-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Поточний ремонт приміщень відділення променевої терапії № 1 КНП ЛОР «Львівського онкологічного регіонального лікувально-діагностичного центру» за адресою: м. Львів, вул. Я. Гашека, 2А " (ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
11 848 830.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59 244.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 59 244.15 UAH
Період уточнення:
25.07.2024 15:07 - 30.07.2024 00:00
Відповідь надана
аналогічні договори
Номер:
72792757964e469785a5f492b5886c01
Дата опублікування:
29.07.2024 21:26
Опис:
Шановний замовник!
Ми бажаємо взяти участь у даній процедурі закупівлі, проте через окремі положення тендерної документації дискримінаційного характеру позбавлені такої можливості.
Зокрема, тендерною документацією передбачено вимоги до учасників надати:
- Сканована з оригіналу копія не менше двох аналогічних договорів, які повністю виконані, що підтверджують досвід виконання аналогічних договорів в медичних закладах, загальна вартість одного з яких становить не менше очікуваної вартості закупівлі, інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічними договорами відповідно до умов цієї тендерної документації є договори, які підтверджують наявність в учасника досвіду щодо виконання поточного ремонту. Учасники мають право надати скановані з оригіналу копії аналогічних договорів без додатків.
Вважаємо, що встановлені вами надмірні вимоги в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів є такими, що мають дискримінаційний характер та порушують права потенційних учасників процедури закупівлі, в тому числі і нашого підприємства, з огляду на наступне:
Для того, щоб відповідати даному кваліфікаційному критерію згідно умов тендерної документації учасникам потрібно мати документальне підтвердження досвіду, яке одночасно відповідає наступним ознакам:
- не менше двох договорів
- повністю виконаних
- за характером робіт – поточного ремонту
-установа (об’єкт)-медичні заклади
За таких умов, наше підприємство, маючи багаторічний досвід виконання аналогічних робіт, позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Ми, як потенційний учасник тендеру, маємо достатній досвід виконання аналогічних договорів. Проте, дискримінаційна вимога щодо надання аналогічних договорів за такими ознаками: - не менше двох договорів
- повністю виконаних
- за характером робіт – поточного ремонту
-установа (об’єкт)-медичні заклади, ми не маємо.
Водночас, вважаємо, що відсутність документально підтвердженого досвіду, який відповідав би усім в сукупності вимогам документації не може бути тим критерієм, що свідчить про неможливість виконання замовлення, що є предметом закупівлі.
На нашу думку, сформульовані вами вимоги в частині документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів не можна охарактеризувати як такі, що спрямовані на відбір підрядників потенційно спроможних виконати замовлення, встановлені вами обмеження не мають обґрунтованої мети чи логічного пояснення, а отже цілком підпадають під ознаки дискримінаційних умов.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Враховуючи вище викладене, вас усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме прибрати вимоги, що має бути
- не менше двох договорів
- повністю виконаних
- за характером робіт – поточного ремонту
-установа (об’єкт)-медичні заклади. Дуже розраховуємо на ваше бажання провести прозору і чесну закупівлю.
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику!
В п. 1 Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації міститься вимога, що для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати скановану з оригіналу копія не менше двох аналогічних договорів, які повністю виконані, що підтверджують досвід виконання аналогічних договорів в медичних закладах, загальна вартість одного з яких становить не менше очікуваної вартості закупівлі, інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічними договорами відповідно до умов цієї тендерної документації є договори, які підтверджують наявність в учасника досвіду щодо виконання поточного ремонту. Учасники мають право надати скановані з оригіналу копії аналогічних договорів без додатків
Зазначаємо, що згідно п.28 Особливостей, у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентує встановлення Замовником одного або декількох з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Для оцінки спроможності та виробничої потужності Учасника з метою забезпечення
належного, вчасного та якісного виконання поточного ремонту, Замовником встановлений у тендерній документації критерій підтвердження виконання аналогічного договору у вартісних показниках, зокрема вартість одного з аналогічних договорів має становити не менше очікуваної вартості предмету даної закупівлі. Враховуючи, специфіку предмета Закупівлі, як засвідчує практика, без надання учасниками підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів з урахуванням обсягу виконання таких договорів не менше встановленого Замовником відсотка від очікуваної вартості закупівлі що здійснюється, ризики невиконання умов договору учасниками-переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими для Замовника.
Наголошуємо, що встановлення суми підтвердження виконання аналогічних договорів є правом Замовника, не забороняється Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей та жодним чином не містить дискримінаційний характер для Учасників процедури закупівлі. Встановлення даної вимоги відповідає міжнародній практиці застосування вартісних кваліфікаційних критеріїв для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
Щодо досвіду виконання аналогічних договорів в медичних закладах. Дана вимога зумовлена тим, що Замовником торгів є заклад охорони здоров’я, який цілодобово надає високоспеціалізовану медичну допомогу, вкрай важливим є можливість Замовника пересвідчитись у надійності, якості та гарантіях на своєчасне, якісне та належне виконання Учасником поточного ремонту, що є предметом даної Закупівлі. Враховуючи специфіку роботи Замовника, наявність у Виконавця досвіду виконання аналогічних робіт саме в медичних закладах є важливим для підтвердження кваліфікаційного критерію, оскільки поточний ремонт буде виконуватись в приміщеннях онкологічного лікувально-діагностичного центру та мають бути виконані з дотриманням всіх будівельних норм та з урахуванням під час виконання поточного ремонту режиму та специфіки роботи саме медичної установи.
Чинне законодавство не містить чіткого визначення поняття та критеріїв «аналогічного договору», на це зокрема вказує постанова Верховного Суду (далі – ВС) від 15.08.2023 у справі № 922/4852/21 . Зокрема, на думку ВС, в кожному конкретному випадку замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, у т.ч. й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням загальних принципів здійснення публічних закупівель.
Таким чином, Замовник не має підстав змінювати кваліфікаційні вимоги під необʼєктивні та необгрунтовані бажання і обмежені можливості до виконання поточного ремонту одного з Учасників, це є пряма дискримінація інших Учасників, які мають можливість виконати встановлені Замовником вимоги Тендерної документації.
Відтак, зважаючи на вищевказане, не вбачаємо необхідності внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
31.07.2024 12:11