-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт частини приміщень 1-го поверху під влаштування реабілітаційного відділення та приміщень приймального відділення будівлі головного корпусу літера А’-6 згідно технічного паспорту КНП ЛОР «Львівський онкологічний регіональний лікувально-діагностичний центр» за адресою: м. Львів, вул. Я. Гашека, 2А» (ДК 021:2015: 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
26 151 930.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 130 759.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 130 759.65 UAH
Період уточнення:
02.08.2024 14:58 - 14.08.2024 00:00
Відповідь надана
Технічна специфікація
Номер:
7806c3871af5418ab5abf7561314b046
Дата опублікування:
06.08.2024 17:18
Опис:
Шановний замовнику! Керуючись законодавством України просили внести зміни до ТС, а саме для коректного розрахунку пропозиції учасника надати повну відомість ресурсів. Згідно Настанови з визначення вартості будівництва п.5.1, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Вами частково надано відомість ресурсів! Однак відомості ресурсів містять не тільки відомості щодо будівельних матеріалів, а ще: Витрати труда, будівельні машини та механізми, Будiвельнi машини, врахованi в складi загальновиробничих витрат, Устаткування. Таким чином просимо надати повну інформацію керуючись положенями «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281зі змінами та доповненнями.
Також просимо роз’яснити! У ТС до ТД ви встановили, що «Замовник залишає за собою право здійснити оцінку кошторисної частини документації учасника на відповідність вимогам Технічного завдання та проектним рішенням в тому числі на відповідність Кошторисним нормам України «Настанова з визначення вартості будівництва» з залученням особи, яка має відповідні знання (інженер проектувальник в частині кошторисної документації)». Відповідно до умов ТД Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатках №1 і №2. ТС не містить жодних документів, які учасник повинен надати для підтвердження! Також не зрозуміло чи розрахунки учасника повинні бути розраховані відповідно до вищенаведених Настанов.
Таким чином, просимо Вас роз’яснити Учасникам, які саме документи Ви вимагаєте для підтвердження відповідності вимогам Технічного завдання та проектного рішення. Чи потрібно буде складати кошторисний розрахунок і подавати його в складі пропозиції учасника?!
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за Ваше звернення! Відповідно до п. 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва – «Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію». Замовником надано у складі тендерної документації Відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї. Зазначені документи містять усі необхідну для підготовки тендерної пропозиції та розрахунку ціни тендерної пропозиції інформацію, а саме будівельні матеріали, вироби та комплекти і устаткування. Відсутність інформації щодо витрат труда та будівельних машин та механізмів жодним чином не впливає на формування пропозиції учасника, оскільки в відомостях обсягів робіт вказано весь перелік видів робіт та їх об’єм. Учасник самостійно визначає який перелік та вид техніки, обладнання, технологій буде використовувати при виконанні робіт. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги щодо застосування учасниками при виконанні робіт конкретних механізмів та машин. Відтак, відповідно до вимог Настанови, ЗУ «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Постанови КМУ №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель, замовником була надана вся необхідна інформація, для можливості взяти участь у процедурі – відкриті торги (з особливостями) для потенційних учасників.
Щодо другої частини звернення повідомляємо, що згідно п. 28 Особливостей №1178 Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Так, замовником було завантажено перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який містить, зокрема, розділ №7 Перелік інформації та документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі з приміткою, що відомість обсягів робіт та ресурсів (Технічна специфікація) вказані в Додатку №2 до тендерної документації. Саме в цьому розділі і вказані документи, які повинен надати учасник відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, тобто вимогам Технічного завдання та проектного рішення.
Щодо кошторисних розрахунків повідомляємо, що згідно п. 5.3 вищезазначеного розділу №7 для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати кошторисні розрахунки, а саме*:
- договірну ціну (Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК-5, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника (у складі пропозиції учасник надає документи, які підтверджують право учасника на використання ліцензійного програмного комплексу: діючу ліцензію та договір). Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281.
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку;
- локальний(і) кошторис(и) (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- проект календарного графіку виконання робіт складений відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009 р. №2)
*Зазначені документи можуть бути надані в електронному вигляді в форматі WORD (“DOC”) або EXCEL (“XLS”) та можуть не містити підписи та печатки учасника.
Дата відповіді:
09.08.2024 15:41
Відповідь надана
досвід
Номер:
bf3247e022a64f44858808eb878071bb
Дата опублікування:
05.08.2024 15:05
Опис:
Замовнику,вважаємо, що встановлені замовником вимоги надмірні до підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів і є такими, що мають дискримінаційний характер та порушують права потенційних учасників процедури закупівлі, в тому числі і наші, з огляду на наступне:
Для того, щоб відповідати даному кваліфікаційному критерію учасникам потрібно мати:
- не менше двох договорів, які є:
- повністю виконаними
- досвід медичних закладах
За таких умов, наше підприємство, маючи багаторічний досвід виконання аналогічних робіт позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Адже у нас немає двох договорів, повністю виконаних у медичних закладах які відповідали б усім в сукупності вимогам замовника. Проте є досвід роботи з відділами освіти, культури і т.д.
Вважаємо, що відсутність у нас договорів, які відповідали б усім в сукупності вимогам замовника жодним чином не може свідчити про відсутність у нас потрібного досвіду, який дозволяв би виконати замовлення, що є предметом закупівлі. Очевидно, що вимоги замовника не є такими, що спрямовані на відбір підрядників потенційно спроможних виконати замовлення, не мають обґрунтованої мети чи логічного пояснення, а отже підпадають під ознаки дискримінаційних умов. Вимагаємо внести зміни, у разі невиконання наших вимог ми будемо скаржитися до АМКУ
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику!
В п. 3.1 Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації міститься вимога, що для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати скановану з оригіналу копія не менше двох аналогічних договорів, які повністю виконані, що підтверджують досвід виконання аналогічних договорів в медичних закладах, інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічним(ними) договором(ами) є договір(и) предметом закупівлі якого є роботи з будівництва/капітального ремонту/реконструкції. Учасники мають право надати скановані з оригіналу копії аналогічних договорів без додатків.
Зазначаємо, що згідно п.28 Особливостей, у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентує встановлення Замовником одного або декількох з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Для оцінки спроможності та виробничої потужності Учасника з метою забезпечення
належного, вчасного та якісного виконання робіт, Замовником встановлений у тендерній документації критерій підтвердження виконання аналогічного договору в медичних закладах. Дана вимога, зумовлена тим, що Замовником торгів є заклад охорони здоров’я, який цілодобово надає спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу, вкрай важливим є можливість Замовника пересвідчитись у надійності, якості та гарантіях на своєчасне, якісне та належне виконання Учасником робіт, що є предметом даної Закупівлі. Враховуючи специфіку роботи Замовника, наявність в Підрядника досвіду виконання аналогічних робіт саме в медичних закладах є важливим для підтвердження кваліфікаційного критерію, оскільки роботи будуть виконуватись в приміщенні онкологічного лікувально-діагностичного центру та мають бути виконані з дотриманням всіх будівельних норм та з урахуванням під час виконання робіт режиму та специфіки роботи саме медичної установи.
Чинне законодавство не містить чіткого визначення поняття та критеріїв «аналогічного договору», на це зокрема вказує постанова Верховного Суду (далі – ВС) від 15.08.2023 у справі № 922/4852/21 . Зокрема, на думку ВС, в кожному конкретному випадку замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, у т.ч. й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням загальних принципів здійснення публічних закупівель.
Відтак, задля недопущення обмеження кола потенційних учасників Замовником було визначено широкий перелік робіт аналогічних договорів, які вважатимуться аналогічними предмету закупівлі , а саме роботи з будівництва/капітального ремонту/реконструкції, а не лише капітального ремонту. Крім того, Учасники мають право надати скановані з оригіналу копії аналогічних договорів без додатків, що також спрямовано на розширення кола потенційних учасників.
Таким чином, Замовник не має підстав змінювати кваліфікаційні вимоги під необʼєктивні та необгрунтовані бажання і обмежені можливості до виконання робіт одного з Учасників, це є пряма дискримінація інших Учасників, які мають можливість виконати встановлені Замовником вимоги Тендерної документації.
На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів в п. 3.4 Розділу №3 Додатку №1 тендерної документації встановлена вимога, щодо наявності документа, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації (сертифікат/акт/декларація/ витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва). Наявність документу, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації юридично закріплює завершення робіт та засвідчує відповідність виконаних робіт проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам та передбачена ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Зазначена вимога встановлена з метою отримання інформації, щодо повного та належного виконання робіт згідно укладеного аналогічного договору Учасником. Вимога не обмежує коло учасників, оскільки наявність документа, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації є результатом роботи підрядника на об’єкті. Додатково зазначаємо, що Замовником не встановлюється вимога щодо мінімального класу наслідків об’єкту за аналогічними договорами, що не складає труднощів виконати вказані вимоги тендерної документації багатьма підрядниками.
Відтак, зважаючи на вищевказане, не вбачаємо необхідності внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
06.08.2024 12:30
Відповідь надана
Аналогічний договір
Номер:
38c1d6f1761a4fa4bc0fc581076677b3
Дата опублікування:
04.08.2024 15:20
Опис:
Шановний замовник! Ми бажаємо взяти участь у даній процедурі закупівлі, проте через окремі положення тендерної документації дискримінаційного характеру позбавлені такої можливості. Зокрема, тендерною документацією передбачено вимоги до учасників надати: 3.1.Сканована з оригіналу копія не менше двох аналогічних договорів, які повністю виконані, що підтверджують досвід виконання аналогічних договорів в медичних закладах, інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічним(ними) договором(ами) є договір(и) предметом закупівлі якого є роботи з будівництва/капітального ремонту/реконструкції. Учасники мають право надати скановані з оригіналу копії аналогічних договорів без додатків.
3.2. Скановану з оригіналу копію листа-відгука(ів) про співпрацю за договорами від замовника, що вказані в Таблиці Г (не менше як по двох договорах). Кожен відгук повинен бути належно оформлений: містити вихідний номер, дату видачі такого документу та посилання на договір що виконувався.
3.3. Документи, що засвідчують факт виконання робіт: довідку (-и) форми КБ-3, згідно аналогічних договорів зазначених у довідці, згідно встановленої форми Таблиці Г(не менше як по двох договорах).
3.4. Документ, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації (сертифікат/акт/декларація/ витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) (не менше як по двох договорах).
За таких умов, наше підприємство, маючи багаторічний досвід виконання аналогічних робіт, позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі. Ми, як потенційний учасник тендеру, маємо достатній досвід виконання аналогічних договорів. Проте, дискримінаційна вимога щодо надання підтверджуючих документів , що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації (сертифікат/акт/декларація/ витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) (не менше як по двох договорах)., порушує наші права чи законні інтереси та перешкоджає взяти участь у тендері, тому що відповідно до відповідно до Постанови КМУ від 13 квітня 2011 р. № 461, даний сертифікат отримує Замовник, достатнім підтвердженням про завершений об’єкт є форми довідок КБ-2 КБ-3 та лист-відгук від Замовника, тому звертаємося до замовника з вимогою внести зміни до тендерної документації, прибравши з неї дискримінаційну вимогу про надання підтверджуючих документів, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації (сертифікат/акт/декларація/ витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) (не менше як по двох договорах). Водночас, вважаємо, що відсутність документально підтвердженого досвіду, який відповідав би усім в сукупності вимогам документації не може бути тим критерієм, що свідчить про неможливість виконання замовлення, що є предметом закупівлі. На нашу думку, сформульовані вами вимоги в частині документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів не можна охарактеризувати як такі, що спрямовані на відбір підрядників потенційно спроможних виконати замовлення, встановлені вами обмеження не мають обґрунтованої мети чи логічного пояснення, а отже цілком підпадають під ознаки дискримінаційних умов. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Враховуючи вище викладене, вас усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме: Документ, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації (сертифікат/акт/декларація/ витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) (не менше як по двох договорах).. Дуже розраховуємо на ваше бажання провести прозору і чесну закупівлю. Проте повідомляємо, що у випадку вашої відмови добровільно внести зміни до тендерної документації ми налаштовані оскаржувати вимоги документації до АМКУ
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику!
В п. 3.1 Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації міститься вимога, що для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати скановану з оригіналу копія не менше двох аналогічних договорів, які повністю виконані, що підтверджують досвід виконання аналогічних договорів в медичних закладах, інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічним(ними) договором(ами) є договір(и) предметом закупівлі якого є роботи з будівництва/капітального ремонту/реконструкції. Учасники мають право надати скановані з оригіналу копії аналогічних договорів без додатків.
Зазначаємо, що згідно п.28 Особливостей, у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентує встановлення Замовником одного або декількох з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Для оцінки спроможності та виробничої потужності Учасника з метою забезпечення
належного, вчасного та якісного виконання робіт, Замовником встановлений у тендерній документації критерій підтвердження виконання аналогічного договору в медичних закладах. Дана вимога, зумовлена тим, що Замовником торгів є заклад охорони здоров’я, який цілодобово надає спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу, вкрай важливим є можливість Замовника пересвідчитись у надійності, якості та гарантіях на своєчасне, якісне та належне виконання Учасником робіт, що є предметом даної Закупівлі. Враховуючи специфіку роботи Замовника, наявність в Підрядника досвіду виконання аналогічних робіт саме в медичних закладах є важливим для підтвердження кваліфікаційного критерію, оскільки роботи будуть виконуватись в приміщенні онкологічного лікувально-діагностичного центру та мають бути виконані з дотриманням всіх будівельних норм та з урахуванням під час виконання робіт режиму та специфіки роботи саме медичної установи.
Чинне законодавство не містить чіткого визначення поняття та критеріїв «аналогічного договору», на це зокрема вказує постанова Верховного Суду (далі – ВС) від 15.08.2023 у справі № 922/4852/21 . Зокрема, на думку ВС, в кожному конкретному випадку замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, у т.ч. й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням загальних принципів здійснення публічних закупівель.
Відтак, задля недопущення обмеження кола потенційних учасників Замовником було визначено широкий перелік робіт аналогічних договорів, які вважатимуться аналогічними предмету закупівлі , а саме роботи з будівництва/капітального ремонту/реконструкції, а не лише капітального ремонту. Крім того, Учасники мають право надати скановані з оригіналу копії аналогічних договорів без додатків, що також спрямовано на розширення кола потенційних учасників.
Таким чином, Замовник не має підстав змінювати кваліфікаційні вимоги під необʼєктивні та необгрунтовані бажання і обмежені можливості до виконання робіт одного з Учасників, це є пряма дискримінація інших Учасників, які мають можливість виконати встановлені Замовником вимоги Тендерної документації.
На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів в п. 3.4 Розділу №3 Додатку №1 тендерної документації встановлена вимога, щодо наявності документа, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації (сертифікат/акт/декларація/ витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва). Наявність документу, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації юридично закріплює завершення робіт та засвідчує відповідність виконаних робіт проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам та передбачена ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Зазначена вимога встановлена з метою отримання інформації, щодо повного та належного виконання робіт згідно укладеного аналогічного договору Учасником. Вимога не обмежує коло учасників, оскільки наявність документа, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації є результатом роботи підрядника на об’єкті. Додатково зазначаємо, що Замовником не встановлюється вимога щодо мінімального класу наслідків об’єкту за аналогічними договорами, що не складає труднощів виконати вказані вимоги тендерної документації багатьма підрядниками.
Відтак, зважаючи на вищевказане, не вбачаємо необхідності внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
06.08.2024 12:30