• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Картриджі та ємності для відпрацьованого тонера

Якщо в технічній специфікації міститься посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, у разі якщо таке посилання є необхідним*, то слід розуміти у значені «або еквівалент», який не гірший/кращий за своїми показниками та функціональними властивостями, придатний до аналогічного застосування (використання за призначенням).

Завершена

219 744.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 197.44 UAH
Період уточнення: 23.07.2024 11:56 - 28.07.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційна вимога.

Номер: abe4c706532945469452c2a57032eab8
Дата опублікування: 25.07.2024 13:09
Опис: Шановний замовник яким чином може надати потенційний учасник гарантійний лист , виданий учаснику виробником товару або його офіційним представником (представництвом) на території України, щодо підтвердження гарантійного терміну на товар та повноважень учасника на розповсюдження/продаж товару (його офіційного ввозу на територію України) якщо даний товар вже знаходиться на складі учасника? Весь товар купувався в Україіні. Гарантійні зобовязання виробника є так як цього вимагає ЗУ. Не зрозуміло які ще має надати учасник підтвердження на право реалізації товару який вже в його власності? до чого тут виробник або офіційний представник виробника? Схоже на те що ця вимога додана в тендерну документацію виключно з метою усунення потенційних учасників в яких цей товар в наявності і за кращою ціною, то хочу сказати що рано чи пізно це може відгукнутися замовнику і хтось буде відповідати за це. Нагадуємо що зараз всі громадяни економлять кошти для допомоги ЗСУ а тут в торгах намагаються просунути схеми для закупки дорожчих витратних матеріалів... Може краще дати можливість всім учасникам прийняти участь і поборотися ціною а не вимогами в ТД? Задумайтесь і видаліть дискримінуючу вимогу. Дякую.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення, разом з тим, повідомляємо Вам, що Замовнику не відомо про те, який саме «товар вже знаходиться на складі учасника», які його характеристики та чи відповідають вони технічним вимогам, встановленим до предмету закупівлі. Щодо Вашої тези про те, що «Не зрозуміло які ще має надати учасник підтвердження на право реалізації товару який вже в його власності?», доводимо Вам, що причиною вимоги даного листа є підтвердження гарантійних термінів на товар і оскільки «товар вже знаходиться на складі», Замовнику невідомо протягом якого терміну та за яких умов він зберігається. А також гарантійний лист виробника (офіційного представництва) свідчить про офіційність товару та те, що він має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник має бути впевненим, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли працівники будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Замовник у своїй діяльності використовує пристрої для друку та фотокопіювання торгової марки Xеrox, про що зазначено в Тендерної документації. Відповідно до інструкцій (технічна документація на пристрої друку) виробника, під час експлуатації такої техніки необхідно використовувати витратні матеріали (картриджі), що дозволені до використання виробником. На ринку України окрім оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, зокрема і картриджі, що виготовлені з порушенням патенту виробників оригінальних пристроїв для друку та фотокопіювальної розмножувальної техніки. Відрізнити підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо та необхідно додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу. Попри те, що Вам «схоже на те що ця вимога додана в тендерну документацію виключно з метою усунення потенційних учасників в яких цей товар в наявності і за кращою ціною» - «схожості» такої не існує, як явища, а подібне твердження є дискредитуючим по відношенню до замовника. На сайті виробника за посиланням https://www.xerox.com/uk-ua/office/dealer-locator розміщена інформація про наявність та кількість офіційних партнерів компанії Xerox. Так, лише в Києві знаходиться 12 партнерів Xerox, а також в інших містах України, тощо. Тобто існує велике коло потенційних учасників, які здійснюють продаж оригінальних витратних матеріалів до друкуючої техніки. В свою чергу, вищезазначені офіційні представники (дистриб’ютори) виробників також здійснюють реалізацію товару через чисельну кількість суб’єктів господарювання, що також розширює коло осіб, що відповідають вимогам, а отже можуть приймати участь. Тому цією вимогою, Замовник жодним чином не обмежує добросовісну конкуренцію серед учасників. ЗАМОВНИК НЕ ВИМАГАЄ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН З ВИКЛЮЧНО З ВИРОБНИКАМИ ТОВАРУ. БІЛЬШЕ ТОГО, САМ ФАКТ ТАКИХ ПРАВОВІДНОСИН ЧИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО ПРАВА РЕАЛІЗАЦІЇ – НЕ Є КРИТЕРІЄМ, ЩО МАЄ ПІДТВЕРДЖУВАТИСЬ ГАРАНТІЙНИМ ЛИСТОМ. ТАК, ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ ЯВЛЯЄТЬСЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ОРИГІНАЛЬНОСТІ ТОВАРУ ТА ВИМОГ ДО ГАРАНТІЙНОГО ТЕРМІНУ НА ТОВАР. Наголошуємо, що замовник виходить із принципів здійснення публічних закупівель в т.ч. й щодо максимальної економії, ефективності, пропорційності. Акцент розміщуємо саме на врахуванні Вами окрім одного-єдиного критерію «економії», цей принцип полягає також і в ефективності закупівлі, що означає закупівлю якісного товару, який потребує замовник та в подальшому зможе використовувати належним чином за призначенням, (а не будь-який, який йому спроможні продати) та пропорційності (що означає адекватне співвідношення та співрозмірність між ціною (економією) та «ефективністю» (якістю)). Навіть якщо, і за Вашим прикладом, відштовхуватись виключно від принципу економії - замовник здійснює закупівлю витратних матеріалів із врахуванням економії в довготривалій перспективі. Так, використання низькоякісного товару можуть негативно позначитися на роботі наявної у замовника цифрової промислової повнокольорової друкарської машини Xerox Versant 280 Press та призвести до поломок. Що, очевидно ,в свою чергу призведе до додаткового витрачання коштів на їх ремонт, відновлення чи заміну. Саме тому, замовником і встановлено додаткові вимоги саме в частині підтвердження якості предмету закупівлі, оскільки розроблені виробником товари з урахуванням специфікацій та вимог конкретної моделі тощо - гарантують їхню оптимальну роботу та сумісність із обладнанням, до якого вони застосовуватимуться. Усі викладені Вами у зверненні звинувачені та натяки - є категорично БЕЗПІДСТАВНИМИ. Якщо замовник вважає за необхідне, щоб учасники надали йому гарантійні листи від виробника/офіційного представника виробника/ тощо, він може встановити таку вимогу в тендерній документації, адже пунктом 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон) передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо або ж передбачати в проєкті договору про закупівлю обов’язок їх надання постачальником. Вимога щодо гарантійного листа від виробника товару або його офіційного представника (представництва) на території України, встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих або контрафактних товарів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів. Наголошуємо, що згідно ст. 68 Конституції України, кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Праву на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань кореспондує обов’язок не поширювати про особу недостовірну інформацію та таку, що принижує її гідність, честь чи ділову репутацію. Тому, наполегливо просимо не поширювати недостовірну інформацію ,оскільки: - незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності; - Конституцією України кожному гарантується СУДОВИЙ ЗАХИСТ права спростовувати недостовірну інформацію та права вимагати вилучення будь-якої інформації, а також право на відшкодування матеріальної і моральної шкоди, завданої збиранням, зберіганням, використанням та поширенням такої недостовірної інформації. Зважаючи на викладене вище, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог та у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Дата відповіді: 26.07.2024 17:08
Відповідь надана

Щодо листа від виробника

Номер: 94f02004ae054e29b2cf3a966c151879
Дата опублікування: 25.07.2024 12:59
Опис: Щодо вимоги листів від виробника у Вашій документації. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Тому прохання прибрати таку антиконкурентну вимогу з Вашої документації та врахувати практику рішень АМКУ. Також ви можете вимагати від учасників зазначити повний артикул моделі товару та підтвердити її офіційність надавши посилання на запропоновану модель на сайті офіційного партнера або дистриб ютора виробника в Україні. У разі пропозиції не офіційного товару - учасник не зможе підтвердити його посиланням на артикул моделі у каталозі офіційного дистриб ютора або партнера на території України (оскільки артикул неофіційно завезеного товару призначений для реалізації на території іншої країни і відсутній у електронних каталогах офіційних дистриб юторів або партнерів виробника).
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення, разом з тим, повідомляємо Вам, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) – не являються нормативно-правовими актами, а отже не встановлюють (змінюють, скасовують) правові норми з метою регулювання здійснення публічних закупівель. Звертаємо увагу, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що саме цей Закон визначає ПРАВОВІ та економічні засади ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ ТОВАРІВ, РОБІТ І ПОСЛУГ для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад; - згідно із ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», ВІДНОСИНИ, ПОВ’ЯЗАНІ ІЗ СФЕРОЮ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, РЕГУЛЮЄТЬСЯ ВИКЛЮЧНО ЦИМ ЗАКОНОМ і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом; - пунктом 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ ТОВАРІВ, РОБІТ І ПОСЛУГ для замовників, передбачених цим Законом, ВИЗНАЧАЮТЬСЯ КАБІНЕТОМ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз; - пунктом 1 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі - Особливості) передбачено, що ЦІ ОСОБЛИВОСТІ ВСТАНОВЛЮЮТЬ ПОРЯДОК ТА УМОВИ ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Отже, застосування чи врахування практики Органу оскарження - не є правовим прецедентом чи джерелом права, що застосовується до усіх закупівель без винятку та врахування особливостей предмету закупівлі. Окрім того, зазначена Вами практика характеризується рішеннями, що приймались на підставі законодавства, в редакції, що ВТРАТИЛА ЧИННІСТЬ ПОНАД П’ЯТЬ РОКІВ НАЗАД, а отже взагалі НЕ Є АКТУАЛЬНОЮ. Згідно із п. 28 Особливостей - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч 4 ст 5 Закону. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо або ж передбачати в проєкті договору про закупівлю обов’язок їх надання постачальником. Відповідно до ч. 4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з п. 4 ч. 1 та ч. 4 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На сайті виробника за посиланням https://www.xerox.com/uk-ua/office/dealer-locator розміщена інформація про наявність та кількість офіційних партнерів компанії Xerox. Так, лише в Києві знаходиться 12 партнерів Xerox, а також в інших містах України, тощо. Тобто існує велике коло потенційних учасників, які здійснюють продаж оригінальних витратних матеріалів до друкуючої техніки. В свою чергу, вищезазначені офіційні представники (дистриб’ютори) виробників також здійснюють реалізацію товару через чисельну кількість суб’єктів господарювання, що також розширює коло осіб, що відповідають вимогам, а отже можуть приймати участь. Тому цією вимогою, Замовник жодним чином не обмежує добросовісну конкуренцію серед учасників. ЗАМОВНИК НЕ ВИМАГАЄ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН З ВИКЛЮЧНО З ВИРОБНИКАМИ ТОВАРУ. БІЛЬШЕ ТОГО, САМ ФАКТ ТАКИХ ПРАВОВІДНОСИН ЧИ БЕЗПОСЕРЕДНЬОГО ПРАВА РЕАЛІЗАЦІЇ – НЕ Є КРИТЕРІЄМ, ЩО МАЄ ПІДТВЕРДЖУВАТИСЬ ГАРАНТІЙНИМ ЛИСТОМ. ТАК, ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ ЯВЛЯЄТЬСЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ОРИГІНАЛЬНОСТІ ТОВАРУ ТА ВИМОГ ДО ГАРАНТІЙНОГО ТЕРМІНУ НА ТОВАР. Крім того, вимоги тендерної документації про надання гарантійний листів (авторизаційних листів), також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України рішенні № 16007-р/пк-пз від 25.08.2020 року, оголошення № UA-2020-07-16-000487-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-16-000487-a). Замовник у своїй діяльності використовує пристрої для друку та фотокопіювання торгової марки Xеrox, про що зазначено в Тендерної документації (а саме цифрова промислова повнокольорова друкарська машина Xerox Versant 280 Press). Відповідно до інструкцій (технічна документація на пристрої друку) виробника, під час експлуатації такої техніки необхідно використовувати витратні матеріали (картриджі), що ДОЗВОЛЕНІ ДО ВИКОРИСТАННЯ ВИРОБНИКОМ. На ринку України окрім оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, зокрема і картриджі, що виготовлені з порушенням патенту виробників оригінальних пристроїв для друку та фотокопіювальної розмножувальної техніки. Відрізнити підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо та необхідно додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу. Гарантійний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник має бути впевненим, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли працівники будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що Ваше твердження, що «взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником» - не відповідає дійсності, оскільки Додатком № 4 передбачено, що для підтвердження відповідності, учасники також МОЖУТЬ НАДАТИ ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ (ОРИГІНАЛ АБО ЗАВІРЕНА КОПІЯ), ВИДАНИЙ УЧАСНИКУ ОФІЦІЙНИМ ПРЕДСТАВНИКОМ ВИРОБНИКА ТОВАРУ (ПРЕДСТАВНИЦТВОМ) на території України, щодо підтвердження гарантійного терміну на товар та повноважень учасника на розповсюдження/продаж товару (його офіційного ввозу на територію України). Тобто дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання гарантійного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного гарантійного листа не є проблематичним. Посилання на запропоновану модель на сайті офіційного партнера або дистриб’ютора виробника в Україні – жодним чином не доводить, що будь-який учасник пропонуватиме та постачатиме саме оригінал. Іншими словами – ФАКТ НАЯВНОСТІ НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ ОРИГІНАЛЬНОГО ТОВАРУ АБСОЛЮТНО НЕ СВІДЧИТЬ ПРО ТЕ, ЩО КОЖНА ОДИНИЦЯ ЦЬОГО ТОВАРУ Є ОРИГІНАЛЬНОЮ. Зважаючи на викладене вище, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог та у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Дата відповіді: 26.07.2024 17:02