-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 32350000-1 Частини до аудіо- та відео обладнання
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період уточнення:
24.07.2024 15:04 - 29.07.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога щодо надання звіту про екологічний аудит
Номер:
6d501925e34547d6a3f425701130ba84
Дата опублікування:
25.07.2024 10:48
Опис:
Згідно Технічної специфікації надати Довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник, та Звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.
Зазначена вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно Закону України «Про екологічний аудит» висновок екологічного аудиту - професійна оцінка об’єкта екологічного аудиту, виконана екологічним аудитором, яка ґрунтується на доказах екологічного аудиту та є головною складовою звіту про екологічний аудит. При цьому, екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
Згідно ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит» екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим.
Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: банкрутство; приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; екологічне страхування об’єктів; завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; в інших випадках, передбачених законом.
Враховуючи викладене, публічна закупівля в цілому не відноситься до випадків проведення обов’язкового екологічного аудиту, а відтак відсутня передбачена законом необхідність (обов’язковість) для потенційного учасника процедури закупівель мати звіт про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора.
Щодо добровільного екологічного аудиту, то добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об’єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб’єкта за згодою керівника чи власника об’єкта екологічного аудиту (ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит»). При цьому, згідно ст. 2 Закону України «Про екологічний аудит», яка визначає об’єкти екологічного аудиту, екологічний аудит може проводитися щодо підприємств, установ та організацій, їх філій та представництв чи об’єднань, окремих виробництв, інших господарських об’єктів у цілому або щодо окремих видів їх діяльності.
Враховуючи викладене, приймаючи до уваги основні принципи екологічного аудиту, необхідність чи доцільність проведення добровільного екологічного аудиту повинна визначатися з урахуванням конкретного об’єкту такого екологічного аудиту та обґрунтованості вибору саме такого об’єкту.
Не викликає сумнівів вибір для цілей проведення екологічного аудиту об’єктів, які становлять підвищену екологічну небезпеку.
В той же час, предмет даної закупівлі, тобто сам товар, що закуповується - Частини до аудіо- та відео обладнання (Рентгенівська плівка), а так само вид діяльності, яку повинен здійснити учасник за результатами здійснення даної закупівлі, тобто поставка такого товару, жодним чином не відносяться до об’єктів чи видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку.
Отже, дана вимога абсолютно невиправдана для цілей здійснення даної закупівлі, та носить суто штучний характер з метою встановлення наперед кола потенційних учасників.
Зайвим підтвердженням штучного характеру даної вимоги є те, що в даному випадку Замовника зовсім не цікавить період проведення екологічного аудиту (тобто, звіт можна надати хоч десятирічної давності).
Очевидним є те, що потенційний учасник, який може запропонувати товар за предметом закупівлі, але не має звіту про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора, при тому, що для поставки предмету закупівлі він і не зобов’язаний їх мати, - просто не встигне пройти будь-який екологічний аудит протягом 5 робочих днів, тобто з дати опублікування оголошення до кінцевого строку подання пропозицій, оскільки організаційно це неможливо. Адже, проведення екологічного аудиту включає в себе підготовку до екологічного аудиту (визначення сфери аудиту, цілі, завдання, програми та критеріїв аудиту), власне саме проведення екологічного аудиту на об'єкті (вступна нарада, збір інформації про екологічні аспекти діяльності об'єкта аудиту, проведення необхідних вимірювань, відборів проб), оформлення результатів екологічного аудиту в формі звіту про екологічний аудит, тощо, та займає не менше 1 місяця.
Отже, дана вимога є абсолютно невиправданою, зайвою для цілей даної процедури, носить характер штучної умови, направленої на визначення наперед обмеженого кола потенційних учасників, порушує добросовісну конкуренцію серед учасників, призводить до дискримінації учасників, а відтак є необґрунтованою та незаконною.
З урахуванням викладеного вище, просимо виключити дану умову із Технічної специфікації.
У випадку відмови, залишаємо за собою право звернутися з відповідною скаргою до органу оскарження.
Відповідь:
Відповідно до п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості, Закон), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 статті 28 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, замовник формує технічну специфікацію до тендерної документації, виходячи із потреб закупівлі товару з зазначеними технічними характеристиками. Саме замовник визначає, що йому потрібно закупити для своїх потреб.
В статті 8 Закону України «Про екологічний аудит» вказано, що екологічний аудит в Україні проводиться з метою забезпечення додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої діяльності».
Відповідно до дефініції ст. 2 Закону України «Про екологічний аудит» об'єкти матеріально-технічної бази підприємств, установ та організацій, їх філії та представництва чи об'єднання, окремі виробництва, інші господарські об'єкти – є об'єктами екологічного аудиту. Згідно зі ст. 1 Закону України «Про екологічний аудит», екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об'єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
Відповідно до приписів ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Враховуючи те, що застосування необхідних заходів захисту довкілля та навколишнього середовища з боку, зокрема, підприємств, установ, організацій є вимогою вищезазначеного закону, тому замовник має право це перевірити, вимагаючи опис планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища. У зв'язку з цим, відповідність постачальника вимогам діючого природоохоронного законодавства (зокрема, здійснення ним планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища), доказом чого є документальне підтвердження, зокрема екологічним аудитором відповідності учасника вимогам екологічного законодавства - для замовника є необхідністю.
Також, з огляду на зазначене, у преамбулі Закону України «Про екологічний аудит»: «Цей Закон визначає основні правові та організаційні засади здійснення екологічного аудиту і спрямований на підвищення екологічної обґрунтованості та ефективності діяльності суб'єктів господарювання. Положення цього Закону поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та видів діяльності», а відтак, і на потенційних учасників, що бажають прийняти участі у даній закупівлі. Ба більше, виходячи із аналізу практики розгляду скарг Постійно діючої адміністративної колегії АКУ про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на рішення за номерами 13208-р/пк-пз від 18.09.2019 року, 2309-р/пк-пз від 06.02.2020 року, Орган оскарження не вбачає такі вимоги дискримінаційними.
Крім того, відповідно до ст.14 Закону України «Про екологічний аудит» екологічний аудит може здійснювати особа (екологічний аудитор), яка має відповідну вищу освіту, досвід роботи у сфері охорони навколишнього природного середовища або суміжних сферах не менше чотирьох років підряд та якій видано в установленому порядку сертифікат на право здійснення такої діяльності. Екологічний аудит може здійснюватись юридичною особою, статутом якої передбачений цей вид діяльності і в штаті якої є хоча б один екологічний аудитор. Тобто коло надавачів таких послуг досить широке.
З огляду на викладене, а також ураховуючи, те, що вами не доведено та документально не підтверджено неможливості виконати вказані вимоги документації і не надано документального підтвердження, яким чином наведені вимоги документації порушують ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у замовника, на разі, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
26.07.2024 16:53