-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт спортивного майданчика ліцею «Львівський" за адресою м.Львів, вул.Лисинецька, 3
Завершена
1 956 109.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 780.54 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 780.54 UAH
Період уточнення:
31.07.2024 22:06 - 05.08.2024 00:00
Відповідь надана
Акт обстеження об'єкта будівництва
Номер:
93ddced0f99e471da076b4b7c4e00e1b
Дата опублікування:
02.08.2024 11:32
Опис:
В Тендерній документації в Розділі 2 пункт 2 встановлена вимога «Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період уточнень (звернення за роз’ясненнями), особисто відвідати та оглянути об’єкт будівництва, оцінити можливості виконання робіт, їх види та обсяги, ознайомитися із проектною документацією. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний уповноваженою особою замовника та представником учасника Акт огляду об’єкта та ознайомлення із проектною документацією».
Дані вимоги порушують щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Обстеження території надання послуг учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду.
Відповідно до статті 12 Закону замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики). Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Також,учасники можуть бути позбавлені можливості підписати у Замовника акт огляду, з підстав, що не залежать від них, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників .
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, на ваше звернення, повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Частина 3 статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, згідно частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Необхідно зазначити, що вимога щодо попереднього огляду спортивного майданчику спрямована на те, щоб потенційні Учасники мали змогу в реальному часі на місці оглянути об’єкт та оцінити об’єми робіт, визначених Технічною специфікацією, щоб мати можливість максимально точно скласти свою тендерну пропозицію (прорахунок ціни) і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципам максимальної економії та ефективності.
Варто також наголосити, що Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісних послуг, що є предметом даної процедури закупівлі.
Відтак, дана вимога жодним чином не дискримінує та не обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Відповідно до неї будь-хто з потенційних учасників може звернутись до Замовника з запитом на відвідування спортивного майданчика, за результатами якого отримати відповідний акт обстеження. Конфіденційність учасника також не порушується оскільки Замовник чи будь яка інша особа жодним чином немає доступу до цінової пропозиції та усіх інших документів та інформації пропозиції такого учасника.
Звертаємо увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку доступу до об'єкту, не визначає порядку отримання такого акту огляду, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні, хто має право підписання цього документу, саме задля уникнення можливих корупційних ризиків. Адже деталізація механізму і процедури відвідування та отримання акту обстеження лише ускладнить виконання даної вимоги потенційними учасниками.
Таким чином, принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них жодним чином не порушено в даному випадку.
Дата відповіді:
05.08.2024 13:11
Відповідь надана
Гігієнічний сертифікат
Номер:
495d2b67fd604e0f9ce9859ee8673015
Дата опублікування:
01.08.2024 14:32
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику.
Вимогами Додатку 2 до ТД встановлено, надати у складі тендерних пропозицій гігієнічний сертифікат на штучну траву.
Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 №2573 відмінено оформлення Висновків державно санітарно – епідеміологічної експертизи.
Законом України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19.05.2011 № 3392 не передбачено обов’язковість наявності у суб’єкта господарської діяльності Висновків держаної санітарно – епідеміологічної експертизи.
Відповідно до пункту 11 статті 26 Закону України: «Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
З урахуванням вищевикладеного просимовнести зміниу ТД та виключити вказану вимогу.
Відповідь:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Частина 2 статті 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації, разом з тим, частина 3 ст.22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ключовим положенням є те що саме Замовник формує вимоги до учасників. З позиції практичного застосування норм Закону, яка ґрунтується на практиці розгляду скарг АМКУ та листів-роз’яснень Уповноваженого органу, можна дійти висновку, що «документи, що не передбачені законодавством для учасників» - це документи, що не притаманні для особи-учасника та стосовно яких у законодавстві не встановлено прямих вимог обовʼязкової наявності в особи-учасника. Наприклад, фізична особа не може мати витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ), а юридична особа не може мати паспорт громадянина України. Відповідні особливості стосуються і різних організаційно-правових форм підприємств. Наприклад, ПАТ може мати документи, які не може мати ТОВ відповідно до законодавства. Крім того, необхідно памʼятати, що нерезиденти України найчастіше не можуть надати документи, що емітовані державними органами України, іншими установами, які є резидентами України. У зазначених випадках, ненадання документу, що непередбачений законодавством для певної категорії учасників – не буде підставою для відхилення. Однак є випадки, коли закон не містить прямої норми щодо необхідності особі-учаснику мати чи не мати окремі документи, разом з тим, замовник все ж вирішив встановити певну вимогу, то така вимога стає обов’язковою для виконання усіма учасниками. Дана позиція підтверджується сталою практикою розгляду аналогічних питань АКМУ.
Звертаємо увагу, що Замовник не вимагає надати у складі тендерної пропозиції саме Висновку державно санітарно – епідеміологічної експертизи, обов’язкове отримання якого зараз прямо не встановлено законодавством, натомість встановлена вимога надати «гігієнічний сертифікат на штучну траву» яка не містить додаткових окремих вимог щодо органу чи установи, якою повинен бути виданий гігієнічний сертифікат, порядку його отримання чи відомостей які повинні міститись у ньому.
Дата відповіді:
02.08.2024 11:40