіБП) полягає в тому, щоб забезпечити середовище для управління ризиками у сфері ОЗіБП. Очікуваними результатами функціювання системи ОЗіБП є запобігання травмам і шкоді для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці, що є вкрай важливим при виконанні робіт, особливо в нашій установі. Відповідно для організації важливо унеможливити або зменшити ризики у сфері ОЗіБП за допомогою проведення результативних запобіжних заходів.
Наша позиція поряд з вищенаведеною метою та вимогами Закону, ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 07.02.2020 року №2407-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
З урахуванням усього вищенаведеного, вважаємо Вашу вимогу, щодо необгрунтованості вимоги сертифікатів ISOбезпідставною, необґрунтованою та такою, що підлягає відхиленню.
Дата відповіді:
09.08.2024 16:02