• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти придбання паливно-мастильних матеріалів талонів бензин марки А-95 ДК 021:2015 09132000-3, дизельне паливо ДК 021:2015 09134200-9 (для забезпечення функціонування (роботи) бензинових та дизель-генераторів в процесі виробництва електроенергії)

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
Період уточнення: 12.07.2024 11:44 - 17.07.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги.

Номер: d92b070c295b42e58211ea655eb479c6
Дата опублікування: 16.07.2024 13:59
Опис: Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Водночас частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.Уважно вивчивши вимоги тендерної документації, прохання надати розяснення Замовника щодо додатку 6, асаме: • Учасник повинен надати:"На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат." Дана вимога є дискримінаційною, оскільки якість товару може підтверджуватися сертифікатом якості або паспортом якості.Проте договір який вимагається замовником ніякого відношення не має до підтвердження якості. Відповідно до законодавства України, а саме ЗУ "Про пубоічні закупівіл", Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат може надати обмежене коло учасників, не більше одного, а тому прохання внести зміни до технічної частини та виключити вимогу щодо вищевказаного договору. За умови ігнорування виключення дискримінаційної вимоги, учасник змушений буде звернутися до інших контролюючих органів в сфері проведення державних закупівель та оскаржити вимоги встановлені тендерною документацією.
Відповідь: Доброго ранку шановний Учаснику, дякуємо за надане Вами запитання щодо дискримінаційної вимоги зазначеної в тендерній документації, а саме: "На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат". Оскільки відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Також частиною 5 статті 22 Закону передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. З огляду на зазначену норму замовники встановлюючи в тендерній документації вимоги щодо підтвердження певної інформації від учасника вимагають подання ними документів - протоколів випробувань, декларацій, сертифікатів.Щодо документів, які стосуються проведення сертифікації, а саме договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива відповідно до пункту 24 постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927 (зі змінами) «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив». Нормативний документ, який регулює Порядок контролювання якості під час приймання, зберігання і відпуску нафти та/або нафтопродуктів із застосуванням акредитованих лабораторій є Наказ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ N 271/121 від 04.06.2007 «Про затвердження Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України». Вимоги цієї Інструкції є обов'язковими для всіх підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності (далі - підприємства), які займаються хоча б одним із таких видів діяльності, як зберігання, транспортування та відпуск нафти і нафтопродуктів, а також органів виконавчої влади. Від так, наявність договору з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат є обов’язковим фактом для учасника як потенційного постачальника. Тож дана вимога не є дискримінаційною з огляду на те, що наявність даних документів в учасника як потенційного постачальника, передбачена вимогами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та свідчить про гарантування якості товару, що пропонується до постачання. Відповідно до цього Замовник вправі вимагати від учасників документи, які підтверджують якість нафтопродуктів і підтверджують реальність здійснення перевірки якості таких товарів.
Дата відповіді: 19.07.2024 10:03