-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури: Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття гімназії № 236 міста Києва за адресою: вул. Академіка Заболотного, 144 у Голосіївському районі м. Києва. Код за ДК 021:2015 - 71247000-1 (Нагляд за будівельними роботами).
Завершена
2 746 980.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 469.80 UAH
мін. крок: 1% або 27 469.80 UAH
Період уточнення:
15.07.2024 18:05 - 28.07.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо приведення у відповідність до вимог чинного законодавства, державних будівельних норм і правил положень тендерної документації.
Номер:
7ee89af1af5e4b33ab1c1c2350ea7601
Дата опублікування:
25.07.2024 12:58
Опис:
Шановний Замовнику! Просимо Вас привести у відповідність до вимог чинного законодавства, державних будівельних норм і правил нижченаведені положення тендерної документації: 1. У п. 6 розділу 3 ТД зазначено, що на підтвердження відповідності системи екологічного управління та забезпечення відповідних природо-охоронних заходів учасник надає діючий сертифікат на систему екологічного управління відповідності вимогам «ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно надання послуг з діяльності у сфері архітектури, інжинірингу, геології та геодезії та надання послуг консультування в цих сферах. Сертифікат має бути виданий учаснику акредитованим органом НААУ. Щодо виконання вищезазначених вимог повідомляємо, що діяльність компаній, що здійснюють технічний нагляд не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Жодним іншим нормативно-правовим актом України не встановлено обов’язок проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Відповідно до частини першої статті 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Оцінці впливу на довкілля не підлягає діяльність, прямо не передбачена частинами другою і третьою цієї статті, а також планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, відновлювальні роботи з ліквідації наслідків збройної агресії проти України під час дії воєнного стану, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України, зміна цільового призначення особливо цінних земель та інша діяльність, пов’язана з розміщенням Національного військового меморіального кладовища. Оскільки в частині другій та частині третій статті 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» серед видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, відсутні послуги з діяльності у сфері архітектури, інжинірингу, геології та геодезії та надання послуг консультування в цих сферах щодо будівництва об’єктів, аналогічних до предмету закупівлі, вимога Замовника про сертифікацію діяльності учасника згідно ДСТУ ISO 14001:2015 є законодавчо не обґрунтованою. З огляду на вищезазначене, просимо видалити вимогу Замовника щодо сертифікації діяльності учасника згідно ДСТУ ISO 14001:2015 шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. 2. У пп. 1 п. 1 Додатку 1 до ТД зазначено, що на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник надає інформаційну довідку, в якій зазначає назву, тип, модель, кількість, технічний стан, та приналежність такого обладнання (з зазначенням реквізитів документу [назва, номер та дата], який учасник надає на підтвердження). Серед мінімально необхідного переліку техніки, обладнання та матеріально-технічного забезпечення, який має підтвердити учасник, наявні такі позиції: - Для забезпечення безперебійного живлення під час здійснення робіт (контролю за виконанням робіт) на об’єкті в умовах дефіциту електроенергії учасник має підтвердити наявність безперебійного джерела живлення (зарядна станція портативна/акумуляторний блок з інвертором) – не менше однієї одиниці; - Ліцензійне програмне забезпечення (комплекс) для роботи з графічними матеріалами, кресленнями ПК «AutoCAD» (або еквівалент) – не менше 1 одиниці (місця); - Ліцензійне програмне забезпечення для роботи з кресленням, розрахунками будівельних конструкцій – ПК «ЛІРА» (або еквівалент) - не менше 1 одиниці (місця); - Ліцензійне програмне забезпечення для роботи з графіками та проектами, планування – Microsoft Project (або еквівалент) - не менше 1 одиниці (місця); - Для підтвердження доступу до діючої нормативної бази в галузі проектування, будівництва, охорони праці, пожежної безпеки, екології, енергетики - «Будстандарт» (або еквівалент) - не менше 1 одиниці. Щодо виконання вищезазначених вимог повідомляємо, що в умовах дефіциту електроенергії зарядна станція портативна або акумуляторний блок з інвертором не є єдиним можливим безперебійним джерелом живлення. Учасник може використовувати у разі необхідності джерела живлення підрядника, джерела живлення в офісі виконавця, альтернативні джерела енергії (наприклад, сонячні панелі або ж ноутбуки, які мають можливість працювати тривалий час без підзарядки або ж заряджатися від павербанків тощо). Ліцензійне програмне забезпечення (комплекс) для роботи з графічними матеріалами, кресленнями ПК «AutoCAD» та ліцензійне програмне забезпечення для роботи з кресленням, розрахунками будівельних конструкцій ПК «ЛІРА» – це програмне забезпечення, що використовуються проектувальниками при підготовці проектів та розрахунків будівельних конструкцій. Ліцензійне програмне забезпечення Microsoft Project є характерним для планування реалізації будівельного проекту, роботи з графіками тощо. Чинним законодавством обов’язкове використання зазначених програмних комплексів (або їх аналогів) при здійсненні технічного нагляду на об’єкті будівництва не передбачено. Щодо вимог про підтвердження доступу до діючої нормативної бази в галузі проектування, будівництва, охорони праці, пожежної безпеки, екології, енергетики «Будстандарт» повідомляємо, що учасник може використовувати необхідну для здійснення робіт вказану нормативну базу з відкритих офіційних джерел та веб-сайтів. Зазначаємо, що вищезазначені вимоги є надмірними для закупівлі робіт за предметом закупівлі, мають дискримінаційний характер, оскільки зменшують кількість потенційних учасників без законодавчо обґрунтованих на те підстав. З огляду на вищезазначене, просимо усунути наведені дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації – виключення вищезазначених у цьому пункті (щодо наявності джерела безперебійного живлення та ліцензійного програмного забезпечення, а також доступу до бази даних «Будстандарт» (або еквіваленту)) положень. 3. У пп. 2 п. 1 Додатку 1 до ТД зазначено, що на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник має надати довідку про кваліфікованих фахівців, які мають необідні знання та досвід за формою. Серед мінімально необхідної кількості фахівців, яку учасник має підтвердити, наявні такі позиції: - Сертифікований провідний інженер з технічного нагляду, який має право виконувати технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС3* - не менше 1 особи; - Сертифікований провідний інженер-проектувальник на інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення механічного опору та стійкості * - не менше 1 особи; - Сертифікований провідний інженер-проектувальник на інженерно-будівельне проектування у частині будівництва автомобільних доріг*- не менше 1 особи. Разом з тим, у ТД зазначено, що на підтвердження відповідності поданих фахівців учасника кваліфікаційним критеріям, учасник, щодо кожної зазначеної особи (фахівця) надає протоколи перевірки знань або посвідчення про проходження навчання з охорони праці (загальний курс ОП). Щодо виконання вищезазначених вимог повідомляємо, що вимоги щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, а саме щодо наявності окремого персоналу, є необґрунтованими та надмірними, зважаючи на перелік видів робіт, зазначених у технічній специфікації: 1) Вимога про наявність в учасника процедури закупівлі провідного інженера з технічного нагляду, який має право виконувати технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС3, є завищеною та необґрунтованою, з огляду на обсяг робіт, зазначений у технічній специфікації. Роботи, пов’язані з автомобільними дорогами, визначені у технічній специфікації, не вимагають наявності в інженера з технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг кваліфікаційного рівня СС3. У даному випадку для благоустрою території в межах ділянки забудови достатньо наявності провідного інженера з технічного нагляду, який має право виконувати технічний нагляд за будівництвом будівель та споруд. Відтак, вимога про наявність в учасника провідного інженера з технічного нагляду, який має право виконувати технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС3, є завищеною та необґрунтованою. 2) Залучення інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення механічного опору та стійкості та інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині будівництва автомобільних доріг чинним законодавством передбачена на стадії проектування об’єкта будівництва та жодним чином не відноситься до здійснення технічного нагляду відповідно до положень постанови №903 від 11.07.2007 року. Відтак, вимога про наявність в учасника зазначених працівників є завищеною та необґрунтованою. Законодавчим актом, що визначає необхідність обов’язкового проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці є Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці, затверджений наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 року № 15. Фахівці, перераховані у пп. 2 п. 1 Додатку 1 до ТД, до зазначеного переліку не внесені. Відтак, вимога про наявність в кожного залученого фахівця учасника протоколу перевірки знань або посвідчення про проходження навчання з охорони праці (загальний курс ОП) є завищеною та необґрунтованою. Для координації виконання вимог чинного законодавства щодо охорони праці та дотримання заходів з охорони праці на будівельному майданчику тендерною документацією передбачене залучення окремого фахівця – сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво). З огляду на вищезазначене, просимо усунути наведені дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації – виключення вищезазначених у цьому пункті положень щодо наявності провідного інженера з технічного нагляду, який має право виконувати технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС3, інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення механічного опору та стійкості та інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині будівництва автомобільних доріг, а також йнаявності протоколів перевірки знань або посвідчення про проходження навчання з охорони праці (загальний курс ОП).
Відповідь:
Повідомляємо, що відподвіно до ДБН А.3.2-2-2009 під час проектування, будівництва і реконструкції будинків і споруд заходи з охоронинавколишнього природного середовища необхідно здійснювати відповідно до Законів України«Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря»,«Про природно-заповідний фонд України», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благо¬получчя населення», «Про ядерну безпеку», «Про дорожній рух», «Про об’єкти підвищеної небез¬пеки», «Про відходи», а також Переліку видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищенуекологічну небезпеку. Відповідно до умов тендерної документації на підтвердження відповідності системи екологічного управління та забезпечення відповідних природо-охоронних заходів учасник надає діючий сертифікат на систему екологічного управління відповідності вимогам «ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно надання послуг з діяльності у сфері архітектури, інжинірингу, геології та геодезії та надання послуг консультування в цих сферах.» Призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління. Під час встановлення даної вимоги Замовник керувався, в тому числі практикою органу оскарження п.4 рішення від 20.06.2024 № 10724.
Щодо наявності безперебійного джерела живлення повідомляємо, що дана вимога обґрунтована вимушеними перебоями електроживлення у звязку з військовою агресією російської федерації, під час будівництва життєвоважливих укриттів в навчальних закладах м. Києва учасник має гарантувати доступність та можливість роботи в умовах обмеженого електроживлення. Разом з тим, учасник не обмежений в залученні таких джерел безперебійного живлення в інших суб’єктів господарювання. Щодо програмних комплексів – повідомляємо, що зазначені програмні комплекси призначені не лише проектувальниками, а й іншими зацікавленими особами, в тому числі технічним наглядом для перевірки та роботи з кресленнями та роботи з проектами, графіками. Щодо підтвердження доступу до діючої нормативної бази, то замовник не заперечує щодо підтвердження використання іншої програмної проукції, бази, а тому зазначив – « або еквівалент». Щодо переліку та обсягу кваліфікованого персоналу то такий перелік замовник формував виходячи з технінчих вимог (об’ємів робіт на об’єкті), такий перелік є обґрунтованим, та дозволить забезпечити належний контроль якості за будівництвом. Повідомляємо, що відповідно до ст 18 ЗУ «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Дата відповіді:
26.07.2024 22:19
Відповідь надана
Щодо фахівців
Номер:
b75393c0593144ab93dd1067010b2079
Дата опублікування:
23.07.2024 00:01
Опис:
Шановний Замовнику!
Повідомляємо, що з метою підвищення рівня будівництва захисних споруд цивільного захисту, світломаскування, оповіщення населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій, визначення меж зони можливого ураження та забезпечення відповідності такого будівництва вимогам діючим нормаивним вимогам та практикам ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИХ ЗАХОДІВ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ Мінрегіоном було прийнято наказ від 30 вересня 2022 року №176 «Про затвердження Зміни № 12 до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, а саме: Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи»» доповнено такою позицією: «Спеціалізація ЕКСПЕРТ БУДІВЕЛЬНИЙ З ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИХ ЗАХОДІВ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ».
З метою недопущення порушень з питань реалізації ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИХ ЗАХОДІВ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ під час будівництва обєктів цивільного захисту у навчальних закладах столиці вимагаємо доповнити вимогу щодо підтвердження наявності в учасників спеціалізованого фахівця, а саме - провідного експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту.
Крім того, повідомляємо, що згідно Наказу МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 29.12.2004 N 336 затверджено Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Сертифікація інженерів з охорони праці (будівництво) передбачає чотири кваліфікаційні рівні (категорії) а саме: базовий – найнижчий, II, І i провідний – найвищий.
Відповідно до класу наслідків будівництва просимо привести у відповідність вимоги щодо наявності інженера з хорони праці, а саме - додати вимогу щодо підтвердження наявності Сертифікованого інженер з охорони праці (будівництво)не нижче 1 категорії (сертифікат має бути виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ ).
Просимо Вас привести у відповідність вимоги щодо підвтердження кваліфікаційного критерію "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід".
Відповідь:
Дякую за поставлене запитання, відповідні зміни внесено до тендерної документації
Дата відповіді:
24.07.2024 22:34