• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Витратні матеріали до друкувального та фотокопіювального обладнання

Завершена

2 149 885.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 749.43 UAH
Період уточнення: 25.07.2024 14:38 - 31.07.2024 12:00
Відповідь надана

дискримінаційні обмеження

Номер: 61148595ff284dd38c5c8a8f8388470b
Дата опублікування: 29.07.2024 14:02
Опис: Просимо прибрати дискримінаційні обмеження Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «копії документів, які підтверджують стосунки із виробником» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «документ від виробника або представника виробника, офіційно уповноваженого на те виробником, про право учасника на постачання товару за переліком визначеним у Додатку 3 до Оголошення» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали б змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. Також зауважим, що Замовник, щоб захистити себе від закупівлі неоригінальних картриджів (тобто іншого виробника ніж виробника пристрою), може надати вимогу: «у разі, якщо пропонуються неоригінальні витратні матеріали, надати оригінал або завірену копію листа від виробника обладнання, або офіційного представництва виробника обладнання в Україні (витратні матеріали для якого пропонуються для використання) для підтвердження сумісності з обладнанням, та відповідності технічно-якісним характеристикам предмета закупівлі, зазначеним в Додатку 3 до даної тендерної документації. Лист повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері.», цим самим Замовника в даному випадку буде захищено від покупки неоригінальних витратних матеріалів, а вимога про надання «авторизаційного листа від виробника обладнання», є дискримінаційною. Отже просимо Вас внести зміни в ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі та видалити вимогу, надати «документ від виробника або представника виробника, офіційно уповноваженого на те виробником, про право учасника на постачання товару за переліком визначеним у Додатку 3 до Оголошення», яка ні яким чином не впливає на якісні, та функціональні характеристики товару,та наявність партнерського статусу не гарантує постачання якісних оригінальних витратних матеріалів, а суттєво зменшую коло учасників, тобто є дискримінаційною вимогою
Відповідь: Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення, у відповідь повідомляємо про наступне. 1. Керуючись статтею 14 Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами у Додатку 3 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель (далі – Оголошення) визначено, що “еквіваленти товару не визначались та в разі їх пропозицій буде вважатись, що товар не відповідає вимогам до предмету закупівлі”, тому учасник має запропонувати товар саме того виробника (артикулу), що визначений в даному Додатку. 2. Вимога надати “документ від виробника або представника виробника, офіційно уповноваженого на те виробником, про право учасника на постачання товару за переліком визначеним у Додатку 3 до Оголошення” встановлена виключно для захисту від постачання не оригінальних (сумісних) витратних матеріалів. Дана вимога не є способом обмеження кола потенційних учасників закупівлі тому, що досвід роботи Замовника свідчить проте, що виробники (офіційні дистриб’ютори) або представники виробника, офіційно уповноважені на те виробником практикують видачу запитуваних документів на постійній основі всім учасникам ринку, які є потенційними посередниками між Замовником та виробником (офіційним дистриб’ютором), якщо Учасник дійсно хоче запропонувати оригінальний товар, а не СУМІСНИЙ з довідкою про підтвердження сумісності з обладнанням. Щодо Українського класифікатора товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) слід зауважити, що це є систематизований перелік товарів, який складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів, затверджується законом України “Про Митний тариф України”. Код УКТ ЗЕД товару не є унікальним і відноситься до ГРУПИ товарів та не може бути попередженням постачання фальсифікатів. Тож, наразі, ми вдячні Вам за цікавість до закупівлі, однак вимушені повідомити, що не вбачаємо законних підстав для внесення змін до оголошення.
Дата відповіді: 30.07.2024 14:41